جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲۴
۲۵۵

واکنش شریعتمداری به گفت وگوی تلفنی روحانی و اوباما

شنبه ۶ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۳۴
کد مطلب: 316244
مدیرمسئول روزنامه کیهان با اشاره به مباحث مطرح‌شده درباره مکالمه تلفنی رؤسای جمهوری ایران و آمریکا، گفت: چنانچه طبق گفته روحانی، این درخواست از سوی اوباما بوده باشد، نشان می‌دهد دولت آمریکا در حد اعلام نظر درباره یک مکالمه تلفنی هم صداقت ندارد.
واکنش شریعتمداری به گفت وگوی تلفنی روحانی و اوباما
به گزارش جهان، حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان در گفت‌وگو با فارس با اشاره به مباحث مطرح شده درباره اینکه چه کسی درخواست مکالمه تلفنی اوباما و روحانی را داده است، گفت: دقایقی بعد از گفت‌وگوی تلفنی آقای روحانی با اوباما، خانم رایس مشاور امنیت ملی در مصاحبه با CNN اعلام کرد که این مکالمه تلفنی به درخواست روحانی صورت گرفته و تاکید کرد که این درخواست برای آنها تعجب آور بوده است.

وی افزود: سوزان رایس می‌گوید، به ما اطلاع دادند آقای روحانی مایل است در حالی که می خواهد از نیویورک خارج شود، از طریق تلفن با اوباما گفتگو کند.

شریعتمداری همچنین با اشاره به اظهارات روحانی بعد از ورود به تهران مبنی بر اینکه درخواست برای گفت‌‌وگوی تلفنی از سوی اوباما بوده است، اظهار داشت: اظهارات جناب آقای روحانی نشان می‌دهد علاوه بر اصل گفتگو که جای بحث و بررسی دارد، این نکته که چه کسی برای گفت‌وگو پیش قدم شده است نیز از نگاه هر دو طرف اهمیت داشته و آنها حیثیت خود را در گرو آن می‌دانند.

این کارشناس مسائل استراتژیک تصریح کرد: این ماجرا از ۲حال خارج نیست، اول آنکه در خواست گفتگو از سوی روحانی بوده است که اگر اینگونه باشد اظهارت رئیس جمهور محترم هنگام ورود به تهران که طرف مقابل را درخواست کننده گفتگو معرفی کرده با شعار دولت راستگویان تناقص دارد و انتظار این بوده و هست که رئیس جمهور محترم واقعیت ها را با مردم در میان بگذارند.

وی افزود: اما چناچه این درخواست از سوی اوباما صورت گرفته باشد، نشان دهنده آن است که دولت آمریکا حتی در حد و اندازه اعلام نظر درباره یک مکالمه تلفنی هم صداقت نداشته و قابل اعتماد نیست؛ بنابراین سوال بعدی آن است که جناب روحانی با چه تحلیل و تفسیری به اوباما و دولت وی اعتماد کرده و از این به اصطلاح اعتماد متقابل با آن همه تبلیغات پرحجم یاد می‌کند.

شریعتمداری تاکید کرد: البته اینکه دولتمردان محترم اصرار دارند اوباما را درخواست کننده مکالمه بنامند نشان می دهد خود آقایان به زشتی و پلشتی این اقدام اعتراف دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


با سلام حرف حساب حاج حسین جواب نداره.
soli
Iran, Islamic Republic of
حاج حسین همیشه خلاف جهت حرکت می کند . گاهی وقتها یک ذره خوش بینی لازم است.
عجب !!! متوجه نشديم كه آمريكايي ها بالاخره قابل اطمينان هستند يا خير ؟
دولت ايران درغگو هست يا دولت آمريكا ؟ بالاخره يكي دروغ گفته !! اينطور نيست ؟
Iran, Islamic Republic of
وضعیت الان کشور دقیقا نتیجه خوشبینی نابجاست
نتانیاهو هم همین نظر را دارد.
United States
وحدت وحدت
براي خيانت به ايران و اسلام كه كسي وحدت نمي كند
United States
وقتي يكي دشمن زياد پيداميكنه بخاطر اينه كه حرف حساب ميزنه
بله، همان بهتر که حرف های حاج حسین را جواب نداد.
بله چون حرف حساب جواب ندارد
آقای روحانی هیچ وقت نگفتن ما به اوباما اعتماد کردیم.چرا همیشه ما باید کاسه ی داغ تر از آش باشیم؟
موافقم
از کی ایشون حرف حساب میزنه
از وقتی ما حرف حساب یادتون رفته
از زمانی که فضولباشیهائی مثل تو بدنیا آمدند
United States
سر امریکا دعوا نکنید هموطنان
Norway
همیشه مغلته چرا وقتی رئیس جمهور مردمیشون نامه میداد تازه جواب نمی گرفت از این برهان استفاده نمی کردن
سرور
مجیدجان مقلته درسته.
مغلطه! بابا مغلطه درسته!!
rha
United Kingdom
مغلطه از غلط مي ياد حالا به نظرتون كدوم درسته مقلطه يا مغلطه؟
Iran, Islamic Republic of
من توی دبیرستان که بودم املایم خیلی تعریف نداشت ولی وقتی این همه مجید جان را اطراف خودم میبینم به خودم امیدوار شدم.
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز در آن مورد هم احمدی نژاد و هم طرف مقابل کار و انجام آن را بیان می کردند الان هر دو طرف نفی می کنند بالاخره باید یه چیزهایی مخفی باشد که دو طرف نفی می کنند
حاج حسین می گه رئیس جمهور منتخب و مورد تایید رهبر ما به آمریکایی ها اعتماد کرده در صورتی که آقای روحانی این کار رو نکرده و شما بر این حرف دروغ اصرار دارین.من بین شما و خانم رایس تفاوتی نمیبینم.
جواب داره عزیزم
Iran, Islamic Republic of
جناب شریعتمداری جناب احمدی نژاد موردحمایت شما چند نامه به اوباما نوشت وپاسخی دریافت نکرددر سخنرانیهایش بارها به مذاکره اشاره کرد کسی به او روی خوش نشان نداد در جلسات مجمع عمومی اکثر صندلیها خالی می شد در دیپلماسی بین کشورها جز کشورهای فقیر وکمونیستهای چند آتشه آمریکای مرکزی وجنوبی وروسیه وچین فرصت طلب چپاولگری رفیقی نداشت اما جناب شریعتمداری کمی انصاف اگر وجود داشته باشد می بیند که امسال جز رژیم صهیونیستی صندلی هیچ کشوری در هنگام سخنرانی روحانی خالی نبودکشورهای که با روحانی دیدار وگفتگو داشتند همگی جز کشورهای مطرح ورده اول دنیا بودند دست اکثر کشورها به سوی هیئت ایرانی دراز بود ونمایل امریکائیها به گفتگو چندین بار مطرح شد وخود رسانه های آمریکایی به آن اعطراف دارند تماس گرفته شده از جانب آمرِکا بوده است چه طرف ایرانی پیشنهاد دهند بوده باشد چه خود آمریکائیها ویا چه دو طرف به این موضوع رسیده باشند حاصل کار آن چیزی شد که جز عزت وبزرگی ایران وایرانی چیزی به دنبال نداشت. اما اینکه شما ورسانه ملی همگام با تندروهای آمریکا وصهیونیستها برای به شکست کشاندن این موضوع همصدا شده اید برای دلسوزان کشور وملت فهیم ایران جای تاسف دارد شمایی که خود را منتصب به رهبری نظام می دانید وخوب هم می دانید که بدون اجازه رهبری روحانی یک قدم بر نمی دارد حال برای ما ولایت مداری شما وهمفکرانتان جای نقد دارد که امید است خود شما ما را روشن فرمائید وعلت همصدائیتان با صهیونیستها را بیان فرمائید
United States
من تایید نمی کنم حرفهای آقای شریعتمداری رو ولی حرف های شما هم جواب داره.
شما مطمئناً اینقدر ساده نیستی و آمریکاییها رو هم اینقدر ساده نپنداشتی که با یک تغییر آدم در سطح ریاست جمهوری اونهم بدون اینکه هنوز مواضعش مشخص باشه اونها بخوان مواضعشون رو تغییر بدهند.
بلکه این نشان می دهد اونها منتظر یک تغییر بودند تا تغییر مواضعشون رو گردن اون بندازند.
البته آقای روحانی هم زحمت کشیدند ولی نباید از زحمات احمدی نژاد هم غافل شد چرا که مقاومت و ایستادگی ملت و دولت در سالهای اخیر باعث شده تا غرب مجبور به عقب نشینی بشه.
علیرضا
United States
نه برادر اینجور که شما میگید هم نیست. سفر های آقا محمود به نیویورک و خشونتی که در حرفهاش بود، جز خشن نشون دادن ایران و البته فقر و بدبختی ملت حاصل دیگری نداشت. چرا همیشه برخی مسولان ما باید توهم توطئه داشته باشن؟ چرا باید به همه دنیا بی اعتماد باشیم؟ این سیاست ها دیگه در این دوران جواب نمیده برادر افراطی!!
وقتی که میشه همه چیزو با مذاکره و مثل آدم حل کرد، چرا باید چنگ و دندون نشون داد؟
باور کنید که میشه دوستانه مذاکره کرد و منافع ملت رو هم تامین کرد. از لج و لج بازی جز ویرانی چیزی عایدمون نمیشه. اوج آمال افراطی هایی مثل شما اینه که لج دنیا رو در بیارید تا به کشور حمله نظامی بشه و بعدش بگید که «دیدید ما راست می گفتیم»!!!
فاطمه
United States
جناب علیرضا این مذاکرات زمان هاشمی و خاتمی هم بود.16 سال رکود بس نیست.درمقابل آدم زورگو وبی منطق که می گه من باید همه چیز داشته باشم ولی دیگه هیچ دولتی حق نداره از حقوقش بهره ببره به نظرت مذاکره راهی از پیش می بره؟اگه آره پس چرا 16 سال مذاکره و گفتگوی تمدنها فقط باعث رکود ماشد؟در مقابل آدم زورگو باید محکم بایستیمو راه خودمونو بریم در غیر این صورت پیشرفت ممکن نیست
Iran, Islamic Republic of
...
شما كه گفتيد: "ايران بین کشورها جز کشورهای فقیر وکمونیستهای چند آتشه آمریکای مرکزی وجنوبی وروسیه وچین فرصت طلب چپاولگری رفیقی نداشت..."
خوب حالا به اين رفقا ميتونيد كشورهاي جنايتكار و استعمارگر آمريكا و انگليس و فرانسه و آلمان و دشمنان بشريت در اين قرن اخير را اضافه كنيد! و افتخار كنيد!
Iran, Islamic Republic of
خیلی با حال بود؛ زدی به هدف
ا.ر.ه
برادر من خیلی ساده ای،فکر میکنی برای چه به سمت ما آمده اند، از شکل ما خوششان آمده یا سفره سوء استفاده را باز دیده اند. کسی از ارتباط متقابل عادلانه با سایر کشورها ناراحت نمی شود به شرط اینکه عادلانه باشد، از موضع تکبر نباشد، ما به کسی ظلم نمی کنیم وظلم هم نمی پذیریم، اینها نهایتا می آیند و حقوقی را که در قالب تحریم از ما سلب کردند با رفع تحریم به عنوان امتیاز به ما بر می گردانند و متقابلا امتیاز واقعی می گیرند حرفی هم از خساراتی که تابحال(از اول انقلاب و حتی قبل از آن) به ما وارد کرده اند نمی زنند.
جواب ندادید عزیز دل
خواهر یا برادر گرامی اولا باید عرض کنم منطق و برهان شما غلط است ممکن است فردی برای یک نفر صحبت کند و حرف و مواضعش حق و منطقی باشد و ممکن است فردی برای میلیون ها نفر صحبت کند و مطالبی برحق و ثواب نگوید این هم که مخاطب کسی جواب او را بدهد یا ندهد نیز ملاک حقانیت نیست وقتی رسول خدا "ص "برای مردم قرآن میخواندند و آن ها را دعوت به توحید میکردند برخی گوش خود را میگرفتند و میگریختند و یا وقتی امیرمومنان "ع" بر منبر وعظ و خطابه مینشستند بعضا کوفیان متفرق میشدند غرضم از اقامه این برهان این نیست که بیانات رییس جمهور را تخطئه کنم یا بر سخنان احمدی نژاد صحه بگذارم اما مروری تازه بر نامه احمدی نژاد و سخنانش ممکن است در قضاوت شما تاثیر بگذارد و آنرا تغییر دهد احمدی نژاد صرف نظر از خطا ها و سوء مدیریت ها و اشکالاتی که داشت که همه میدانیم با سخنانش در سازمان ملل و نامه هایش پوچی و کذب گفته ها و ژست ها و تبلیغات غربی ها را به رخ دنیا کشید و رسوایشان کرد و به مردم دنیا منطق قوی و حقانیت مواضع ما را اثبات نمود .

ثانیا جناب شریعتمداری همواره و در همه دولت ها و ادوار مجالس از همه افراد و مسئولینی که در چهار چوب انقلاب و ارزش ها و اصول ان حرکت نمایند صرف نظر از مرام حزبی شان دفاع کرده و اگر خدای نکرده پا کج نهاده باشند بدون رو دربایستی و تعارف و صرف نظر از مرام و حزب شان به شدت انتقاد نموده است که نمونه بارز آن آقای خاتمی و احمدی نژاد هستند ایشان از خاتمی انتقاد میکرد و برخی موارد از ایشان حمایت کرد و از احمدی نژاد حمایت میکرد و به محض بروز اولین نشانه های کژ روی جزو اولین منتقدین ایشان بود رسانه ملی هم که به طور مبسوط از دست آود های این سفر در برنامه های مختلف تعریف کرده و از رییس جمهور محترم دفاع نمود.

ثالثا رهبر معظم همواره از همه روسای جمهور دفاع فرموده اند چون روسای جمهور رای اکثریت را کسب کرده اند اما نظرات خود را هم دارند و زهی سعادت رییس جمهوری که تابع محض ایشان باشد که متاسفانه بعد از رحلت امام همچین رییس جمهوری را ما ندیده ایم .

رابعا اظهارت و مواضع و دیپلماسی رییس جمهور علاوه از نقاط قوت بسیار دارای ضعف ها و اشکالات اندکی هم بود که نقد آنها میتواند موجب اصلاح و تقویت این مواضع باشد کمی منصف باشید.

حق یار شما
مشکل شماهااینه که دنیارو فقط آمریکا واروپاتصورمیکنید وبقیه رو کشورهای بدبخت،به دردنخور،عقب مونده و....میدونین!!!
احمدی نژاد علاوه براینکه موضع قاطع جمهوری اسلامی بخصوص درمورد صهیونیستها رااعلام کرد ،بین دولتهای متخاصم بابقیه تفاوت قائل شد وبه صراحت ازتمایل ایران برای صلح ودوستی بامردم دنیاسخن گفت ،الان هم تغییرلحن آمریکاییها دومعنی داره: یانشانگر دست بالای ایران درمسائل بین المللی وعقب نشینی طرف مقابل دراثرایستادگی ایرانه،یا ترفندی جدیده برای رسیدن به اهداف پلیدشون....آمریکاییهاهمیشه نشان دادند که کمترین صداقتی ندارند،ضحبتهای آقای شریعتمداری هم براساس همین تجارب چندین سالست، دولت آمریکادست صهیونیستهاست واونها هیچ وقت عاشق چشم وابروی مانیستند.....
این تماس شاید آتش بسی بین ایران و آمریکا باشد اما هیچگاه به معنای دوستی و صلح نخواهد بود چراکه خاستگاه مبانی تئوریکمان متضاد است.
حتي آتش بس هم نيست!
علیرضا
United States
عزیزم تو کل دنیا ده ها «مبانی تئوریک» متفاوت هست. ولی آیا همشون مثل ما می خوان با دنیا در بیفتن؟ گفتگو خیلی انسانی تره ها!!
بله گفتگو انساني تره ولي با انسان نه با آمريكايي كه هممون از جنايت هاشون خبر داريم كه تنها چيزي كه واسش مهم نيست انسان هان وقتي اسراييل جنايتكارو دوست و هم پيمان خودش ميدونه گفتگوي انساني ديگه زيادي جوكه
حسن سلیمی
درست است، به قول خمینی کبیر از جنگ بین حق و باطل از ابتدای خلقت آدم وجود داشته و تا ختم زندگی ادامه خواهد داشت.
ب
میشه شما در مورد این مسائل نظر خودت و ندی
چشم فرمایش دیگه نیست
حسین جون تو خودت رو ناراحت نکن .کسی غصه تورو نمی خوره!
Iran, Islamic Republic of
دمت گرم
اتفاقا جواب حرف حاج حسین این است که همین امروز یک نظر سیجی در سایت روزنامه کیهان بگذارد و از مردم بپرسد که ایا رابطه با آمریکا موافقند یا مخالف تا ببیند چند درصد مردم ایران موافقند.
Iran, Islamic Republic of
نکات ظریفی را یاد آور شد. ای کاش آن "ظریف" هم از این ظرایف چیزی می دانست!!
Iran, Islamic Republic of
دنبال چه هستی شریعتمداری ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دنبال عزت وشرف ایران و ایرانی
Iran, Islamic Republic of
شریعتمداری وطن پرست تر از همه اصلاح طلبان است
Iran, Islamic Republic of
شریعتمداری عزیز
به شما چه مربوطه؟. آزادی بیان است و میخواهد حرف بزند
موحد
Malaysia
خدائيش جانا سخن از زبان ما ميگويي!
دماغ سوخته
روح الله
کور شود هر آنکه نتوان دید ...
اشتباهی منفی دادم
یه دونه مثبت بدی بی حساب میشیم
Iran, Islamic Republic of
اگر اجازه می دادند همه مردم تهران برای تشکر از روحانی به فرودگاه می رفتند
United States
نه من کلاس داشتم نمیرفتم از جانب خودت حرف بزن نه همه مردم تهران
ازطرف همه مردم تهران حرف نزن جناب، کا که کمر به مخالفتش بستیم
اگه ممکن ومحذوراتی نیست خواهشا یه درصدی کم کنید همه را مثل خودتان حساب نکنید
Iran, Islamic Republic of
چه حرف چرتی؟!!!!!!!!!!!! کی جلو راه مردمو گرفته بود؟!!!!! اکثرا وقت این کارا رو ندارن بهتره از این شعارای مسخره پرهیز کرد
علیرضا
United States
جناب «حرف چرت»!! : رییس جمهور مورد تایید شما، به مردم می گفت خس و خاشاک، حالا هم خود شما رفتید فرودگاه و به رییس جمهور منتخب ملت کفش پرتاب کردید!! اگه مردم واسه این کارا وقت می ذاشتن الان وضع مملکت خیلی بهتر بود و آقا محمود نمی تونست خودسرانه کشور رو تا مرز سقوط و جنگ پیش ببره!!
رضوان
Iran, Islamic Republic of
دکتر احمدی نژاد به آشوب گرا گفت خس وخاشاک چرا شما هر حرفی رو اونطور که به نفعتونه تحریف می کنید نه واقعا چرا؟! مردم رو چی فرض کردید؟
Iran, Islamic Republic of
....
شما
پس این همه شعار میدادید مرگ بر امریکا مرگ بر انگلیس چی بودن وقتی که فیلمی پیامبر رو ساختن امریکا حمایت کرد خون شهیدامون کجا میره اون موقع ظریف میره با انگلیسیها خوش و بش میکنه روحانی با اوباما حرف میزنه اینها یعنی چی امریکا اون همه به پیامبر قران توحین کردن روحانی داره همیچیز رو زیر پا میذاره.
انصافا حرف حقی بود
برهان سبر و تقسیم
م لاهیجان
شریعتمداری یاخواب است یاخودرابه خواب می زند یکی پیامهای مردم درانتخابات این است که دست از مخاصمه با دنیابرداریدتامردم نفس راحتی بکشند وزیرساطورتورم وگرانی بیش از این قطعه قطعه نشوندآقای شریعتمداری حالیت میشه یانه؟
اتفاقا شریعتمئاری خوب حالیش میشه این شماها هستید که برای یک شکم گندیده و برای اینکه یک لقمه اضافه زهر مار بفرمایید حاضرید پای اجنبیها را به لیسید
هادي
Iran, Islamic Republic of
شما خود را به خواب زديد كه حاضريد براي راحتي دو روز دنيا تمام اصول و عقايد را زير پا بگذاريد. مگر ما ادعاي پيروي از امام حسين نداريم؟ پيروي از امام حسين فقط در سينه‌زني و زنجيرزني و قيمه خوري خلاصه ميشود؟ مگه امام ما همه دار و ندارش و فدا نكرد تا زير بار ذلت نره. بگيدشيعه امام حسين هستيد يا نه و تكليف خودتون و روشن كنيد!
مرام ایرانی مسلمان و شیعه این است که زیر ساطور جنگ و تحریم و تورم قطعه قطعه میشویم ولی زیر بار زور نمیرویم و غیرت و شرافت خود را نمیفروشبم . امام راحل "ره"فرمود اگر با ما جنگ کنید فرزند عاشوراییم و اگر حصر اقتصادی کنید فرزند رمضان . هیهات منالذلة
حسن سلیمی
اگر منظور از ترک مخاصمه با دنیا همنوایی با اربابان و زورگویان جهان است پس باید گفت چرا انقلاب کردیم؛ یا باید انقلابی بمانیم و زیر بار حرف کدخدای زورگو نرویم یا اینکه تمامی قواعد این دنیای زیر سلطه و تک قطبی را بپذیریم؛ یعنی، خدای متعال را از دایره اعتقادی خود خارج نموده و به سکولاریزاسیون با تمام ابعاد آن تن در دهیم؛ آنوقت می بینید که دیگر کسی در ظاهر کاری به شما ندارد و به زعم شما مردمان نفس راحتی خواهند کشید!
ali
از کی تاحالا این شده کارشناس مسائل استراتژیک؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
از زماني كه تو هي ميري تو سايتا بدون هيچ پشتوانه علمي نظر ميزاري!
از وقتی تو هنوز پسونک مک میزدی
Iran, Islamic Republic of
زشتی و پلشتی این اقدام!!!!!!؟؟؟؟؟؟
Australia
یک نکته دیگر اینکه اگر ما دشمن نداشته باشیم بی لیاقتی هایمان را به کی حواله دهیم
فاطیما
حرف حساب و منطقی یعنی این...خدا حفظت کنه
Canada
احسنت سردار قلم
کلا حرف ...زیاد میزنه این شریعتمداری
درود سردار قلم
استدلالي بسيار منطقي
آرش
برادر حسین لطفا سکوووت!
برادر آرش لطفا شما سکوت!!
منصف
و ناگهان کسی نعره زد: زنده باد مخالف من.
شیرعلی
United States
والا چی بگم بعضها از جمله نتانیاهو هم از این تماس ناراحتند .
شما با هم صحبت کردید؟؟ جناب اونا خیلی حساب شده اومدن جلو ظاهرش شاید ناراحت باشند ولی همچین خوابی برا ما ندیدند که به این راحتی بذارن پرزیدنت!! اوباما با پرزیدنت روحانی حرف بزنه!!
بهتر نیست آقای شریعتمداری اجازه می دادند رهبر عزیز ابتدا اظهار نظر می نمودند!!
رهبر عزیز اعلام فرمودند که به این سازش و رابطه بدبین هستند.
محمد
نه!!!!!!!!!!!! رهبر عزیز بارها نظراتشان را صریح فرموده اند برای کسانی که خود را به خواب نزد ه اند / ما هم همواره با دل و جان گوش بفرمانیم/شما هم یک جستجوی ساده در بیاناتشان بفرمائید
United Kingdom
یاد احمدی نژاد بخیر
United Kingdom
آنهایی که تازه وارد گود شده اند بدانند که جدی ترین منتقد احمدی نژاد شریعتمداری بود وگرنه بزدلهای اصلاح طلب که جرات مخالفت نداشتند
طلا
البته منظورت دو ماه آخر ریاست جمهوریه ایشو نه که دیگه همه مخالف شده بودن.
حسين
داشتند ولي رسانه نداشتندددد
رسانه نداشتند؟؟؟؟؟؟!!! اصلاح طلبها!!!!
این مرد واقعا شجاعه که احمدی نژاد و روحانی براش فرق نداره
گلم رسیدی اس بده (اوباما به روحانی)
آقای شرىعتمدارى لطفا سکوت
آنهائی باید سکوت بکنند که با شنیدن نام آمریکاآب از لب و لوچه سرازیر میشه
محمد
مهمتر از اینکه چه کسی تماس گرفته، جملات اوباما در تماس است.
او به صراحت کامل حق غنی سازی را برای ایران محترم دانسته است،
ای کاش رسانه ها روی این جملات اوباما مانور می دادند، احتمالا بعدا زیاد به درد می خورد.
جوجهرو آخر پاییز میشمارند... آمریکا به اینراحتی باج نمیده!! ببینید پشتش چه خوابابیی دیدند با ما!!
مینا
Iran, Islamic Republic of
خواب نیست
مطمئنا کابوسه
وگرنه آمریکا عاشق چشم و ابروی ما نیست
به همین خیال باش
اندکی صبر سحر نزدیک است خواهیم دید
Iran, Islamic Republic of

از روحانی عصبانی باش
Latvia
منافع بعضي از دوستان در دشمني با امريكا است!
البته اسرائيل هم از اين برقراري رابطه خشمگين است !
آمریکا عمرا فرزند خلف نامشروعشوناراحت نمیکنه! حتما پشت پرده خبرایی هست.
Iran, Islamic Republic of
بله حرفت رو قبول درام عزیزم تو این تحریمها حتی خودرو سازهای خودمون هم به مردم رحم نکردن
مینا
Iran, Islamic Republic of
اینم خودش سیاسته اسرائیله وگرنه همه میدمنن که خود آمریکا جیره خور اسرائیله
مریلا
این بچه بازی ها چیه؟!
مثل اینکه دو نفر با هم قهرند بعد با هم آشتی می کنند، پس از آن سعی دارند بگویند اول طرف مقابل بوده که گفته معذرت میخواهم!
این عزت نیست! منیت است.
عزت در محتوای صحبت هاست، عزت در استیفای حقوق ملت ایران در چارچوب قوانین بین المللی ست.
احسنت ب شعورت
یا مهدی
انصافا زده تو خال
مرگ بر آمریکا
خداوند شما و امثالهم را به راه راست هدایت فرماید!
دوران شعار مرگ گذشته است
بله در نظر امثال شما خونی هم شهدا پای نظام دادند بیخود بوده!!
پس بياييم ديگه زيارت عاشورا نخونيم؟! بجاي صد تا لعن هم صد تا سلام چطوره؟ تولي و تبري را هم در همون حد تولي بجا بياريم حالا طرفش مهم نيست!! بعضي آيات قرآن را هم نيازي نيست تفسير كنيم!...ايضا برو تا آخر ... ببينم چيزي از اسلام موند يا نه؟!
1
پس انشاء الله تا انقلاب مهدی جنگ جنگ تا پیروزی - مردم فقیر تر از قبل شما هم از این وسط از آب گل آلود ماهی بگیر
عالی بود
من باور نمی کنم گروه جنگ طلب آمریکا بگذارد نزدیکی دولت ایران و آمریکا شکل بگیرد.
از طرف دیگر عرب ها نیز تا جای ممکن مانع تراشی می کنند و البته اسرائیل.
اما صرف همین اخبار نیز باعث بالارفتن وجه بین المللی ایران نزد افکار عمومی جهان شد که خود دستاورد بزرگی ست.
Germany
از کی تاحالا این آقای شریعتمداری با این تحلیلهای سیاسی کارشناس مسائل استراتژیک!!
پیرمرد
از وقتی تو به دنیا نیومده بودی کوچولو
mohsen
Iran, Islamic Republic of
احسنت به این فراست و کیاست .
عادل
شریعمداری ....می گوید
ایضا شما... میگویید.
محسن
آفرین دقیقا همونی که گفتی میگه

کلا تو کیهانم زیاد ..... میگه
هیس
احمدی نژادی
دمت گرم حاج حسین
شیر مادرت حلالت باشه
بازم مثل همیشه حرف حاج حسین در پیشه
ایوالله
علوی
حاج حسین باز هم اعتدالیون را رسوا کرد
این موضوع به تو یکی هیچ ربطی ندارد!
به شما هم همینطور.اصلا مربوط نیست.
اتفاقا این موضوعات حساس وظزیف افرادی مثل حاج حسین را میطلبد
بهزاد
حاج حسین مردی
خیلی خوب
رضا
لابی‌های صیونیستی نمی ‌خواهند رییس جمهور و دولت امریکا به سوی حل مسائل با ایران پیش رود و اوباما نیز کار سختی در پیش رو دارد.
Australia
منظورت اینه که حاج برادر حسین هم جزو آنهاست
واااای اگه به مامانم نگفتم چه حرف بدی درباره حاج برادر حسین زدی
safa
حاج حسین . دوستت دارم حقا که چشم تیز بینی داری . حتما چند روز دیگر که ابها از اسیاب بیفتد حقایق دیگری روشن می شود . شب دراز است وقلندر بیدار
حالا یه تماسی داشته شما سخت نگیر
France
باز زدی به خال سردار قلم
Iran, Islamic Republic of
موافقم
آقای شریعتمداری شما فعلا باید مدتی shut ....باشید
Iran, Islamic Republic of
ادب تو و امثال تو ما رو کشته!
آقا یا خانم "shut up "لطفا shut up و... وگرنه ..............
شما که از حرف حق جزجز میزنی لطفا shut up!
جهان نیوز من طرفدار شریعمتداری نیستم اما این کامنت بی ادبانه رو حذف کن توهینه.شاید فک کردین shut down گفتن ایشون
Iran, Islamic Republic of
دوستان کم حافظه بدانند که جدی ترین منتقد احمدی نژاد و دولتش همین شریعتمداری بود
تحمل مخالف هم چیز خوبیست
حرف منطقی پاسخ نداره
احسنت حاج حسین
خوبه اقای شریعتمداری حداقل دو واحد سیاست خارجی پاس کنه واله بدرد میخوره
ناظر
ایشون همون کسی هستند که همواره تیرش به هدف خورده است و اهل فتنه از این حقایق عصبانی شده اند و پرت و بلا گفته اند. راستی این را هم بدانیم اگر دشمن در چند سال گذشته کوتاه نیامد اتفاقا دلیلش وقوع فتنه ۸۸ بود چرا چون دشمن را امیدوار کردند به افزایش زورگویی. ولی در خرداد امثال این انتخابات به کام مردم تلخ نشد و دشمن هم ناامید شد. می دانی چرا چون همه مردم انتخابات را پذیرفتند و دشمن از دودستگی در ایران ناامید شد. این است راز تغییر رفتار آمریکا البته در ظاهر. امید که دولت موفق شود چرا در این صورت همه ما پیروزیم نه عده ای از ما
یک کلام از مادر عروس! دمت گرم خیلی قشنگ استدلال کردی شما! افرین راستی از سوروس چه خبر؟
احمد
اگه بخاطر خدا عمل میکنی،مدتی بخاطر خدا سکوت کن !!
حسن با حسین (اوباما)گفتگو کرده است /وکیهان دو دیده فرو بسته است !
پژواک
البته این دغدغه ها خوب هست و باعث به تعادل رسیدن دولت می شود که پا را از منافع ملی فراتر نگزارد و دائم نگران و بااحتیاط جلو بروند (نرمش قهرمانانه) یک معامله گر باتجربه گوهر خود را با گوهر دیگریادرحدگوهرخودمعاوضه می کنداگر خود را طالب نشان بدهیم طرف قیمت را بالا می بره پس زرنگی باید بخرج داد و عدم صداقت طرف را باید بحساب جلوگیری و کاهش فضای افراطی گری در داخل آمریکا باید دانست که روش خود آنهاست لزومی در پیگیری ما نمی باشدکه چرا مثلاصداقت ندارند
بیست
احسنت
اکنون موسم وحدت است
ال آی
واقعا" که جای اسم حاجی در میان کارشناسان استراتژیک در کنار اسامی چون دکترمهدی محمدی و دکترین عباسی و دکتر احمدی نژاد و دکتر .... خالی بود ! دکتر احمدی نژاد هم می تواند از ایشان و دیگر کارشناسان استراتژیک در دانشگاه خود استفاده نمایند !!!
اشتباه مثبت دادم
Iran, Islamic Republic of
زنده باد این قلم
علینقی
United States
رابطه مابآمریکا درست بشه آقای شریعتمداری چه مطلبی داره بنویسه؟
ارتباط درست نمیشه. اتفاقا شماها به حقانیت تحلیلش اگر از خواب بیدار بشید ایمان میارید.
بفرماييد كي ميره مرخصي !!! كارشناسي پيشكش ..
مثل اينكه متوجه نشده كه كار از كار گذشته و مهم نيست كي درخواست تلفن زدن را كرده باشه ...
هموطن
Iran, Islamic Republic of
باسلام آخه به چه چيزايي گيرميدينابخدا
آروین
Iran, Islamic Republic of
حاجی
به اون خدائی که نمی دونم صرف داره الان بهش اعتقاد داشته باشی یانه... خودت بگو هشت سال ما بد بخت بیچاره ها زجر کشیدیم و بد بخت تر شدیم حقوق سه ماه یکبارمون فقط خرج کرایه خونه شد و یک کم نون و سبزی(اونوقت شما ها و مدیران دولت خدمتگذار ...
الان اوضاعت خیلی خوبه؟؟؟ تا همین 5 ماه پیش همش از بی عرضگی دولت بود وحالا تقصیر تحریم ها شده. راستی چرا هنوز تحریم ها هت ولی سکهودلار یه جوری قیمتشون اومد پایین که فشار خون رئیس جدید بانک مرکزی هم افتاد؟!
اگر این تماس بین احمدی نزاد و اوباما بود به رگبارش می بستند
پیراسته فر
اولاً اینکه" زنگ "راچه کسی زده ،جای بحث نیست چون همه(دوست ودشمن) متفق القولندکه "اوباما"تماس گرفته که خواسته با همتای ایرانیش صحبت کند.
اما اختلاف دراین است که تیم ایران"همشهریمان، خزاعی"ازآنهاخواسته تماس بگیرند ،دراینصورت هم اقتدار "ایران"وتدبیر "روحانی"اثبات می شود که توانستند امریکائیان بدنبال خودشان بکشند وحرف خودشان را به کرسی بنشانند.
آخه دنبال خونخوار رفتن افتخار داره؟ اینکه به کل دنیا بگه دیدید بالاخره بعد از سی و خرده ای سال ایران هم با ما کنار اومد...
حسین رستگار
همین روحانی که جناب شریعتمداری کارش را زشت و پلشت می داند مورد اعتماد رهبری و از خود اقای شریعتمداری نسبت به انقلاب دلسوزتر و خدومتر و عالمتر است
Iran, Islamic Republic of
آفای شریعتمداری ایوالله
ح جوادی
باسلام به رئیس جمهور محترم وبا سلام به چشم بیدار جمهوری اسلامی جناب شریعتمداری
آقای رئیس جمهور فرمودندبا موبایل سفیر ایران با اوباما صحبت کردند آیا سفیر ایران در دفتر اوباما بودند یا باآقای روحانی؟
دومآزمینه ترجمه مکالمات دو رئیس جمهور قبلا فراهم شده یااینکه همه چیز اتفاقی جورشده؟
شهروند
خداییش این هم دلیل شد که این کار پلشتی است بیا با مردم همسفر شو حسین جون
شهدا شرمنده ایم شهدای ایرباش شرمنده ایم
اصلا ملت از این گفتگو ناراحت نیستند وشما بهتر است جلوتر از رهبری حرکت نکنید.اگر شهامت دارید یک نظر خواهی پیامکی انجام دهید تا رای ملت را به رییس جمهور مدبر و با شهامت خود را ببینید واز سوی ملت صحبت نکنید.هنوز از داغ نتیجه انتخابات سوگواریدو درست شدنی نیستید.
شما کل ملتی؟ شما تمام صحبتهای رهبری رو خوب تحلیل کردی یا تفسیر مد نظر خودتونو دنبال میکنید؟؟؟
محمود امیری
جناب آقای شریعت مداری من هنوز پر پر شدن بهترین دوستانم در کنارم در عملیات های 8 ساله فراموش نکردم در حالیکه همان عراقی ها کشور دوست و برادر هستند البته تا منافع آنها اقتضا کند.
اما آمریکا که فرزندان و برادران و پدران ما را نکشت .
آهان... اونوقت کی پشت منافقین وایستاده؟؟
چرا برخی طاقت یک نقد را ندارند؟
هادوی
حاج حسین گل گفتی
نظرات اقاى شريعتمدارى هميشه يا افراط است يا تفريط ،وهيچ معيارى ندارد
شما استاد نقد سیاسی هستی؟؟؟؟؟
احمد
Germany
وباما چرا تا این اندازه اصرار بر مذاکره دارد؟؟؟
1 چون او آدم خوبیست
2 چون ما را آدم خوبی می داند
3 چون همیشه صلح طلب نشان داده
4 همه موارد

گفتیم اگر صداقت نشان دهند مذاکره بلامانع است
اینها که هنوز در پیش قدم بودن یک تماس تلفنی صداقت ندارند میخواهند زمانی که منافع بزرگتری در میان است صداقت نشان دهند؟؟
نه آقا امریکا عوض نشده
هرکس میخواهد منطق امریکا را بشناسد یادی کند از شهدای دانشمندمان یادی از ان هموطنان مظلومی که در اسمان شهید شدند
خلاف میگویم؟!
Czech Republic
کار دولت اشتباه فاجعه باری بود مردم باید به صحنه بیایند و جلوی دولت را بگیرند
آرامش آرامش
اگه شریعتمداری کارشناس نیست پس کی کارشناسه؟ لابد خاتمی که میخواست با طالبان رابطه برقرار کنه!
00000
Iran, Islamic Republic of
ترا به خدا بگذارید این مرم علم وسیاست وراستگویی به کارش ادامه دهد، بس است.
مهدی
United States
جالبه.آقا میگه حمایت کنین از رییس جمهور، این آقا و یه عده بسیجی از خدا بی خبر میریزن سر روحانی.نمیدونیم اینا به کی اعتقاد دارن!!! اصلا آقا رو قبول دارن که کارشکنی می کنن؟
ایکاش حاج حسین در انتخابات رییس جمهوری یا هر انتخابات دیگری شرکت میکرد انوقت جواب این تحلیلهای دشمن شاد کن را از مردم میگرفت
وحدت وحدت
باسلام حالا چه فرقی می کنی کی اول بوده شما به یک دعوتی دعوت شدی که صاحب خانه اش با شما مشکل داره دم در تالار می گی اگر فلانی را بگو با یک تماس داشته باشه اگر مایل نبود که جواب نمی داد می خوای بعد از 34 سال دو نفر همان اول همدیگر را بغل کش کنند یواش یواش باید یخ ها اب بشی ضمنا اقای حسین بفرمایند قبل از اینکه اقایان به مذاکرات می روند ایشان طالع ان مذاکرات به انان متذکر شود ایشان از این پیش بیبن ها زیاد تا حالا کرده اند ولی درست از اب در نیامده
کازابلانکا
هم اوباما وهم روحانی راست می گویند! ولی آن مرد راستگو رفت و دروغگوها سر کار آمدند
طرفدار حاج حسین
دولتی که دو شعار اصلی خود را زیر پا گذاشت 1-از بی تدبیری به درغگو اعتماد کرد 2-از فضل خدا نا امید شدند و به طرف شیطان بزرگ رفتند
چرا توهین میکنید مدعیان آزادی؟
سیدعباس
United States
استدلالی کاملا منطقی است و غیر قابل خدشه.
Kuwait
javab nadarid tohin nakonid. rohani agar tamas dashte bayad shafaf ba mardom sadeghane begoyad
مهدی
نظرات موافق و مخالف آقای شریعتمداری رو دیدم.
ولی انصافا کسی پاسخی برای استدلال ایشون نداشت.
امریکا مدتهاست دم از مذاکره میزنه، اگه درخواست از اونا بوده باید صراحتا بگن ما خواستیم.
اگه درخواست ا آقای روحانی بوده خب بگه من خواستم !! نمیشه که درخواست از هیچ کدوم نباشه و تماس برقرار شده باشه !! این وسط یکی داره دروغ میگه !!!
لطفا یک نفر برای اولین بار منطقی شریعتمداری را نقد کند
United States
چرا توهین میکنید؟
سروش
همیشه از خوشحالی مردم ایران دو نفر ناراحت می شن:یکی ... و یکی حسین شریعتمداری !!
بی منطق
Iran, Islamic Republic of
حسین شریعتمداری نترس است
zari
حالا چه فرقی میکنه کی اول درخواست تلفن داده . هرکدوم بودن من از دور دستشو میبوسم.چرا اینقد مسائلو کشدار و بغرنج میکنید. والا ما با آمریکا رابطه برقرار کنیمو آشتی کنیم 99 درصد مسائلمون حله . اول مشکل بیکاری و بی پولی ما جوونهای بدبخته که حل میشه. بعدشم کلی تورم و گرونی و تحریما برداشته میشه. بابا ملت میخوان که ما با آمریکا رابطه داشته باشیم شما که جاتون گرمونرمه و از اوضاع احوال قشر ضعیف جامعه خبر ندارین تورمو گرونی بحالتون فرقی نداره لطفا هیس. سکوت کنید. خودتونو گول نزنید ما الانشم هرچی که داریم از کشورهای پیشرفته داریم. همه چیزمون حالا هی شعار خودکفایی و عدم وابستگی بدین. خسته شدیم از این دروغها.
تو رو خدا يكى اينو بيدار كنه.........!
پاشو پاشو بیدار شو! خودت خوابت خیلی عمیق تره
روحانی کار درستی را که باید انجام داد. حالا توپ در زمین آمریکاست. روحانی فرصت عقلانیت و صلح رو به اونها داد. حالا انتخاب با خودشون هست و حیثیت شون در دنیا به این بسته. در هر صورت ما چیزی رو از دست نمیدیم.
محمدعلي
مهم مذاكره است خالا كي اول خواسته هيچ مسئله اي نيست . وقتي 90در صد جامعه ايران و امريكا با اين گفتگوها موافقند ديگر ان خفه بشوند بهترين راه است چرا كه در رديف صهيونيستهاي تندرو قرار ميگيريد كه دشمن ابدي اسلام هستند.
حمید از اصفهان
Iran, Islamic Republic of
با سلام . آقایان و خانم های محترم فقط و فقط جنایت های آمریکا یادمون نره که اگر یک روزی با هم خوب شدیم از آمریکا توقع داشته باشیم به ما کمک کنه. امروز آمریکا خیلی بیشتر از اینکه ما به اون نیاز داشته باشیم به ما نیاز داره. باور کنید با خودمون رو راست باشیم. بعد هم میگن نیم کیلو باش مرد باش. به یاد بزرگ مرد تاریخ ایران دکتر محمود احمدی نژاد
United States
آشتی با شیطان چرا؟
خداحفظ کند شریعتمداری راکه باعث اگاهی مردم میشود اونابغه است
Iran, Islamic Republic of
نکات ظریفی را یاد آور شد. ای کاش آن "ظریف" هم از این ظرایف چیزی می دانست!!
Iran, Islamic Republic of
حسین آقا شماچرا ...کارشناس استراتژیک این حرفهای خاله زنک برای مردم عوام قشنگ است که بویی از سیاست نمیبرند اینکه چه کسی بازی را شروع کرده تو عالم سیاست که همه اش دوز کلک وشانتاژاست خیلی مهم نیست وجایگاهی ندارد حسین آقا بازی سیاست بازی فوتبال نیست که داور با سوت زدن اجازه بازی به یک تیم رابدهد مهم لین است که مردم انقلابی ما ومسولین بادرایت کشورمانوارد این داستانهای خاله زنک نمیشوند ....بهتره که شما یه کمی به دور وبر خودت گوشه چشمی نگاه کنی الان زمان تفکر واندیشه است همه جا وهمیشه کلنگ وچکش کارساز نیست
علی
United States
آقا دیگه نادانی و لجاجت روی تفکرات شیطانی کافی است.
علي
حرف شما كاملاً درست حاج حسين آقا ، اما با توجه به سوابق آمريكاييها ، اين بخش از فرمايش جنابعالي " نداشتن صداقت در آمريكاييها و قابل اعتماد نبودن آنان". پر رنگ تر بنظر مي‌رسد!.
كاش مسلمانان مي دانستند پيش دستي در آشتي سواب دارد يا دو به هم زني بعد از اشتي
آشتی با یزید هم صواب بود آیا؟؟؟
آقای شریعتمداری کارت خیلی درسته
شریعتمداری خوب کرد
United States
وای بر کشوری که روزنامه اش که از بیت المال می خورد با ژست استکبار ستیزی ..
United States
گر تو بهنر می زنی بستان بزن
محمد تقی
امیدوارم در رابطه با آمریکا هم اعتدال رعایت شود
ساسان
اقا جان شما چیکاره مملکت هستس که از طرف مردم تصمیم بگیری ماازروحانی به خاطر مواضعش حمایت میکنیم در ضمن آمریکا بهتر ازروس وچینه.شما وضعتون خوبه ماشااله
ساسا ن تو هم که از طرف مردم حرف زدی
تحمل مخالف هم چیز خوبیست دوستان!
بسمه تعالی
خدا رحمت کند گذشتگان را که گفته اند آزموده را آزمودن خطاست. کسی که یکبار تمامی حیثیت جمهوری اسلامی را در پرونده هسته ای به باد داده است و از باج دادن به سه کشور اروپایی با عنوان خوب تر از خوب در مصاحبه تلویزیونی یاد کرده بود چگونه و چرا سرنوشت وهیمنه یک انقلاب باید به دست او سپرده شود تا همان طوری که دیدیم با چند لبخند ...یکجا به حراج که نه به تاراج گذاشته شود.
مرضیه
Iran, Islamic Republic of
دوستان لطفا انقدرافراط وتفریط نکنید.اعتدال پیشه کنیدعزیزان.ایران برای پیشرفت احتیاج به امریکانداره وجنایتهای امریکاروفراموش نخواهد کردوحتمااین تنفر رو درگوشه ای ازقلبش جامیده برای اینکه درسی باشه برای ساده اعتمادنکردن وووووووووووولیییییییییییییییی تا ابدالدهر قرارنیس که ما با امریکا دشمن باشیم و این رو جار بزنیم بالاخره دیپلماسی هم باید یک جایگاهی داشته باشه.تاکی ساده انگاری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
محمود خدادوست
خیر الامور اوسطها
امید
اوباما به رهبر ما در سخرانی اش احترام گذاشته ولی آقای شریعت دکتر احمدی نژاد رفتارش باملت و رهبر انقلاب فراموش نشدنی است و حمایت های شما از ایشان تا آخرین لحظه پس درود بر منافع و سلام بر سه هزار و خاوری و سالن اجلاس خالی سازمان ملل و چشم های خیره شده
زهی خیال باطل
Iran, Islamic Republic of
رفقا بد نیست که به جای اینکه قبلیها رو عامل تحریم بدونید یه اعتراضی هم به امریکا به عناون تحریم کننده اصلی کنید
چه فرقی می کنه کی آغاز گر بوده باشه.مهم اینه که به کوری چشم سودجویان این قهر30 ساله ،روابط رو به بهبوده.فاصلح بین اخویکم....
Iran, Islamic Republic of
دوستان مراقب تفرقه افکنی امریکاییها باشند
Iran, Islamic Republic of
ازرابطه دوستانه ایران و امریکاسه دسته به شدت ناراحت و عصبانی هستند : دسته اول صهیونیستهای غاصب دسته دوم عربستان و قطر و دسته سوم ...
Iran, Islamic Republic of
آقای شریعتمداری بعنوان کارشناس مسائل استراتژیک و سیاسی چرا متوجه نیستند که روابط خارجی ایران با پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل که دارای حق وتو هستند از نظر استراتژیک باید همیشه در حالت تعادل و توازن قرار داشته باشد . یک دیپلماسی عاقلانه و مستقل نباید تفاوتی در سطح رابطه با این پنج کشور مهم و قدرتمند جهانی ایجاد کند در غیر این صورت مورد سوء استفاده آنها قرار خواهد گرفت در سالهای گذشته که تعادل و توازن روابط خارجی ایران بدلیل اشتباه مسئولین بر هم خورده است کشور ما به انحاء مختلف بعنوان کارت بازی روسیه و چین در مقابل غرب مورد بهره برداری آنها قرار گرفته و منافع ملی ما آسیبهای فراوانی دیده است . این پنج کشور منشا تنظیم سیاستهای بین المللی و اداره امور جهان در سطوح راهبردی هستند . دولت جناب آقای روحانی با درک صحیح و اصولی از مناسبات قدرتهای جهانی و سیاستهای بین المللی درصدد ایجاد توازن و تعادل در روابط ایران با این پنج کشور است و از نظر استراتژیک هوشمندانه ترین مواضع را برگزیده است .حرکتی که دولت تدبیر و امید آغاز کرده به استقلال بیشتر سیاست خارجی ایران منتهی خواهد شد و قدرت بازی و مانور جمهوری اسلامی ایران را در عرصه های بین المللی افزایش خواهد داد . در شرایط فعلی کشور عزیز ما توسط دولتین روسیه و چین به گروگان گرفته شده است رهایی از این وضعیت سیاسی ناهنجار فقط با ایجاد رابطه متعادل با سه دولت فرانسه بریتانیا و ایالات متحده امکان پذیر است . خوشبختانه در جهت برطرف کردن اشتباهات و خطاهای بزرگ گذشته دولت جناب آقای روحانی قدمهای موثری را آغاز کرده است که دستاوردهای سفر نیویورک شروع آن است . چرا دولت اسرائیل و جناح جنگ طلب امریکا و ارتجاع عرب نگران اقدامات سیاسی و دیپلماتیک ایران در راستای بهبود روابط ایران با امریکا فرانسه و بریتانیا شده اند چون حرکت ایران یک حرکت استراتژیک و تعیین کننده است که استقلال سیاسی ایران را تضمین خواهد کرد . جای تاسف است که برخی کارشناسان ما بدلیل مطالعات کم و اندک قدرت تحلیل و درک واقعیتها را ندارند و با مخالفت با سیاست جدید ایران بدون اینکه بخواهند با نتانیاهو و ارتجاع عرب دارای مواضع یکسان می شوند . اگر آقای روحانی در راهی که انتخاب کرده اند انشا الله موفق شوند اهداف مورد نظر امام راحل و مقام معظم رهبری و قانون اساسی و مردم ایران تحقق خواهد یافت .
Iran, Islamic Republic of
تنهاکسانی ازمذاکره و رابطه ایران و امریکاعصبانی و ناراحت هستند که منافع شان به خطرافتاده است
Iran, Islamic Republic of
کاملا موافقم! آقای شریعتمداری و امثال ایشون از به خطر افتادن منافع ملت احساس نگرانی می کنند!
Iran, Islamic Republic of
آزادی بیان هم چیز خوبیست
Iran, Islamic Republic of
همدیگر را تحمل کنید
Iran, Islamic Republic of
یکی نیست به این حاجی شریعتمداری بگوید که واکنشهای ضدملی و ضدمردمی توهیچ ارزشی ندارد و برای هیچ عاقل وطن دوستی مهم نیست ؟
اگه جمهوری اسلامی عزیز اینقدر ضعیفه که نمیتونه در رابطه با غرب از منافعش دفاع کنه باید یه فکری به حال خودمون بکنیم.
اگه میترسیم که با ایجاد رابطه منافع کشور از دست بره و نتونیم رابطه خودمون رو مدیریت کنیم باید ببینیم که چه بلایی سر این امانت بزرگ انقلاب آوردیم.
اینقدر از موضع ضعف حرف نزنید. ما با عزت با امریکا رابطه برقرار میکنیم نه با ضعف دوران طاغوت!
دوما ما با امریکا جنگ مستقیم نداشتیم که اگر هم داشتیم الان با کشورهایی مثل عراق هم رابطه داریم یا با ترکیه که همون دولت عثمانیه یا جنگ های ایران و روم که الان با ایتالیا هم نباید رابطه داشته باشیم.
در آخر این جمله رو فراموش نکن:
اگر با همه رابطه داشته باشی و بتونی با درهای باز از حریم امن خونه خودت حراست کنی و ارزشهاتو حفظ کنی قدرتمندی. در غیر اینصورت باید همه درها رو ببندی
Iran, Islamic Republic of
مذاکره خوب است چون روحانی انجام می دهد
نماينده ملت
Iran, Islamic Republic of
هميشه ما ايرانيان خودمونو رو وسط ميندازيم.يه عده بيسواد كه نفهميدن ديپلوماسي چيه پريدن سر سفارت امريكا و اين فاجعه رو خلق كردن.حالا مابايد چوبشو بخوريم.واكاوي كنيد اول بنياد ناسازگاري رو ما بنا كرديم.پس واكنش اونام به حركات بربر وارانه ما صحيحه!اگه انصاف داشته باشيم
مثلا بقیه که فارت آمریکا تو کشورشونه به بهشت برین رسیدند؟؟؟
صدرا
جناب حاج آقا حسین
کی می خوای دست از دشمنی برداری
آقاي شريتعتمداري حناي شما ديگر رنگي نداد خوب است يك بار خودت را در معرض آراي مردم قرار دهي
کارشناس ارشد با حقوق 800هزار تومان
بابا برو با این تحلیلات , با یک تماس تلفنی دنیا که به آخر نرسیده است.
Iran, Islamic Republic of
درسته دنیا که به آخر نرسیده اما سرعت به آخر رسیدنش بیشتر شده عزیزم
Iran, Islamic Republic of
بسمه تعالی
چه زیبا بود که هیأت إعزامی ایران مکالمه تلفنی راقبول نمی کرد ودرعوض ملاقات حضوری را ان هم باحضور چند نفر ازهمراهان واصحاب طرفین که هم شاهد مناظره می شدند وهم درصورت لزوم حقایق را همانطورکه هست به اطلاع مردم دوکشور: (ایران وامریکا) ابلاغ می نمودند.
خلاصه: پیمودن جاده پرپیچ وپشت سر گذاشتن گردنه های صعب العبورصلح سختی ها...دارد.
یاشار
Iran, Islamic Republic of
سلام ماهرچه کشیدیم از این روسیه بی دین کشیدیم برخی شهرهای مارو به مناسبتهای از ایران جدا کرد ولی امریکا فقط در جنگ به عراق کمک کرد ایا روسیه نکرد اکثرا میگهای روس بودن که مارو بمبارون میکردن نه اف 5 اف 14 امریکا اکثرا قحطی رو این روسها بودن به کشور ما تحمیل کردن اگر بجای روس از امریکا روابطمونو خوب میکردیم الان وضع مون بهتر بوده از این خدا بی خبر کمونیست حمایت کنید ولی هرچه باشه امریکا خدارو قبول داره دین مسیحیت ویهود را قبول دارن بابا به خودتون بیاین ای روس فقط به خاطر خودشه که ازما حمایت میکنه اگر خدای ناکرده وضعش خوب شه میگه اذربایجان مال منه ولش کنید رابطمون با امریکا خوب شه اسرایل هم رفتنی است امریک یه متحد میخواد در خاورمیانه اگر ما باشیم چرا عربهای تکفیر ی چرا وهابیها ما جاشونو میگیریم
مثل اینکه از سیاست خیلی دوری
همه میدونن که آمریکا خودش دست نشونده اسرائیله
امریکا نقابی برای اسرائیله
آباد باش ای ایران
آزاد باش ای ایران
از ما فرزندان خود
دلشاد باش ای ایران
Mehrdad
Germany
داداش ها، ميشه بگين آدم چطوري كارشناس مسليل استراتژيك ميشه؟
سید
اسلام همیشه از تندروی امثال ...ضربه خورده . باید دید چه کسایی از تحریم ها و عدم ارتباط با دنیا سود میبرن !!
علی
Iran, Islamic Republic of
چگونه امکان دارد دروغگویی ها فراموش شوند؟
اسراییل با هر سخنرانی احمدی نژاد دارای موقعیت بهتری شد. سیل کمکها را دریافت کرد.
آمریکا بزرگترین طرحهای شمال آفریقا و خاورمیانه را کی انجام داد؟
مسخره کردن 8 ساله ملت کفایت نکرده است؟
مقتدر تر شدیم ؟
مسلمان تر شدیم؟
فلسطین آزاد شد؟
عراق آرام شد؟
عالم تر شدیم؟
اما.....
جیب عده ای پر شد از تحریم :
حالا از تحریم بازی کیف می کنند.
خداوند شما را به راه راست هدایت کند.
علی
Iran, Islamic Republic of
اگر ایشان در زمان پیامبر اکرم بودند چه میشد؟
عالی بود حاج حسین شجاع
مملكت خوبي داريم هر كس تحت هر كاري نظر ميده و دخالت مي كنه خط و ربط مي ده يه موقعي يه مداح خط دهنده است يه موقعي هم يه روزنامه نگار خدا به داد اين ملت برسه .
United States
این کارشناس مسائل استراتژیک !!!!
مخالف نظر ایشانم باید واقع بین باشیم
زنده باد شریعتمداری خار چشم دشمنان
Iran, Islamic Republic of
درود بر حاج حسین. باز به هدف زدی. صدای زنده باد
مخالف بلند شد
Europe
.....
اصغرىان
Iran, Islamic Republic of
...