جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

راه‌اندازی‌ پرواز از روسیه به ۵ استان‌ کشور

سه شنبه ۱ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۵
کد مطلب: 381828
رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه از راه‌اندازی پروازهایی از جنوب روسیه به پنج استان شمالی ایران خبر داد و گفت: با توجه به اینکه بانک ملی در روسیه شعبه دارد حجم بالایی از مبادلات بانکی تسهیل شده است.
به گزارش جهان، اسدالله عسگراولادی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: به زودی پروازهایی از جنوب روسیه به پنج استان شمالی گلستان، گیلان، مازندران، آذربایجان غربی، اردبیل راه‌اندازی خواهد شد.

وی گفت: بانک ملی ایران که در روسیه شعبه دارد بخشی از مشکلات بانکی را حل کرده است. البته یک بانک روسی نیز در کنار بانک ملی مشغول به فعالیت است.

عسگراولادی خاطر نشان کرد: تبادلات تجاری با روسیه پس از امضای تفاهم‌نامه اخیر، افزایش یافته و در ۱۵ روز گذشته صادرات زیادی به این کشور داشته‌ایم.

رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه مطرح کرد: البته چند مشکل کوچک در این زمینه وجود دارد. از جمله تعرفه گمرکی روسیه و مشکلات حمل و نقل که البته روس‌ها قول داده‌اند این تعرفه را به صفر یا پنج درصد برسانند. مشکل دیگر تفاهمات سازمان‌های دامپزشکی دو کشور است که اگر استانداردهای لازم را کسب کنیم می‌توانیم محصولات لبنیاتی و دامی را نیز به روسیه صادر کنیم.

عسگراولادی گفت: مرکبات، محصولات کشاورزی، خرما، رب، آبمیوه و کنسرو محصولاتی هستند که روسیه به آن نیاز زیادی دارد و حجم صادراتمان در این محصولات افزایش چشمگیری داشته است. برخی از محصولات مانند چای و برنج باسماتی و محصولاتی که تولید داخلی اصلا نداریم مثل موز و قهوه نیز از طریق صادرات مجدد و ترانزیت به روسیه ارسال می‌شود که عمده این محصولات را از هند و پاکستان تهیه می‌کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *