شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

در بحرین سنی‌ها هم سرکوب می‌شوند

چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۱۴
کد مطلب: 393320
رژیم آل خلیفه هیچ گاه جایگاه و پایگاه مردمی نداشت، و همیشه برای بقای خود وابسته به دو عنصر نیروهای خارجی و مزدور و دیگر حمایت نیروهای استعمارگر بوده است. قطعاً بابت این حمایت استعماری هزینه هایی پرداخت می‌کند
به گزارش جهان؛ راشد به سانسور بین‌المللی موضوع بحرین پرداخت و اشاره نمود: هرگونه تغییر اساسی در بحرین، همراه با تغییرات ژئوپلتیک مهم در منطقه همراه خواهد بود، با تغییر در بحرین جزیرهای، منطقه شرقی شبه جزیره عرب، یعنی قطیف و احساء تغییر اساسی خواهد کرد. در این منطقه یک چهارم نفت دنیا قرار دارد. دیگر شیوه و منش آل سعود، دست‌نشاندگان استعمار نخواهد بود. پیش تر، حتی خبرنگار CNN به علت مواضعش در مسئله بحرین، از کار اخراج شد! و چندین بار در رسانه‌ها این مسئله بحث شد.

این فعال مدنی و کارشناس مسائل بحرین به بیان چرایی ترس آمریکا از قیام بحرین گفت: رژیم آل خلیفه هیچ گاه جایگاه و پایگاه مردمی نداشت، و همیشه برای بقای خود وابسته به دو عنصر نیروهای خارجی و مزدور و دیگر حمایت نیروهای استعمارگر بوده است. قطعاً بابت این حمایت استعماری هزینه هایی پرداخت می‌کند، به عنوان مثال پایگاه پنجم امریکا در بحرین است، اما هیچ اطلاعاتی در مورد هزینه هائی که برایان صرف می‌شود در دسترس نیست. در ۱۹۷۰ هنگامی که انگلیس می‌خواست از بحرین و خلیج فارس خارج شود، بحرین پیشنهاد داده بود که تمام هزینه‌های بقای آن‌ها را بپردازد.

مدیر مرکز مطالعات بحرین تذکری را نسب به موضوع سنی – شیعی نشان دادن واقعه بحرین داد و بیان کرد: عمده ی ساکنان بحرین شیعی است و این بیشتر نمایان و رسانه ای می‌شود. اما واقعیت این است که فعالیت سنی‌های بحرین که بسیاری فرهنگی ایرانی هم دارند دارای قدمت زیادی است. در ۱۹۵۷ رئیس هیئه الاتحاد الوطنی٬ آقای عبدالرحمن الباکر سنی بود. پس‌ازآن چندی از رهبران الجبهه الوطنیه لتحریر البحرین هم سنی بودند. حتی امروز٬ ابراهیم شریف که رهبر جمعیه وعدهست، سنی است، ولی به دلیل سرکوب آل خلیفه در زندان به سر می‌برد. اصولاً اگر رژیم آل خلیفه می‌توانست به سنی‌های اصیل بحرین اعتماد داشته باشد، نیاز نداشت بیش از +۹۵% نیروهای سرکوب گر و مزدور بیگانه باشند تا جایی که بیش از ۷۰% آن‌ها را پاکستان‌ها، و ما بقی از بعثی‌های عراق، سوریه، یمن، اردن.. تشکیل‌شده است.

منبع: امت اسلامی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *