پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۱
در پاسخ به اجبار به بي‌حجابي؛

مسلمانان نيويورك با پليس درگير شدند + عكس

عيدي پليس نيويورك به مسلمانان اين شهر!
پنجشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۰۴
کد مطلب: 184223
پس از درگرفتن نزاعي سخت بين مسلمانان شهر نيويورك و پليس و نگهبانان يك پارك ويژه در اين شهر، مقامات مجبور به تعطيل كردن موقت اين پارك شدند. نگهبانان اين پارك اصرار داشتند كه زنان مسلمان حق دوچرخه سواري در پارك را ندارند مگر آنكه روسري‌هاي خود را از سر بردارند!
به گزارش جهان به نقل از روزنامه انگليسي ديلي‌ميل، دو تن از نگاهبانان اين پارك در اين درگيري‌ها مجروح شده و ۱۵ تن از معترضين از جمله سه زن دستگير شده‌اند. اين افراد متهم‌اند كه در نظم عمومي اخلال ايجاد كرده‌اند.

از سوي ديگر، مسلماناني كه در پايان ماه مبارك رمضان براي تفريح به اين پارك مراجعه كرده بودند پليس را متهم به رفتار خشونت‌آميز كرده‌ و گفته‌اند كه پليس با آنها همچون حيوان رفتار كرده است. يكي از مسلمانان حاضر در محل درگيري به خبرنگاران گفت: "روشن است آنها براي چه اين كار را با ما مي‌كنند! اينها همه به خاطر آن است كه ما مسلمانيم!"


اين گزارش حاكي‌ست كه پليس و نگهبانان پارك ابتدا شروع به كتك زدن دختران مسلماني كردند كه قصد داشتند در پارك دوچرخه سواري كنند و سپس به حمله به مرداني پرداختند كه به كمك آنها رفته بودند. اين اتفاق روز گذشته و در حدود ساعت ۲ بعدازظهر حادث شد، در زمان رخ دادن اين درگيري پارك شلوغ بوده و دست‌كم ۶۰۰۰ تن در آن حضور داشتند. ۳۰۰۰ تن از حضار در پارك را مسلماناني تشكيل مي‌دادند كه با پايان ماه مبارك رمضان به صورت يك تور تفريحي به پارك مراجعه كرده بودند.

يكي از زنان مسلمان در اين خصوص مي‌گويد: من و خواهر كوچكم از دوچرخه‌سواري منع شديم. آنها مي‌گفتند كه به خاطر حجاب حق دوچرخه سواري نداريم و من پاسخ دادم كه اين مذهب من است.


"دنا ميواد"، دختر ۱۸ ساله‌اي كه مي خواست سوار دوچرخه شود با رفتار وحشانه پليس به زمين كوبيده و دستگير شد. "كريم ميواد"، پسر جوان ۱۷ ساله نيز كه به كمك وي شتافت پس از كتك خوردن توسط پليس دستگير شد. برادر او "عصام ميواد" نيز بر روي زمين كشيده شده و بازداشت شد.

اين گزارش حاكي‌ست كه مسلمانان پس از اين درگيري در محل پارك دست به اقامه نماز جماعت زدند.


آمريكا كشوري مدعي حقوق بشر و بالاخص حقوق زنان است و روشن نيست كه چرا مقامات اين كشور دوچرخه‌سواري زنان محجبه را از حقوق آنان برنمي‌شمارند؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
به نظر شما برخورد پليس ايران با دختران مسلمان محجبه اي كه بخواهند در پاركهاي ايران دوچرخه سواري كنند چگونه است؟