پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

توسعه حضور ایران در آب‌های آزاد جهان

يکشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۲۴
کد مطلب: 419420
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ‌حضور ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش در آب‌های آزاد جهان توسعه پیدا می‌کند، گفت: ناوگروه‌های ۳۵ و ۳۶ در خلیج عدن حضور می‌یابند.
به گزارش جهان، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری ‌در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران موظف است در اجرای تدبیر مقام معظم کل قوا در آب‌های آزاد جهان حضور داشته باشد و اقتدار و توانمندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به معرض نمایش بگذارد، افزود: ‌‌برای تحقق این مسئله چند اقدام مهم باید صورت بگیرد که قطعاً در سال جاری نیز این مسیر پر‌افتخار ادامه پیدا خواهد کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: آموزش و تربیت نیروی انسانی مورد نیاز، ساخت زیرساخت‌های مورد نیاز به ویژه در سواحل بکران که مهم‌ترین ساحل جمهوری اسلامی ایران و مشرف به اقیانوس است از مهم‌ترین اقدامات برنامه‌ریزی شده برای سال جاری است.

* حضور ایران در آب‌های آزاد جهان توسعه پیدا می‌کند

دریادار سیاری ادامه داد: ساخت انواع ناوشکن‌ها، ناوهای موشک‌انداز، ناوهای پشتیبانی و زیر‌دریایی‌ها برای حضور در آب‌های آزاد دنیا و گسترش حضور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آب‌های آزاد جزو برنامه‌های اصلی نداجا در سال ۹۴ برای ارتقای توان علمی، نظامی و دفاعی این نیرو است.

وی با اشاره به حضور کنونی ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در آب‌های آزاد، متذکر شد: در حال حاضر ناوگروه ۳۴ ‌ایران در خلیج عدن حضور دارد و ‌‌آخرین نقطه حضور آن ورودی باب‌المندب بوده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: امید می‌رود پس از مراجعت ناوگروه ۳۴، ناوگروه‌های ۳۵ و ۳۶ ما نیز این مسیر پر افتخار را در آب‌های آزاد جهان و گسترده‌تر از آنچه امروز داشتیم طی کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *