پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۱

ماجرای دستور رهبری برای ورود عراقی ها

چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۸۹ ساعت ۱۲:۰۳
کد مطلب: 118929
فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران "برای اولین بار" نامه رسمی سپاه پاسداران به مقام معظم رهبری یک ماه پیش از حمله عراق به کویت و اقدامات متعاقب آن را افشا می‌کند. 

سرلشگر رحیم صفوی، دستیار ارشد فرمانده معظم کل قوا با اشاره به حمله نیروهای عراقی به کویت در سال 1990 میلادی و حضور آمریکایی‌ها در منطقه در پی آن، می‌گوید که سپاه پاسداران این حمله را پیش‌بینی می‌کرده است.

فرمانده وقت سپاه تاکید می‌کند که ما به عنوان سپاه پاسداران كاملاً ارتش عراق را از نظر اطلاعاتی رصد می‌كردید.

وی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای می‌گوید که شورای عالی امنیت ملی ایران، جلسه‌ای قبل از حمله عراق به کویت گذاشت.

رحیم صفوی می‌افزاید که یك ماه قبل از این حمله، سپاه پاسداران نامه‌ی رسمی خدمت حضرت آقا نوشت كه تجمع بزرگی از ارتش عراق در جنوب بصره و شهرهای جنوب عراق شكل گرفته است. عراقی‌ها یا می‌خواهند به كویت و یا مجدد می‌خواهند به ایران حمله كنند.

وی تاکید می‌کند که این نامه را برای اولین بار است که افشا می‌کند.

به گفته فرمانده وقت سپاه، " در این یك ماه فرصتی داده شد كه شورای عالی امنیت ملی، سیاست‌گذاری كند كه اگر یك اتفاقی افتاد، وزارت خارجه و صدا و سیما چه موضعی بگیرند."

دستیار ارشد فرمانده کل قوا می‌افزاید وقتی كه عراقی‌ها كویت را اشغال كردند، در ایران بعضی‌ها می‌گفتند كه ما الآن باید برویم در كنار صدام و علیه آمریكا بجنگیم، حتی در مجلس بعضی‌ها هم این صحبت‌ها را عنوان می‌كردند. اما رهبر معظّم انقلاب اسلامی‌ هم تجاوز عراق به كویت و هم حمله‌ی آمریكایی‌ها به عراق را محكوم كردند و آن جنگ را مدیریت كردند. به صورتی كه هم تجاوز صدام به كویت و هم حمله نظامی آمریكا به عراق را محكوم كردند و هم از اینكه خطری متوجه ایران شود، جلوگیری كردند.

وی در ادامه از دستور رهبر انقلاب برای اجازه ورود عراقی‌ها به ایران در طول حمله آمریکا و کویت به عراق خبر می‌دهد و در این رابطه می‌گوید که در همان زمان تعداد زیادی از كویتی‌ها فرار كردند و آمدند داخل ایران. به علاوه اینكه وقتی آمریكایی‌ها به عراق حمله كردند، اولین شهر مورد حمله، شهر بصره بود. همین مردم بصره‌ای كه اسرای ما را در سال‌های جنگ، با سنگ می‌زدند یا به اتوبوس‌های آن‌ها سنگ می‌زدند، با دستور رهبر معظم انقلاب در مورد باز كردن مرز، با پای پیاده و گرسنه فرار می‌كردند و وارد مرزهای ایران می‌شدند.

صفوی می‌فزاید رهبر انقلاب دستور دادند كه مرز را باز كنید كه مسلمان‌های بصره، وقتی كه آمریكایی‌ها حمله كردند، بیایند داخل ایران. در غرب كشور هم همچنین وضعی حاكم بود؛ در قصر شیرین و مهران هم همین اتفاق افتاد. البته آقا هم عراق را محكوم كردند و هم آمریكایی‌ها را.

توصیه به آمریکایی‌ها برای حمله به ایران
سردار سرلشگر صفوی در ادامه این گفت‌وگو به بررسی عدم ورود ایران به حمله آمریکا به افغانستان و عراق می‌پردازد.

وی، اشغال نظامی افغانستان از سوی آمریکا برای سرنگونی رژیم طالبان و دستگیری بن‌لادن را "حادثه‌ی بزرگ" می‌خواند و در همین حال از اطلاعات ایران در مورد حمله احتمالی آمریکا به ایران، پیش از حمله به عراق در سال 2003 خبر می‌دهد.

فرمانده وقت سپاه پاسداران می‌گوید که اطلاعاتی كه ما داشتیم این بود كه در آمریكا، صهیونیست‌ها به آمریكایی‌ها توصیه می‌كردند كه اول به ایران حمله كنید كه اگر شما ایران را مورد تهاجم قرار بدهید، اشغال افغانستان و عراق بسیار آسان‌تر خواهد شد و حتی در آن بحثی كه بوش گفت كه محور شرارت ایران، كره شمالی و عراق هستند، صهیونیست‌ها می‌گفتند اول ایران را مورد تهاجم قرار دهید

وی می‌افزاید اما آمریكایی‌ها می‌گفتند ما باید از حلقه‌ی سست این زنجیر شروع كنیم؛ یعنی حلقه‌ی سست اول طالبان است و بعد عراق و بعد از آن‌ها ایران. به همین دلیل به افغانستان و عراق حمله كردند. اما اتفاقاتی تحت مدیریت و تدبیر رهبر معظّم انقلاب رخ داد كه باعث شد تا خطرات متوجه ایران نشود.

این چهره نظامی معتقد است که " آمریكایی‌ها قدرت جهنمی دارند، از قدرت نظامی، قدرت اقتصادی، تأثیر لابی صهیونیست‌ها هم بر كاخ سفید، پنتاگون، و وزارت خارجه‌ی آمریكا."

رحیم صفوی می‌گوید که آمریکایی‌ها قصد داشتند تا " یك نظام سیاسی لائیك در عراق به وجود آورد و شخصی را روی عراق حاكم كنند كه دشمن ایران باشد. آن‌ها می‌خواستند یك صدام دیگر را جایگزین كنند كه باز عراق تبدیل به یك دشمن برای ایران بشود."

وی تاکید می‌کند که مدیریت سیاست خارجی ایران و تأثیرگذاری سخنان و توصیه‌های رهبر انقلاب بر مردم، گروه‌های سیاسی و علمای عراق، مانع دستیابی آمریكا به این هدف شد.

فرمانده سابق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران می‌افزاید علاوه بر این آمریكایی‌ها علاوه بر اینكه دو دشمن ایران، یعنی صدام و طالبان را از بین بردند، ایران نیز از این جنگ صدمه ندید و قدرت نفوذ ایران و وزن ژئوپلیتیكی ایران در این منطقه بالاتر رفت.

وی با تاکید با مجدد بر افزایش قدرت و وزن ایران در معادلات پس از سقوط حکومت صدام، تصریح می‌کند که این موفقیت تحت تاثیر رهبری آیت‌الله خامنه‌ای است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دوست عزيز !
حاج رحيم آن زمان فرمانده سپاه نبودند.
رضايي فرمانده بود كه بعدش حاج رحيم به مدت 10 سال فرمانده بودند و نه بيشتر .