جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
با حضور سردار نقدی؛

مرکز بسیج سازمان اوقاف راه اندازی شد

سه شنبه ۱۶ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۴۰
کد مطلب: 432146
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به تشکیل مرکز بسیج سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: هر دستگاهی که از ظرفیت مردمی بسیج در فعالیتهای خود استفاده کرد به خیر و برکت رسید.
به گزارش جهان به نقل از مهر، سردار محمدرضا نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مراسم معارفه فرمانده مرکز بسیج سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه ظرفیت بسیج به عنوان یک نهاد مردمی در دستگاه های نظام وارد می شود ، اظهارداشت: هر دستگاهی که از ظرفیت مردمی بسیج استفاده کرد ، به خیر و برکات دست یافت و در سازمان اوقاف هم بر این باوریم همکاری خوبی شکل خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه مسائل فرهنگی در اوقاف با محوریت قرآن شکل می گیرد، افزود: بسیج می تواند در این زمینه فعال شود و پیشرفتهای خوبی را رقم بزند.

نقدی با اشاره به اینکه یکی از مسائل مهم احداث و توسعه مساجد است، افزود: بخش زیادی از شهرستانهای کشور فاقد مسجد و یا روحانی است که در این زمینه این دو دستگاه می توانند تعامل و همکاری خوبی داشته باشند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه از ظرفیت بسیج سازندگی می توان در زمینه احداث مساجد، احیای بقاع متبرکه و مرمت و بازسازی آنان بهره برد گفت: در احیای بقاع متبرکه و امامزادگان هم در زمینه سخت افزاری و هم تجهیز و مرمت و بازسازی بسیج سازندگی می تواند نقش تاثیرگذاری ایفا کند.

وی با اشاره به اینکه بسیج می تواند در راستای فعالیت های فرهنگی خود در زمینه تبلیغ و ترویج سنت حسنه وقف نیز گام هایی را بردارد، افزود: این ظرفیتهای گسترده امکان انعقاد یک تفاهم نامه مشترک همکاری میان دو سازمان بسیج و اوقاف را فراهم می کند.

نقدی با اشاره به اینکه در رویکرد جدید بسیج اقشار با توجه به بیانات مقام معظم رهبری، بسیج وزارتخانه ها و سازمانها به بسیج اقشار واگذار شد، افزود: در این راستا بطور مثال بسیج وزارتخانه بهداشت به بسیج پزشکی واگذار شد و به همین صورت مرکز بسیج سازمان اوقاف زیر نظر بسیج محلات فعال خواهد بود.

سردار یعقوب سلیمانی، مسئول سازمان اردويي و راهيان نور بسيج هم در این نشست با اشاره به اینکه مراکز اردویی بسیج بستر مناسبی برای کارهای فرهنگی محسوب می شود ، تصریح کرد : از این فضاها می توان با کمک سازمان اوقاف در راستای ترویج فرهنگ قرآنی بهره برداری کرد.

وی با اشاره به اینکه سالانه حدود ۵ میلیون نفر از مراکز عملیاتی جنوب در قالب کاروانهای راهیان نور بازدیدمی کنند، گفت: می توان با برنامه ریزی های مناسب از ابتدا تا انتهای این سفر، در طول مسیر ، در اقامتگاه ها و ... برنامه های قرآنی ویژه اعم از آموزش روخوانی و روانخوانی اجرا کرد. در زمینه مراکز زیارتگاهی و یادمان های شهدا نیز می توان از ظرفیت اوقاف در ترویج فرهنگ قرآنی بهره برداری کرد.

گفتنی است، در این مراسم سید حسنعلی موسوی نسب به عنوان فرمانده مرکز بسیج سازمان اوقاف و امور خیریه منصوب شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *