سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰
۲۳

رابطه دختر و پسر از نظر کارگردان سریال "فاصله ها"!

شنبه ۹ مرداد ۱۳۸۹ ساعت ۰۸:۲۵
کد مطلب: 126948
این روزها سریال "فاصله ها" به کارگردانی " حسین سهیلی زاده که بصورت روتین از شبکه سوم سیما در حال پخش است، تاکنون توانسته مخاطبان زیادی را با خود همراه کند.
به گزارش سرویس فرهنگ و هنر جهان، اما شاید قضاوت درباره اینکه این سریال تا چه اندازه توانسته در انتقال صحیح مفاهیم اخلاقی،معرفی شخصیت ها، پرداخت صحیح، باور پذیر بودن نقشها و ....موفق باشد کمی زود باشد.

اما این نکته را از این سریال به خوبی می توان دریافت که نحوه روابط پسر و دختر و حتی فرزندان با پدر و مادر از دغدغه های اصلی کارگردان بوده است که دیدگاه "حسین سهیلی زاده" کارگردان این سریال در این زمینه نیز قابل توجه است:

"در این قصه ما روی رابطه ها دقت زیادی کرده ایم.نمی خواهیم بگوییم ارتباط دختر و پسر یا زن و مرد ارتباط غلطی است، برعکس می خواهیم بگوییم اگر این ارتباط از راه صحیح اتفاق بیفتد، کارآمد هم هست.اصلا نمی شود این دو بخش صحیح و ناصحیح بودن را از هم جدا کرد.

سهیلی زاده همچنین در گفتگو با همشهری جوان درباره اینکه چقدر توانسته این پیام را درست نشان بدهد می گوید:ما علی و ریحانه را داریم که در دانشگاه با هم رابطه دارند و رابطه شان صحیح است.از طرف دیگر بیتا و سعید را داریم که در گیر رابطه اشتباهی شده اند.رابطه لیلا و محسن هم رابطه نامشروعی نیست چون وقتی به هم می رسند، قصد دارند مشکلات هم را برطرف کنند...
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
من موندم این سعید چرا اینقدر ....هست
Iran, Islamic Republic of
من دارم کم کم به این نتیجه میرسم که دختر خیابانی که سوار ماشین مردهای عیاش میشه میتونه در آخر سریال آدم خوبی و حتی یک فرشته معصوم بشه، من دارم به این تیجه میرسم که پسری که هیچوقت به حرف بزرگترش گوش نمیده اگه 100 بار هم بیفته تو چاه تا 1000000 بار دیگم فرصت داره که بیفته تو چاه
فقط نمیدونم چیزائی که تو حوادث میخونیم و میبینیم از کجا سر درآوردن
Iran, Islamic Republic of
تا حالا كه خيلي خوب نشان داده اگر از اين به بعد نيايد و چهره بيتا را تطهير كند و عاقبتش ازدواج با سعيد باشد بسيار آموزنده مي شود و موضوع روز جامعه مي َشود كه ما با آن دست به گريبانيم ولي در غير اينصورت جز يك راه اشتباه چيزي نيست در جامعه دختران بسياري مثل بيتا وجود دارند ولي نه مشكل اقتصادي دارند و نه خانوادگي بلكه بي قيدند، حال اگر اين كارگردان بيايد و فساد بيتا را ناشي از مشكلاتش نشان بدهد واقعا مزخرف است چون هزاران نفر هستند كه بدتر از اين مشكلات دارند ولي هيچ‌گاه عفت و حياي خود را نمي‌فروشند
Iran, Islamic Republic of
این وسط تکلیف احکام خدا چی می شه الله اعلم
Iran, Islamic Republic of
ولی به نظر من کارگردان در تفهیم نقش بیتا بسیار بد عمل کرده است یا بدلیل محدودیت یا از روی اشتباه و عمد. بنده بعنوان بیننده نمی توانم نقش ایشان را دزک کنم. اگر بیتا دختری منفی یا خیابانی است . ناچار جلوده دادن او و شستن گناهش از طرف کارگدان بسیار اشتباه است. زیرا مردم تا حد زیادی از وضع این جور دختران آگاه هستند. از طرفی تضعیف نقش پدر سعید در قبال چنین فردی نیز اشتباه مسلم دیگری است.اگر نقش او مثبت است و اطرافیان دچار اشتباه شده اند. یا از روی ضطرار دست به این روابط می زند. همین ارتباط به تصویر کشیده شده با دیگران نیز از نظر مردم مسلمان بسیار زننده می باشد . و تلاش کارگردان برای موجه کردن آن اصلا قابل قبول نیست.
Iran, Islamic Republic of
مفاهیم اخلاقی،معرفی شخصیت ها، پرداخت صحیح، باور پذیر بودن نقشها و ....موفق باشد کمی زود باشد.

اما این نکته را از این سریال به خوبی می توان دریافت که نحوه روابط پسر و دختر و حتی فرزندان با پدر و مادر از دغدغه های جامعه است
Iran, Islamic Republic of
ای کاش مسئولین فرهنگی ما ابتدا سیاستهای فرهنگی را با هم هماهنگ می کردند بعد آن را به اجرا می گذاشتند .از یک طرف دوست دختر و پسری را نهی می کنیم و حتی آن را در خیابان می گیریم ولی از طرف دیگر آن را به روشها و متدهای مختلف در تلویزیون تبلیغ می کنیم.وااسفا.
Iran, Islamic Republic of
اگر چه کارگردان این سریال گفته ما روی روابط بسیار دقت کرده ایم اما به هر حال مشخص است رابطه دختر با پسر را چیز بدی نمی دانند و مهر تاییدی به آن می زنند.
Iran, Islamic Republic of
نظر این کارگردان این است هر کس می خواهد ازدواج کند اول باید با کیس مورد نظرش مدتی دوست باشد بعد اگر آن را پسندید اقدام به ازدواج کند!
Latvia
از آنجايي که مرغ همسايه غازه !!! باب انتقاد منفي به اين فيلمها بازه !!!
به نظر من فيلم فاصله ها در طرح مشکلات و مسائل روز جامعه با رعايت محدوديتهاي اخلاقي و شرعي و عرفي جامعه همراه با ارائه پاسخ بسيار موفق عمل کرده است.
Iran, Islamic Republic of
آقای سهیلی زاده عزیز خسته نباشید در خصوص ساخت سریالهایی با مضمون اجتماعی(فرهنگی) چقدر خوب می شد نقش بیتا را دختری قرار میدادید که در مقابل شرایط بسیار سخت فرهنگی اقتصادی امروز ،مقاومت کرده و حیا و عفت خود را نگه داشته و با مسائلی که اکثر جوانان دست به گریبانند مبارزه نموده است هستند پسرانی که در اثر بیکاری و فشار خانواده ها هنوز اعتقاد و ایمان خود را حفظ نموده اند و در مسیر صحیح قدم برداشته اند بیاییم از این سوژه ها استفاده کنیم و گرنه نشان دادن بی حیایی و بی ادبی بیشتر پرده برداری می نماید از فرهنگ نادرست و غلط
Iran, Islamic Republic of
حتما كارگردان اين سريال مثل سرال قبليش دلنوازان مي خواهد بيتا را با اين همه فسادش مظلوم نشان دهد و بگويد شرايط پيش آمده او را وادار به فساد مي كند و در نهايت هم با يك پسري كه اهل نماز است و اعتقادات مذهبي دارد ازدواج كند ايرادي ندارد در حالي كه هستنددختران و زناني كه با شرايط بسيار بد تر از بيتا حيا و عفت خود را حفظ مي كنند به اصطلاح خود فروشي نمي كنند.
Iran, Islamic Republic of
اي خدا كي باشه كي اين يارانه هارا بردارن و آب به قيمت واقعي بشه كه ديگه اين كارگردانان اينقدر آب به سريالاشون نبندن
Iran, Islamic Republic of
بفرما سریال "رابطه ها" نه فاصله ها
Iran, Islamic Republic of
این یک واقعیت در جامعه امروز هستش توقع که ندارین مردم رسانه ملی رویک صداوسانسور تلفظ کنن در ضمن چیز بدی که نیستش یک ارتباط سالم کمترین چیزی هست که میشه برداشت کرد.
Iran, Islamic Republic of
عزیزان متن راخواندید؟کارگردان درمقابل رابطه غلط سعید وبیتا رابطه صحیح علی و ریحانه وتاکید آنهابرنقش خانواده را هم آورده است فقط نکات منفی را نبینید.
Iran, Islamic Republic of
ما كه از زماني كه اين چرنديات بازرگاني ميان برنامه در سريالها مد شد كلا سريال و تلويزيون ايران را تعطيل كرديم
Iran, Islamic Republic of
به نظر من سریال بسیار عالی و آموزنده ای هست.
Iran, Islamic Republic of
والا چي بگم فقط ميشه گفت واقعا پسراي خنگ مثل سعيد كم نيستند كه بدون فكر همه چيرو قبول ميكنن حداقل شايد اينطور افراد با ديدن اين فيلم يكم سر عقل بيان و بيشتر به اطرافشون نگاه كنن
Iran, Islamic Republic of
سلام ببينيد من هم مشكلي شبيه سعيد دارم با اين تفاوت كه من يه دخترم و كسي رو هم كه انتخاب كردم پسر خوبيه ولي دوس داشتم باباي منم مثل محسن با اينكه مخالف بود ولي رفت تحقيق اينكارو مي كرد از اين فيلم فقط ميبينن كه سعيد بد بخت ميشه هيچ نكته ديگه ايي رو نمي فهمن.من چه جوري بايد اينو حاليشون كنم كه كارگردان يه جنبه فيلم مد نظرش نيست
Iran, Islamic Republic of
با سلام
فیلم خوبی هست چون موضوع بروز جامعه است. اما بعضی افراد ظرفیت که ندارند از کارهای بیتا خانم کار یاد می گیرند و بیشتر جنبه های منفی رو یاد می گیرند تا مثبت.
من از فیلم بدم نمیاد ولی از این دعواهای خانوادگی و این همه اختلاف ایجاد کردن بین هم دیگه توی این فیلم ناراحت میشم .
Iran, Islamic Republic of
اصلا ازاین سریال خوشم نیومد کارگردانش اگه همون دلنوازان پخش کرده بود هم سنگین تربود هم خرج زیادی نمیکرد.خدااصراف کاران رو دوست نداره هااااااااااااااااااااااخلاصه اسم این سریال باید گذاشت دلنوازان2به احتمال زیاد سال اینده هم باید منتظردلنوازان 3باشیم.
Iran, Islamic Republic of
سریال عالی است وبهترازاین هم نمیشود