جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۶

کریم باقری به مردم "نه "گفت

سه شنبه ۱۶ آذر ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۳۳
کد مطلب: 147422
کاپیتان پیشین پرسپولیس با بیان جملاتی چون احساس کردم به درد پرسپولیس نمی‌خورم، نه با کسی قهرم و نه مشکلی دارم، دایی گفت، بمان تا باهم تیم را بسازیم،هواداران بدانند باید می‌رفتم و توانایی‌ام از افرادی که الان در فوتبال هستند خیلی بیشتر است به تشریح دلایل خداحافظی‌اش پرداخت.
به گزارش جهان به نقل از مهر، کریم باقری در مورد خداحافظی خود از دنیای فوتبال گفت: من نمی دانم این خصلت خوب من است یا بد. اما هر زمان احساس کردم به درد نمی‌خورم، سریع خود را از آن مجموعه جدا کردم. این اواخر شرایط من در پرسپولیس به گونه‌‌ای بود که احساس کردم نمی توانم به پرسپولیس کمک کنم و در نهایت تصمیم به جدایی گرفتم.

وی که دوشنبه شب در برنامه نود حضور داشت با تاکید براینکه خودش تصمیم به جدایی از تیم پرسپولیس گرفته و عوامل دیگری در اتخاذ این تصمیم دخیل نبوده است، افزود: از ابتدای فصل تا زمانی که تصمیم به جدایی گرفتم، فقط در دو بازی تراکتورسازی و شهرداری تبریز جز نفرات اصلی بودم و در سایر دیدارها روی نیمکت می نشستم.

کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس در فصول گذشته لیگ برتر با پذیرش این نکته که مربی در تیم تصمیم گیرنده اصلی است، گفت: از ابتدای فصل در مورد خداحافظی من از فوتبال حرف زده می شد تا اینکه یک ماه پیش این موضوع بصورت رسمی در نشست خبری باشگاه اعلام شد. من در آن زمان با این موضوع مخالفت کردم، چرا که آماده بودم و احساس می کردم می توانم برای تیم بازی کنم و کمک حال تیم باشم.

باقری افزود: تصمیم من برای خداحافظی از فوتبال بسیار دشوار بود و دوست نداشتم از فوتبال کناره گیری کنم اما احساس کردم برای تیم مفید نیستم و تصمیم به جدایی از پرسپولیس گرفتم، که اگر مفید بودم بازی می کردم.

وی یادآور شد: از ابتدای فصل تا به امروز خیلی تلاش کردم که به تیم پرسپولیس کمک کنم. احساسم این بود که می توانم کمک کنم. امروز هم که خداحافظی کرده‌ام نه با کسی مشکلی دارم و نه قهر هستم.

کاپیتان پیشین تیم فوتبال پرسپولیس تاکید کرد: از ابتدای فصل این صحبت‌ها نبود. پیش از آغاز فصل اولین بازیکنی بودم که به من پیشنهاد تمدید قرارداد شد اما آخرین نفری بودم که قراردادم را تمدید کردم! من پیش از آغاز تمرینات خیلی دوستانه به علی دایی گفتم اگر به من احتیاج نداری بگو تا از تیم جدا شوم و اگر مرا نخواهید اصلا ناراحت نمی شوم اما دایی گفت که مرا لازم دارد و تاکید کرد بمانم تا باهم تیم را درست کنیم.

باقری در ادامه از هواداران پرسپولیس عذرخواهی کرد و گفت: هواداران بدانند تصمیم به جدایی و خداحافظی از فوتبال برایم سخت بود و امیدوارم آنها مرا درک کنند. آنها بدانند در شرایط سختی بودم و باید می رفتم.

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران با یادآوری اینکه به خاطر علی دایی به این تیم بازگشته بود، گفت: هیچ وقت به نیمکت نشینی اعتراض نکرده‌ام. این فصل مسابقه‌ای بود که من فقط چند دقیقه بازی کردم اما اعتراض نکردم.

کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس در فصل هفتم لیگ برتر که منجر به قهرمانی این تیم شد، خاطر نشان کرد: فصل گذشته که از ناحیه آشیل پا دچار آسیب دیدگی شده بود، آقای کاشانی در اردوی دوبی پیشنهاد کرد، اگر نمی توانم به بازی ادامه دهم، برنامه خداحافظی من از فوتبال را ترتیب دهم اما با پیشنهاد ایشان مخالفت کرده و خودم را به ترکیب تیم رساندم و اتفاقا عملکرد خوبی هم داشتم. در فصل گذشته گل‌های حساسی زدم و پاس گل‌های زیادی دادم که همین مسئله باعث شد به من پیشنهاد تمدید قرارداد بدهند.

باقری در ادامه مدعی شد در شرایط بدنی بسیار مطلوب است و می تواند به مراتب بهتر از خیلی از بازیکنانی که امروز در فوتبال ایران حضور دارند، بازی کند.

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران همچنین در واکنش به اظهارات علی دایی که خداحافظی باقری را از دلایل ناکامی سرخپوشان در دیدارهای اخیر عنوان کرده بود، گفت: من این موضوع را قبول ندارم. من که جز نفرات اصلی تیم نبودم که خداحافظی ام به تیم لطمه بزند. شاید منظور دایی این بود که خداحافظی من از نظر روحی به تیم لطمه زده است. اگر این فوتبال حرفهای است که نباید خداحافظی یک نفر در تیم تاثیرگذار باشد و اگر هم بازیکنان به وجود من عادت کرده بود، باید ترک عادت کنند.

"من هیچ اختلافی با علی دایی نداشته و ندارم. ما دوستان صمیمی هم بوده و می مانیم." باقری با بیان این دو جمله افزود: پس از خداحافظی از فوتبال هیچ تماسی با علی دایی نداشتم. در این مدت البته دیدار و گفتگوهایی با آقای کاشانی داشته‌ام. زمانی هم که تصمیم به خداحافظی گرفتم، این تصمیم را با بازیکنان قدیمی تیم در میان گذاشتم، چرا که آقای کاشانی آن زمان مالزی بود.

وی تاکید کرد: من از فوتبال خداحافظی کرده‌ام و دیگر به فوتبال باز نمی گردم، حتی اگر آقای کاشانی و علی دایی از من بخواهند که به فوتبال بازگردم.

باقری احتمال حضورش در هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس را تایید کرد و گفت: من مربیگری را دوست دارم اما بی میل نیستم در رده‌های مدیریتی در فوتبال باشم. چندی پیش نیز موضوع حضورم در هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس از سوی آقایان سعیدلو و کاشانی مطرح شد و اگر شرایط مهیا باشد به عضویت هیئت مدیره باشگاه در می آیم.

وی با بیان اینکه انتظار ندارد در تبریز خیابانی به نامش گذاشته شود، از هواداران تراکتورسازی خواست در دیدار روز پنجشنبه مقابل پرسپولیس حرمت این تیم و هوادارانش را نگاه دارند.

کاپیتان پیشین تیم فوتبال پرسپولیس با ابراز بی میلی از برگزاری خداحافظی‌اش یاد کرد و در پاسخ به این پرسش که "اگر زمان به عقب برگردد و تیم پرسپولیس قهرمان جام حذفی شود، آیا در آن زمان از فوتبال خداحافظی می کنید؟"، گفت: من در آن مقطع از فوتبال خداحافظی نمی کردم چرا که توانایی بازی را داشتم. الان هم می توانم بازی کنم و توانایی‌ام از افرادی که الان در فوتبال هستند، خیلی بیشتر است.

کریم باقری در شرایطی بر خداحافظی اش از دنیای فوتبال تاکید کرد که در نظرسنجی برنامه نود گزینه" باقری باید تا پایان فصل صبر می کرد" از دو گزینه " باید زودتر خداحافظی می کرد" و " به موقع خداحافظی کرد" درصد بیشتری را به خود اختصاص داد و مردم با رای بالای خود از باقری خواستند تا پایان فصل بماند که کاپیتان سرخ ها این درخواست را با پاسخ منفی اش جواب داد و تاکید کرد دیگر برنمی گردد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
یاشاسین کریم
این رفتار با اسوه اخلاق فوتبال بي اخلاق ما اصلا درست نبود و به نوعي با رندي همراه بود. حالا آقايان از رفتار كريم ناراحت هم شده اند اما نميگويند چه كردند كه كريم كه تا ديروز عصاي دستشان بود حالا نيمكت نشين شده تا روحيه به تيم بدهد.
Iraq
از نوادر فوتبال ما که سالم و مرد بود و دنبال ابتذال که هر روز شاهد شکوفائی آن در محافل ... هستیم نبود و نرفت خدانگهدارت باشد آقا کریم باصفا و مردم پسند.
Iran, Islamic Republic of
كريم باقري اسطوره فوتبال ماست وخواهد ماند (علي دائي ياد بگيرد)
Iran, Islamic Republic of
با اين تيمي كه دايي ساخته كريم بهترين كارو انجام داد. بهتر بود دايي تيم پرسپوليس رو ترك كنه.
با تنها مرد اخلاق فوتبال خیلی بد کردن!
آقای دایی یاد بگیر!