سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۱

حسابهای روزنامه ایران بسته شد

سه شنبه ۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۲:۳۰
کد مطلب: 383123
وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان این که نظام پرداخت علی‌الرأس از ادبیات مالیاتی پاک خواهد شد، گفت: مؤسسات فرهنگی مانند همشهری و ایران که کار رسانه‌ای می‌کنند، مشمول مالیات می‌شوند، زیرا ماهیت حقوقی دارند، در همین راستا تمام حساب‌های روزنامه ایران بسته شد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی در نشست هم‌اندیشی اصحاب فرهنگ و هنر با اشاره به مباحث مطرح شده از سوی اهالی فرهنگ و هنر اظهار داشت: انتقادات زیادی در بحث‌‌ مالیاتی داریم و صرفاً مربوط به این دوره نیست و با اجرای طرح جامع مالیاتی که از دولت اصلاحات شروع شد، اطلاعات خوبی وجود دارد که در بخش‌های نرم‌افزاری از شرکت‌های خارجی استفاده کردیم و در این مباحث باید شرایط مطلوب را متناسب با ایران طراحی می‌کردند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه باید از شکاف وضع موجود به مطلوب برسیم، تصریح کرد: ۳۲ پروژه برای طرح جامع طراحی شده تا از وضعیت موجود به مطلوب برسیم و در حال حاضر ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان برای سخت‌افزار و نرم‌افزار هزینه کردیم، تا تشخیص مالیات براساس شفافیت مالی باشد.

وی افزود: سامانه اطلاعات درآمد و هزینه مؤدیان ایجاد خواهد شد و وقتی نهایی شود، ارتباط مؤدیان با ممیزان قطع شده تا منشأ مشکل نشود و رسیدگی به مشکلات پرونده محور نیست و به صورت سیستمی انجام خواهد شد که زمینه فساد نیز کاهش خواهد یافت.

طیب‌‌نیا با تأکید براینکه نظام پرداخت علی‌الرأس از ادبیات مالیاتی پاک خواهد شد، عنوان کرد: این موضوع را مشاوران خارجی پیشنهاد دادند و راهکار لازم نیز گفته شده امیدواریم مشکلات هنرمندان به حداقل برسد. در برقراری مالیات بی‌طرف بودن اصل است و همه پایه‌ها باید مشمول مالیات شوند و مالیات بر درآمد معافیت ندارد.

به گفته وی، نگاه درآمدی به حوزه فرهنگ نداریم و آگهی مطبوعات مشمول مالیات می‌شود، اما خودمان داوطلبانه تصمیم گرفتیم، آن را هم از مطبوعات نگیریم، اما به هر حال دستگاه‌های نظارتی نیز خواهان اجرای قانون هستند.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه ارزش افزوده به اعتبار کالا است، نه خریدار گفت: اگر چاپخانه‌ها از معافیت مالیاتی برخوردارند، اما در خرید لوازم، باید مالیات بر ارزش افزوده کالاهای خود را باید بپردازند، زیرا این مباحث طبق قانون و براساس قانون برنامه پنجم است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه مؤسسات فرهنگی که کار رسانه‌ای می‌کنند، مانند همشهری و ایران این مؤسسات مشمول مالیات می‌شوند، زیرا ماهیت حقوقی دارند، عنوان کرد: در همین راستا تمام حساب‌های روزنامه ایران بسته شد، در حالی که این مؤسسه دولتی بوده و رئیس جمهور نیز در سفر نیویورک بودند و برای رفع این مانع به ما گفته شد، اما نمی‌توانیم خلاف قانون عمل کنیم.

وی ادامه داد: ثبت‌نام و اظهارنامه به معنای پرداخت مالیات نیست و به معنای شفافیت مالیاتی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *