پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۲

کدام استان بیشترین نرخ بیکاری را دارد؟

چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۳۷
کد مطلب: 404426
براساس شاخص‌های عمده نیروی کار در جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر در تفکیک استان‌ها، کرمانشاه با ۱۵.۳ درصد، لرستان ۱۴.۹ درصد و قزوین در کنار چهارمحال و بختیاری چهار استان پیشتاز در نرخ بیکاری هستند، اما استان‌های مرکزی، خراسان جنوبی و سمنان کمترین میزان بیکاری را دارند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، براساس نتایج آمارگیری نیروی کار، در بخش شاخص‌های عمده نیروی کار در جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر به تفکیک استان، کرمانشاه با ۱۵.۳ درصد، لرستان ۱۴.۹ درصد و قزوین در کنار چهارمحال و بختیاری چهار استان پیشتاز در نرخ بیکاری هستند، اما استان‌های مرکزی، خراسان جنوبی و سمنان کمترین میزان بیکاری را دارد.

براساس این گزارش، آذربایجان شرقی ۸.۱ درصد، آذربایجان غربی ۹.۹ درصد، اردبیل ۱۲.۲ درصد، اصفهان ۱۱.۸ درصد، البرز ۹.۶ درصد، ایلام ۸.۷ درصد، بوشهر ۷.۹ درصد، تهران ۱۱.۴ درصد، چهارمحال بختیاری ۱۴.۱ درصد، خراسان جنوبی ۷.۴ درصد و خراسان رضوی ۸.۹ درصد و خراسان شمالی ۱۳.۵ درصد طبق اعلام مرکز آمار میزان نرخ بیکاری‌شان است.

در ادامه، خوزستان با ۹.۵ درصد، زنجان ۸.۷ درصد، سمنان ۷.۸ درصد، سیستان و بلوچستان ۱۱.۱ درصد، فارس ۱۰.۱ درصد، قزوین ۱۴.۱ درصد، قم ۸.۱ درصد، کردستان ۱۱.۱ درصد و کرمان ۸.۴ درصد نرخ بیکاری دارند.

در ادامه این گزارش، کرمانشاه ۱۵.۳ درصد، کهگیلویه و بویر احمد ۱۳.۷ درصد، گلستان ۱۲.۲ درصد، گیلان ۱۲.۳ درصد، لرستان ۱۴.۹ درصد و مازندران ۱۳.۸ درصد اعلام شده است.

در بین استان‌ها استان مرکزی با ۵.۶ درصد کمترین میزان نرخ بیکاری را دارد.

بنا بر این گزارش، استان هرمزگان، همدان و یزد به طور متوسط ۶.۹ درصد نرخ بیکاری دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
Iran, Islamic Republic of
نرخ بیکاری در اردبیل بیشتر از40درصد میباشد حالا شما این آمارو از کجا آوردید الله اعلم
چوبین
باز هم گلی به کمال احمدی نژاد که یه کارخونه سیمان و فولاد زد چند نفر رفتند سرکار.