پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

برنامه‌های بزرگداشت شهریار اعلام شد

دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۲۶
کد مطلب: 380423
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: همایش بین‌المللی بزرگداشت استاد شهریار با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از اصحاب فرهنگ و ادب از داخل و خارج کشور 26 و 27 شهریورماه در تبریز برگزار می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، علی‌اکبر صفی‌پور اظهار کرد: همایش یادشده روز چهارشنبه بیست و ششم شهریورماه با گلباران مقبره‌ استاد شهریار در ساعت ۱۸ آغاز و آیین افتتاحیه نیز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از میهمانان داخلی و خارجی ساعت ۲۰ در ائل‌گلی تبریز برگزار می‌شود.

او افزود: بخش علمی و ارائه‌ مقالات همایش نیز روز پنجشنبه بیست و هفتم شهریورماه ساعت ۸:۳۰ صبح در محل مجتمع فرهنگی هنری ۲۹ بهمن تبریز آغاز می‌شود.

صفی‌پور گفت: پس از انتشار فراخوان همایش بزرگداشت استاد شهریار، بیش از ۳۰۰ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد که با بررسی هیات داوران، ۴۰ مقاله به عنوان آثار برتر معرفی شدند که در بخش علمی همایش توسط صاحبان مقالات ارائه‌ می‌شوند.

او استاد شهریار را چیره‌دست‌ترین شاعر دوزبانه‌ معاصر برشمرد و گفت: در طول تاریخ نام آذربایجان و تبریز به مثابه‌ هماوردگاه چشمه‌های جوشان شعر و ادب و عرفان رقم خورده است و افزون بر هزار سال است که چشمه‌ای و نهری جاری است که رستنگاه نهال بارور شعر و ادب ایران‌زمین بوده و عرصه‌ بی‌نظیر و منحصر به فردی از تعاطی ذوق و اندیشه و عرفان در پهنه‌ی گیتی فراهم آورده است و در این میان شعر شهریار حکایت پررمز و رازی است که در تاریخ پرشور و شعور مردم این آب و خاک ریشه دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هر فرهنگی دارای یک شناسنامه‌ معنوی و هویتی است که باید برای نسل‌های آتی معرفی و شناسانده شود و استاد شهریار نیز هویت و شناسنامه‌ آذربایجان است و باید ابعاد مختلف شعری و شخصیتی او مورد بررسی قرار گیرد و رخ برنماید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *