جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

دورخیز ۶ شرکت‌ برای توافق نفتی با ایران

سه شنبه ۴ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۱
کد مطلب: 414128
یک شبکه خبری آمریکایی در گزارشی نوشت: «وزیر نفت هند در سخنانی در زمینه عزم کشورش بر خرید نفت خام از ایران اظهار داشت که در صورت توافق احتمالی هسته‌ای، هند واردات نفت خود را از ایران افزایش می‌دهد.»
به گزارش جهان به نقل از فارس، شرکت‌های نفتی آسیایی مترصد توافق احتمالی هسته‌ای گروه ۱+۵ با ایران و خرید نفت از این کشور هستند.

به نوشته پایگاه خبری شبکه «بلومبرگ» خریداران آسیایی نفت خام که به خاطر عرضه بیش از نیاز نفت در بازارهای جهانی از عراق گرفته تا مکزیک در حال تهیه این حامل انرژی هستند در عین حال مترصد معامله نفتی با ایران در صورت افزایش توانایی صادرات این کشور هستند.

بر اساس این گزارش، در حالی‌که سران جهانی در پی حصول توافق هسته‌ای با ایران هستند، حداقل ۶ شرکت و پالایشگاه نفتی آسیایی از جمله پالایشگاه‌های هندی «مانگلور» و «پترو کمیکال» و نیز «کاسمو» از ژاپن درصدد رفع تحریم‌ها و خرید نفت خام از ایران هستند.

«هنگ سونگ کی»‌ تحلیلگر امور نفتی در شرکت «سامسونگ فیوچرز» چندی قبل در گفت‌وگوی تلفنی با بلومبرگ گفت: «اگر تحریم‌ها برچیده شوند، فرصت بزرگی برای صادرات نفت ایران به کشورهای آسیایی چون کره جنوبی، چین و ژاپن وجود دارد. هند نیز البته کشور دیگری است که در این مجموعه قرار می‌گیرد.»

به گزارش بلومبرگ، ایران دومین کشور بزرگ صادرکننده نفت خام قبل از اعمال تحریم‌ها بود ولی درحال حاضر در جایگاه پنجم قرار گرفته است.

«دارمندارا پرادهان» وزیر نفت هند نیز هفته گذشته در سخنانی در زمینه عزم کشورش در خرید نفت خام از ایران اظهار داشت: «اگر توافق صورت گیرد، به طور یقین به هند کمک خواهد کرد. این جریان به واردات نفت خام ما کمک می‌کند.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *