پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

ردپای خون آلود انگلیس در اغتشاشات اخیر ایران

چهارشنبه ۱۰ تير ۱۳۸۸ ساعت ۱۵:۰۶
کد مطلب: 56188
ردپای خون آلود انگلیس در اغتشاشات اخیر ایران
وزارت خارجه انگلیس که انتظار دستگیر شدن کارمندان محلی خود از سوی ماموران امنیتی ایران را نداشت طی تماس وزیر خارجه این کشور با منوچهر متکی رسما اعلام کرد که این کشور قصد دخالت درامور ایران را ندارد. 

هر چندعقب نشینی سیاست گذاران انگلیسی از مواضع بیرونی خود پس از برخورد قاطع ایران به خوبی مشهود است اما قرائن و شواهد بی شماری از جهت دهی آشکار و مدیریت در سایه اغتشاشات و آشوب ها، توسط عوامل انگلیس به خصوص کارکنان سفارت و نیروهای نظامی مستقر در منطقه این کشور خبر می دهند.

به گزارش جهان، تحریک مردم و دانشجویان به تظاهرات و ایجاد ناامنی در تهران دلیل روشنی بود برای بازداشت هشت نفر از کارمندان سفارت این کشور در جمهوری اسلامی ایران . هر چند آزاد بودن چند نفر از اعضای اصلی این سفارت از جمله یک ایرانی الاصل که رهبری کلان هرج و مرج ها را بر عهده داشت هم چنان جای سوال و ابهام دارد اما در سندی دیگر که با مراجعه به مدارک موجود در سایت وزارت خارجه انگلیس به دست آمده ابعاد دیگری از توطئه براندازی نرم انگلیس و آمریکا در جریان انتخابات اخیر ایران فاش شد.

در بازبيني سايت وزارت خارجه انگليس مطلبي در 16 اسفند ماه سال گذشته در خروجی این سایت قرار گرفته كه در آن به اتباع انگليسي توصيه شده است با توجه به نزديكي زمان انتخابات رياست جمهوري در ايران آماده اقدامات پيشگيرانه در اماكن عمومي شهرهاي اصلي باشند." در اين مطلب سايت وزارت خارجه انگليس تصريح شده بود:"امكان برگزاري تظاهرات ناگهاني و احتمالاً خشونت آميز و حتي شورش‌هاي عمومي به طور قابل ملاحظه‌اي وجود دارد."

بر اساس این گزارش، نقش مشکوک اشخاصی چون آرش حجازی، نیز از دیگر مواردی است که به شدت مشکوک بوده و نهادهای مسئول در حال رمز گشایی از آن هستند. حجازی دو روز پس از آغاز درگیری ها به ایران برگشته و در زمان قتل ندا آقا سلطان بر سر جنازه وی حاضر و بلافاصله به اروپا بازگشته و اقدام به مصاحبه های دروغین و ایراد اتهام علیه نهادهای انقلابی جمهوری اسلامی ایران می کند. وی دانشجوي يکي از دانشگاه‌هاي جنوب انگلستان است که پنج روز قبل از مرگ ندا آقاسلطان (دو روز بعد از آغاز درگيري‌ها در تهران) وارد ايران شد و فرداي قتل ندا آقاسلطان سريعا به انگلستان بازگشت.

همکاری نیروهای انگلیسی در ورود اغتشاش گران افغانی از مرزهای شرقی به داخل کشور و نیز اعطای تسهیلات به افراد و گروهک های تروریستی معاند نظام برای واردکردن اسلحه های گرم و مهمات انفجاری برای کشتار مردم بی گناه هم از دیگر چهره های دولت انگلیس است که در غائله پس از انتخابات 22 خرداد آشکار شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *