جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۴
۸

چرا سهمیه بنزین خرداد ۹۴ واریز نشده است؟

شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۵
کد مطلب: 424028
عدم شفاف سازی ها و اطلاع رسانی های مسئولین دولت یازدهم در حذف یارانه، باعث ایجاد این نگرانی در بین مردم شده است این بار اقدامی اینچنینی را در یارانه سوخت اتفاق بیفتد وبه صورت ناگهانی با حذف سهمیه سوخت خود یا کاهش آن مواجه شوند.
به گزارش جهان به نقل از راه دانا، طبق زمان مقرر شده، واریز سهمیه بنزین خودروها، روز پایانی هر ماه به کارت های سوخت واریز می شود و البته این روال در طول چندین ماهی که این قانون اجرا می شود، رعایت شده است. اما با توجه به اینکه ۲ روز از آغاز ماه جدید ـ خرداد ماه ـ می گذرد، هنوز از شارژ کارت های سوخت خودروهای شخصی و موتور سیکلت ها خبری نیست.

این اتفاق برای آحاد جامعه خبر مهمی به شمار می آید و حتی نگرانی هایی را برای آنان ایجاد کرده است؛ چرا که از یک سو از ابتدای اسفندماه سال گذشته میزان سهمیه سوخت خودروها تغییرات محسوسی داشت؛ به طوری که سهمیه خودروهای بنزین سوز آموزشگاه های رانندگی از ۳۰۰ لیتر در ماه به ۶۰ لیتر، سهمیه بنزین خودروهای دوگانه سوز آموزشگاه های رانندگی از ۲۰۰ لیتر در ماه به ۶۰ لیتر، سهمیه بنزین یارانه ای تاکسی های خطی بین شهری بنزین سوز از ۹۰۰ لیتر در ماه به ۷۵۰ لیتر، سهمیه بنزین یارانه ای تاکسی های خطی بین شهری دوگانه سوز از ۶۰۰ لیتر در ماه به ۵۰۰ لیتر کاهش یافت. البته پس از اعمال این تغییرات، هنوز تغییری در میزان سهمیه های بنزین یارانه ای خودروهای شخصی و موتورسیکلت ها را شاهد نبوده ایم.

اما از طرف دیگر در سه ماه گذشته، دولت حذف یارانه دهک های بالای درآمدی را در دستور کار خود قرار داده است و حتی یارانه تعدادی از افراد را هم قطع کرده است. اما نگرانی ازآنجاست که دولت در حالی اقدام به حذف یارانه ها کرده است که قبل از آن هیچ اطلاع رسانی نسبت به این اقدام و تصمیم، به مردم نداشته اند و حتی بعد از اقدام نیز صحبت های ضد و نقیضی از مسئولان مربوطه راجع به این موضوع شنیده اند. به نحوی که یک مسئول خبر قطع یارانه ها را تکذیب کرد و مسئولی دیگر از جدی بودن دولت در اجرای این قانون سخن گفته است.

در حال حاضر هم که این قانون اجرایی می شود، هنوز هیچ یک از مسئولان توضیحی راجع به اجرای این قانون برای مردم نداده و سازو کار و نحوه شناسایی و حذف افراد برای مردم تشریح نشده است و گویا قرار هم نیست تشریح شود.

در هر صورت، عدم شفاف سازی ها و اطلاع رسانی های مسئولین دولت یازدهم در حذف یارانه، باعث ایجاد این نگرانی در بین مردم شده است این بار اقدامی اینچنینی در یارانه سوخت اتفاق بیفتد و به صورت ناگهانی با حذف سهمیه سوخت خود یا کاهش آن مواجه شوند. چرا که حدود سه سال است یارانه ۶۰ لیتری سوخت به خودروهای شخصی واریز شده است و حذف یا کاهش ناگهانی آن مخصوصاً برای قشر متوسط و آسیب پذیر که روی این قلم یارانه ای حساب باز کرده اند، سخت و مشکل زا خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ایرانی
United States
جهان سوم یعنی همین دیگه ، صبح بیدار میشی می بینی ......
رضا
سالی که نکوست از بهارش پیداست
علوی
Iran, Islamic Republic of
لابد ملت قدرت درک واقعیات را ندارد و یا شاید نامحرم است و یا شاید صددرصد به رئیس جمهور رای نداده لذا باید تنبیه شود !! درغیر اینصورت دولت راستگویان که دروغ نمی گوید حاشا و کلّا .
Iran, Islamic Republic of
دولت راستگویان؟؟؟؟؟؟؟!!
علی
United States
اره دیگه همینه اینا دیگه دستشون تو جیب ملت نیست بلکه خودشون کامل رفتن تو جیب ملت
United States
خود مسئولین که در پول غلط می زنن و پول بنزین برایشان مهم نیست و ماشینهاشون کار ت بنزین ندارد بی خیال بقیه
دو،،،، حسين قلى خانى !!؟؟
چونكه ، ايندولت تا حالا هر كارى خواسته ! با ملت نجيب
انجام داده !!؟؟؟؟
حامد
اونایی که او بالا نشستن،پسراشونم غمی نداران ،فکر ما ،بدبخت که در امدمون از راه پیکان شخصی ۸۰ ،با دو بچهت