جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

قفل تحریم اروپایی بر در ۵ بانک روسی

جمعه ۱۰ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۳۶
کد مطلب: 373025
اتحادیه اروپا در راستای تشدید فشارها علیه روسیه پنج بانک دیگر این کشور را تحت تحریم‌های خود قرار داد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از اسکای نیوز نوشت: اتحادیه اروپا در راستای تشدید فشارها علیه روسیه پنج بانک دیگر این کشور را تحت تحریم‌های خود قرار داد. این تحریم‌ها محدودیت‌هایی برای بازار سرمایه بانک‌های روسی فراهم می‌کند.

اتحادیه اروپا همچنین روز چهارشنبه با اضافه کردن نام ۸ نفر و ۳ شرکت دیگر به فهرست تحریم‌های قبلی تعداد نفرات و سازمان‌های تحت تحریم را به ۹۵ نفر و ۲۳ سازمان رساند.

اتحادیه اروپا ، ۲۵ ژوئیه ۲۰۱۴ میلادی، ۱۸ نهاد و ۱۵ شخصیت‌ و مقام اوکراین و روسیه را به فهرست تحریم‌های خود افزود و شمار کلی هدف‌های تحریم خود را به ۸۷ نفر و ۲۰ سازمان افزایش داد. آمریکا و اتحادیه اروپا مسکو را به ایجاد بی‌ثباتی و تنش‌زایی در اوکراین متهم کرده و برخی مقامات مسکو و چهره‌های حامی روسیه را با تحریم‌هایی چون منع صدور روادید و مسدود کردن دارایی هدف قرار داده‌اند.

این در حالی است که روسیه این اتهام را رد کرده و می‌گوید اعتراضات حامیان روسیه در اوکراین به صورت خودجوش با اعتراضات علیه دولت جدید در کی‌یف آغاز شده است. در همین حال، بحران در شرق اوکراین با آغاز عملیات نظامی کی‌یف برای سرکوب اعتراضات آرام و صلح آمیز حامیان روسیه در ماه آوریل ، تشدید شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *