پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
گزارش هواشناسی؛

وزش باد شدید در شمال غرب کشور

دوشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۴۵
کد مطلب: 418449
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از وقوع گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا در روزهای سه شنبه و چهارشنبه در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام و خوزستان خبر داد.
به گزارش جهان، احد وظیفه در گفتگو با مهر گفت: بر اساس نقشه های پیش یابی طی دو روز آینده برای شمال غرب کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می شود و رگبارهای پراکنده نیز در بعدازظهر سه شنبه انتظار می رود، در دیگر مناطق کشور آسمان صاف خواهد بود.

وی با اشاره به افزایش دمای هوا در روز سه شنبه در سواحل شمالی کشور بویژه در استان گیلان، افزود: بر اساس پیش‌بینی‌ها در این روز، توده گردوخاکی در شمال عربستان و عراق تشکل می‌شود و پس از آن مناطق شمال غرب و غرب و از بعدازظهر جنوب غرب، غبار آلود می‌شود و این شرایط تا روز چهارشنبه صبح نیز تداوم خواهد داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: از چهارشنبه شب به دلیل نفوذ جریانات خنک شمالی به سواحل شمالی کشور همراه با وزش باد شمالی ابرناکی نیز افزایش پیدا می‌کند و این شرایط در روز پنجشنبه همراه با کاهش دما ادامه خواهد داشت.

وظیفه با اشاره به تشکیل توده های گردوخاک درشمال عربستان و عراق در روز سه شنبه اظهار داشت: با انتقال این توده به سمت کشور، در روزهای سه شنبه و چهارشنبه برای استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، کرمانشاه، ایلام و خوزستان وقوع گردوغبار و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی، خلیج فارس در روز دوشنبه مواج است و نیمه شرقی آن نیز در روز سه شنبه همین شرایط را خواهد داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی یادآور شد: فردا آسمان پایتخت صاف است. بیشینه و کمینه دمای تهران در این روز به۱۸ و ۲۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می رسد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *