سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

استفاده از باکتری برای جلوگیری از چاقی

چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب: 371784
دانشمندان در دانشگاه واندربیت هلند اعلام کردند این باکتری که در روده انسان زندگی می کند قادر است ترکیباتی ترشح کند که از اضافه وزن ، جلوگیری می کند و مقاومت به انسولین را کاهش می دهد و اثرات بازدارنده و بسیار مثبتی بر رژیم سرشار از چربی دارد.
به گزارش جهان به نقل از شبکه خبر، دکتر شان دیویس و همکارانش در مقاله ای در شماره اخیر نشریه تغذیه بالینی اعلام کردند این باکتری که گونه ای از باکتری معروف ای کولای به نام نیسل است می تواند ترکیباتی ترشح کند که از آنها برای جلوگیری از چاقی می توان بهره برد.
چاقی
این ترکیب که نوعی ترکیب چربی است ، نیپ NAPE نام دارد و در روده کوچک ترشح می شود.

محققان دریافتند این ترکیب به سرعت به ترکیب دیگری به نام ان ای ئی تبدیل می شود که این ماده جدید ، قادر است میزان دریافت غذا را در روده کاهش دهد و از افزایش وزن جلوگیری کند.

این بررسی همچنین نشان می دهد در افرادی که رژیم سرشار از چربی دارند و از غذاهای بسیار چرب استفاده می کنند ، ترشح این ماده توسط باکتری یاد شده ، کاهش می یابد.

محققان امیدوارند روزی بتوانند از این باکتری ، برای تولید مواد ضد چاقی استفاده کنند.

عوامل موثر در ایجاد چاقی شامل عوامل ارثی، پرخوری، تغییر سوخت وساز بافت چربی، کاهش تولید گرما ، کاهش فعالیت جسمی بدون کاهش مقدار غذای دریافتی و برخی از داروهاست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *