پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۳
۹

اوباما به تهران می رود!

دوشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۰۳
کد مطلب: 431921
روابط سیاسی ایران و آمریکا از سال ۱۳۵۹ قطع شد و همچنان دو کشور رابطه دیپلماتیک ندارد. دو طرف هم اکنون برای دست یابی به توافق بر سر برنامه اتمی تهران، تماس های مستقیم دارند.
به گزارش جهان به نقل از عصرایران، روزنامه انگلیسی ساندی تایمز مدعی شد باراک اوباما قصد دارد در سال ۲۰۱۶ به تهران سفر کند.

به گزارش عصرایران، روزنامه انگلیسی ساندی تایمز نوشت که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا قصد دارد در سال ۲۰۱۶ به تهران سفر کند. او قصد دارد در این سفر ازسرگیری روابط دیپلماتیک با ایران را اعلام کند.

روابط سیاسی ایران و آمریکا از سال ۱۳۵۹ قطع شد و همچنان دو کشور رابطه دیپلماتیک ندارد. دو طرف هم اکنون برای دست یابی به توافق بر سر برنامه اتمی تهران، تماس های مستقیم دارند.

هم اکنون در تهران، سفارت سوئیس و در واشنگتن سفارت پاکستان حافظ منافع آمریکا و ایران هستند.

همچنین خبرگزاری ایتارتاس روسیه به نقل از یکی از اعضای تیم مذاکره کننده ایران در وین نوشت که تهران با انتقال ذخایر اورانیوم غنی شده خود به روسیه موافقت کرده است.

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس هم گفت که ایران و گروه ۱+۵ درباره متن پیش نویس چگونگی رفع تحریم های ایران به توافق رسیدند.

جزئیات رفع تحریم ها در یکی از ضمائم متن توافق هسته ای خواهد آمد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اول آزاد کردن اموال بلوکه شده دوم خارج کردن ایران از کشور های حامی تروریست سوم عذر خواهی بابت تحمیل جنگ و تجهیز متجاوز و سرنگونی هواپیمای ساقط شده و همه عداوت ها دشمنی های سی سال اخیر بعد گفتگو رابطه با احترام به ملت ایران بعد مناسبات دو جانبه و سفر به تهران
United States
اوباما بیاد تهران انقدر میزنیمش تا کبود شه
Iran, Islamic Republic of
چرا اینقدر شما ها خواهان جنگ و خونریزی و بزن بزن و ... هستید .
ماکه حرفشو میزنیم ولی شما واقعآ طرفدار کشوری هستید که نصف کره زمین رو به خاک و خون کشیده و برای منافعش تروریستهایی مثل القاعده و داعش رو بوجود آورده باورتون نمیشه ارجاعتون میدم به فیلمی که خودشون ساختن (ارباب جنگ) حالا ما خواهان خونریزی هستیم یا شماها؟
غلط ميکنين
Romania
بیجا میکنید
از ما یاد بگیرید که مثل یه پسر خوب وقتی اوباما بیاد تهران چکمه هاشو براش واکس میزنیم!
Iran, Islamic Republic of
انشاالله
غلام علي نيستاني - جهادي
با سلام- اصول و مباني عقيدتي جامعه انقلابي ما برگرفته از آموزه هاي قرآني و حقانيت مكتب تشيع است . ارزشهاي انقلابي كه امام به آموخته باعث شد در مفابل ستم و استكبار امريكا و اقمارش ايستادگي كنيم و به جهت پاي بندي و اعتقاد راسخ به ارزشهاي الهي نصرت هاي خداوند يكي پس از ديگري شامل حالمان شده است . مگر امريكا اعتقاد ما را پذيرفته كه ما راه را براي ارتباط و بده بستان هاي ديپلماتيك و سياست بازي هاي مرسوم جهان باز كنيم . استحاله كه مي گويند به همين صورت اتفاق مي افتد هدف اصلي امريكا از اين مذاكرات در وهله اول كاستن از شور مبارزه با استكبار است در سالهاي دفاع مقدس به واسطه اتكا به توان داخلي و باور اينكه ما مي توانيم در بسياري از بخشها توانستيم به خود كفايي برسيم طي همين دو سال كه دنبال مذاكره رفتيم كلي از كاروان پيشرفت جا مانده ايم و شتاب علمي كه گرفته بوديم كند و كم تحرك شده است . وقتي انگيزه نباشد و همه آماده بخور شدند به مرور و سال به سال به جاي پيشرفت پس رفت مي كنيم .حالا چي به دست مي آوريم از اين روابط با امريكا كه مشتاق باشيم روابط جسن هم جواري مثلا داشته باشيم . امريك 99 درصد دنبال رسيدن به هدف خفه كردن حس خود باوري و مبارزه طلبي ايرانيان است واينكه امنيت اسرائيل و بعد تماميت و موجوديت اسرائيل را به رسميت بشناسيم و دست از حما يت فلسطين برداريم و بعد 50 سال مبارزه و خسارات ناشي از آن بشويم همان حكومت شاهنشاهي . روي ديگر مذاكرات پيام به كشور هاي منطقه كه استقلال خواهي و انقلابي گري نتيجه ايي ندارد و ايران بعد اين همه تلاش آمده ميز مذاكره و تسليم شده است . حالا اگر اين سناريو اين چنين پيش برود آن درصد مقاومت نيروهاي انقلابي رو به افول و كاستي مي رود و اينها همه به خاطر دور شدن از مدار الهي وتوكل به خدا بوجود مي آيد وقتي ما استعانت از در گاه خداوند رااز دست بد هيم و اميد وار به امريكاي شيطان صفت بشويم غضب و قهر خداوند شامل حالمان است اين چند صباحي هم كه الان مي گذرد از بركت خون اين شهداست كه انقلاب مان را بيمه كردند و خدا به خاطر بركت مومنين و متقين نصرت مي دهد و نهايت اينك شرايط ما با امريكا همان شرايط گرگ و ميش مي شود الان امريكا اين همه اطراف ما تدارك ديده براي چي ؟ بعد بيايد ميز مذاكره روابط حسنه بشود خير اينها هدفشان فرو پاشي كم كم ماست كه اميد واريم خداوند همچنان نصرت ها و امداد هاي غيبي اش را به ما داشته باشدوما راپيروز گرداند انشاالله
زینب
اول همه خساراتی که به ما زدنو جبران بکنه بعد ببینیم چی میشه