شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری افغانستان

پنجشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۴۵
کد مطلب: 356826
کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان از پیشتازی عبدالله عبدالله در انتخابات ریاست جمهوری این کشور خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از مهر به نقل از آسوشیتد پرس، کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان با اشاره به شمارش ۸۲.۵ درصد از آرای انتخابات گزارش داد که عبدالله عبدالله با کسب ۴۳.۷ درصد آرا همچنان پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری این کشور بوده و اشرف غنی احمدزی با کسب ۳۲.۹ درصد آرا در رتبه دوم قرار دارد.

در همین رابطه سریر احمد برمک عضو کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان در گفتگو با بی بی سی با اشاره به تاخیر دو روزه در اعلام نتایج ابتدایی ۱۰۰ درصد آرای انتخابات ریاست‌ جمهوری افغانستان اعلام کرد که نتایج به جای امروز پنجشنبه، شنبه اعلام می شود.

وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد آرای انتخاباتی در روز پنجشنبه اعلام می شود، دلیل تاخیر در اعلام نتایج را ادامه بررسی‌ اسناد انتخاباتی و تعطیل بودن افغانستان در روز جمعه خواند.

بر این اساس در پی اعلام ابتدایی مجموع آرای انتخابات ریاست جمهوری، کمیسیون شکایات انتخاباتی ۲۰ روز برای رسیدگی به شکایت‌ های انتخاباتی وقت دارد و نتیجه نهایی ۲۴ اردیبهشت اعلام می شود و اگر هیچ کدام از نامزدها بیش از ۵۰ درصد آرا را کسب نکنند، انتخابات به دور دوم کشیده می شود.

عبدالله شیرزی رئیس دفتر محلی کمیسیون شکایات انتخاباتی در هرات از قرنطینه شدن آرای ۲۷۷ محل رای گیری در پی دریافت ۱۵۰ شکایت انتخاباتی خبر داد.

اشرف غنی احمدزی خواستار توقف روند اعلام نتایج درصدی و همچنین شمارش آرای صحیح شده و گفته است کمیسیون مستقل انتخابات باید شفافیت بیشتری را از خود نشان داده و با اعلام نتایج اذهان مردم را مغشوش نکند زیرا احتمال تغییر نتایج به طور کامل وجود دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *