جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

آخرین فرصت تاکسی ها برای سهمیه بنزین

سه شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۸
کد مطلب: 424622
یک مقام آگاه با بیان اینکه خودروهای عمومی تا ساعت ۲۴ امشب فرصت دارند از سهمیه سوخت خردادماه خود استفاده کنند، گفت: سهمیه خودروهای دیزلی همانند سابق به صورت روزانه شارژ شده و حذف نمی‌شود.
به گزارش جهان، یک مقام آگاه در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: کارت‌های سوخت باقی می‌ماند و نمی‌سوزد و توصیه ما هم آن است که مردم از کارت‌ها استفاده کنند؛ چراکه این کار باعث می‌شود آمار دقیق مصرف و نحوه استفاده از سوخت در مناطق مختلف کشور شفاف باقی بماند.

وی اضافه کرد: خودروهای عمومی تا ساعت ۲۴ امشب فرصت دارند از سهمیه سوخت خردادماه خود استفاده کنند و دولت از امشب هیچ نوع سهمیه‌ای در حوزه بنزین درنظر نخواهد گرفت.

این مقام آگاه در پاسخ به پرسشی درباره نحوه کنترل کرایه تاکسی‌ها و خودروهای عمومی بعد از حذف سهمیه‌ها گفت: از اول سال جاری علی‌رغم اینکه نرخ تورم بالا نبود کرایه تاکسی‌ها رشد قابل قبولی داشت و از سوی دیگر هزینه بنزین به طور کلی در هزینه‌ تمام شده تاکسی‌ها بسیار بسیار پایین است و مابه‌التفاوت ۳۰۰ تومانی قطعاً توجیهی برای گران شدن کرایه تاکسی‌ها محسوب نمی‌شود.

وی تصریح کرد: سهمیه خودروهای دیزلی همانند سابق به صورت روزانه شارژ شده و حذف نمی‌شود و فقط قیمت گازوئیل تغییر کرده که آن هم هنوز فاصله بسیار بسیار زیادی با قیمت‌های واقعی دارد.

این مقام آگاه ادامه داد:‌ مصوبه دولت مبنی بر اختصاص سهمیه سوخت خودروهای دیزلی بر اساس بارنامه در تیرماه سال جاری و براساس جی.پی.اس از شهریور ماه سال آینده سر جای خود باقی است و عملیاتی خواهد شد.

به گزارش فارس، طرح سهمیه‌بندی بنزین که از ۸ سال پیش آغاز شده بود به صورت ناگهانی و بدون اعلام قبلی مسئولان از ابتدای خرداد ماه سال جاری حذف شد و بنزین به طور کلی از این پس به صورت تک نرخی به قیمت ۱۰۰۰ تومان در هر لیتر به خودروهای بنزین سوز و موتورسیکلت‌ها ارائه خواهد شد.

خودروهای شخصی تا شهریور ماه فرصت دارند از سهمیه سوخت ذخیره شده در کارت‌های سوخت استفاده کنند و پس از آن سهمیه سوخت باقیمانده به طور کامل حذف خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *