پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۳
۳

از صدور مجوز رانت تا نامه مبارزه با رانت‌

شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۲ ساعت ۰۰:۱۶
کد مطلب: 336549
«در نامه معاون اول رئیس‌جمهور هیچ اشاره‌ای به رانت اعطایی وزیر صنعت به یک شرکت خاص نشده؛ بالاخره تکلیف این رانت چند ده میلیارد تومانی چیست و آقای جهانگیری چه دستوری برای استرداد آن صادر می‌کند؟»
از صدور مجوز رانت تا نامه مبارزه با رانت‌
به گزارش جهان، سایت الف وابسته به دکتر احمد توکلی این مطلب را در واکنش به نامه اسحاق جهانگیری عنوان کرد. احمد توکلی پیش از این از رانت‌خواری ۶۵۰میلیون یورویی به بهانه واردات کنجاله خبر داده بود. الف می‌نویسد: دکتر توکلی در گزارش خود نوشته بود که از سه ماه قبل در مورد این رانت با رئیس‌جمهور و وزیر صنعت و رئیس کل بانک مرکزی مکاتبه کرده و قبل از رسانه‌ای کردن آن هشدارهای لازم را برای لغو این انحصار خاص داده بود. چرا در طول این مدت آقای نعمت‌زاده و سیف، نه تنها اقدامی به عمل نیاوردند بلکه آن را توجیه نمودند؟ آیا پسندیده است که آقای توکلی پس از یأس از تاثیر، مجبور به گزارش علنی در سطح افکار عمومی ‌شود و سپس معاون اول رئیس‌جمهور وارد معرکه شود؟ در گزارش توکلی آمده بود که نامه محرمانه این رانت، بنا به دستور آقای نعمت‌زاده و جناب آقای جهانگیری به بانک مرکزی ارسال شده است (بنا به اظهار صریح و مکتوب بانک مرکزی). آیا مکاتبه آقای جهانگیری از سر غفلت است؟

الف می‌افزاید: در نامه آقای جهانگیری بالاخره معلوم نشد که آیا تخلفی از طرف آقای نعمت‌زاده و بانک مرکزی صورت گرفته است یا خیر؟ ایشان نه تنها از تخلف صورت گرفته سخنی به میان نیاوردند، بلکه از وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی برای ورود کالای اساسی تمجید کرده‌اند! سخن از تخلفی است که صورت گرفته و اتفاقا برای همین تخلف بوده که آقای مهندس جهانگیری نامه نوشته و دستور دادند که این امکان برای همه واردکنندگان برقرار شود! سوال این است که چرا طی سه ماه گذشته فقط به یک شرکت وارد کننده بزرگ ۸۰ میلیون یورو ارز ارزان قیمت داده شده و بلافاصله با دستور مقامات دولتی به بانک مرکزی، قرارداد ۶۵۰ میلیون یورویی با همین شرکت منعقد شده و تمام این مکاتبات نیز محرمانه و به دور از چشم بقیه واردکنندگان انجام گرفته است!

الف در پایان نوشت: اگر این امکانات که به قول آقای جهانگیری با «تدبیر» آقای نعمت‌زاده فراهم شده است، به همه واردکنندگان اعطا می‌شد که نیازی به گزارش آقای توکلی و نامه آقای جهانگیری نبود. آیا افکار عمومی چنین نتیجه‌گیری نمی‌کند که این «تدبیر» آقایان برای یک شرکت خاص به طور محرمانه برقرار شد و بعدا که سروصداها بلند شد، از باب اکل لحم میته به بقیه نیز اعطا فرموده‌اند؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


این برنامه یکی برای تبلیغات مجلس راه افتاده ویکی هم برای له کردن وابستگان به دولت قبل با حرفهای بی سند. و الا خوب بود آقایان روحانی و جهانگیری رسما اجازه میدادند از موسسه خیریه! مولی الموحدین کرمان که تنها یکی از زیر مجموعه های آن هواپیمایی ماهان است و رانتهایی که آقای ح م در آن ایجاد کرده حسابرسی دقیق شود. یا تکلیف میلیاردها متر زمینی که دانشگاه آزاد از د‌ولتها گرفته قیمت گذاری واقعی شده و پول آن به خزانه واریز شود!!!!
خدا بخیر کند .
نقش آقای نهاوندیان در دادن این امتیازات ویژه پر رنگ است