جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

حقوقدان آمریکایی:ظلم علیه سیاهپوستان در آمریکا نهادینه شده است

جمعه ۸ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۳
کد مطلب: 425027
حقوقدان آمریکایی با بیان اینکه تفاوت فاحشی میان جمعیت سیاهپوست زندان های ایالت نیویورک در مقایسه با سفیدپوستان وجود دارد، اظهار داشت: این تفاوت، نشانه های آشکار قوانین تبعیض گرایانه این کشور و ظلم نهادینه شده در مورد سیاهپوستان است.
حقوقدان آمریکایی:ظلم علیه سیاهپوستان در آمریکا نهادینه شده است
به گزارش جهان، پیروان و طرفداران جامعه مذهبی موسوم به کویکرز روز پنجشنبه با برگزاری تظاهراتی در منطقه بروکلین نیویورک علیه بی عدالتی هایی که در ایالت نیویورک و سایر ایالت های آمریکا علیه سیاهپوستان اعمال می شود، شعار سردادند.

«میشل الکساندر» حقوقدان آمریکایی و یکی از کنشگران فعال کویکرز در گفت وگو با ایرنا، اظهارداشت: در حالی که سفیدپوستان بیش از ۶۶ درصد جمعیت ۲۰ میلیونی ایالت نیویورک را تشکیل می دهند اما فقط ۳.۷ درصد زندانیان در این ایالت سفیدپوست هستند.

وی افزود: بسیار تکان دهنده است وقتی بدانید سیاهپوستان ایالت نیویورک که فقط ۱۶ درصد از جمعیت را به خود اختصاص می دهند، بیش از ۴۹ درصد از زندانیان همین ایالت را تشکیل می دهند.

این حقوقدان آمریکایی به ادعای قانونگذاران و مجریان قانون در این کشور مبنی بر تمایل بیشتر سیاهپوستان به بزهکاری های اجتماعی اشاره و خاطرنشان کرد: این ادعاهای واهی، بهانه ای برای اجحاف در حق سیاهپوستان شده و به همین دلیل اجرای قوانین اجتماعی در مورد این قشر را دچار نارسایی شدیدی کرده است.

به گفته وی، در حالی که شمار سفیدپوستان مصرف کننده و فروشنده مواد مخدر در آمریکا به مراتب بیشتر از سیاهپوستان است ولی درصد سیاهپوستانی که به این اتهام حتی با مقادیر جزئی به زندان می افتند به طور غیرقابل تصوری بیش از سفیدپوستان است.

الکساندر با بیان عوامل اجحاف به سیاهپوستان در جامعه آمریکا، گفت: مساله برتری طلبی سفیدپوستان که در این کشور یک سابقه ۴۰۰ یا ۵۰۰ ساله دارد به شکل یک باور غالب در ذهن مردم نقش بسته و خود به خود شکل نهادینه تبعیض نژادی در آمریکا را قابل توجیه کرده است.

وی افزود: سابقه طولانی چنین باوری که به صورت یک عادت روانی اجتماعی درآمده است داوری در مورد رفتار سیاهپوستان را با نوعی سهل انگاری توام کرده و در نتیجه اکثریت سفیدپوست این کشور کوچکترین بهانه رفتاری از سوی سیاهپوستان را دلیلی بر درستی این نگرش می دانند.

این حقوقدان آمریکایی ادامه داد: واکنش های تند و خشونت آمیز برخی از سیاهپوستان به منظور احقاق حقوق اجتماعی و مدنی خودشان در برخورد با قوانین ظالمانه این کشور، موجب مجرم معرفی شدن این قشر شده است.

وی تصریح کرد: تنها راه از میان رفتن این تفکر که به خصوص در ایالت های جنوبی آمریکا شدت بیشتری دارد فراهم آوردن امکانات و تسهیلات اجتماعی و از میان برداشتن رفتار تبعیض گرایانه در خصوص سیاهپوستان است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *