پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
۱۳

نظر مراجع عظام درباره فیلترشکن

سه شنبه ۱۵ تير ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۲۹
کد مطلب: 123789
برنا- این روزها استفاده از فیلتر شکن ها برای ورود به سایت های خبری، اطلاع رسانی، اجتماعی و فرهنگی که فیلتر شده اند در میان مردم و به خصوص جوانان و دانشگاهیان رایج شده است. سعی کردیم حکم فقهی مراجع را درباره استفاده از آنها بپرسیم که سوال و جواب ها را می توانید، مشاهده نمایید.

سوال: استفاده از فیلتر شکن ها با توجه به این نکته که قانونی نیستند ، جهت ورود به سایتها و کسب اطلاعاتی که نیاز است( زناشویی ، خانواده ، سیاسی و ..) مجاز است؟

پاسخ دفتر رهبر معظم انقلاب ،حضرت آیت الله خامنه ای : تابع قوانين و مقررات مربوطه مى‌باشد.

پاسخ دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی: از قوانين و مقرّرات حكومت اسلامى تخلّف نشود.

پاسخ دفتر حضرت آیت الله سیستانی : حضرت آيت الله اجازه نمي دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
از آن طرف هم بنویسید که چه سایتهایی را فیلتر می کنید از یکی از دوستانم در مالزی خواستم که یک کالج زبان خوب را به من معرفی کند که پذیرش بگیرم اوهم کالج بریتیش مالزی را معرفی کرد روی سایتش خواستم بروم و ببینم شرایطشان برای پذیرش چیست فیلتر بود یک منبع باوجدان به من بگوید یک کالج زبان ازنطر سیاسی مشکل دارد یا اخلاقی که فیلتر است و ایا من نباید از فیلتر شکن استفاده کنم یا باید حضوری بروم مالزی تحقیق کنم بعد بیایم
Sweden
تکلیف من که خارج از ایران زندگی می کنم چیست.من که نمی تونم برای تک تک سایت هایی که میروم از ایران بپرسم اونجا فیلتر هست یا نه؟!
Iran, Islamic Republic of
از آنجایی که برای خیلی از کارهای مفید در اینترنت( مانند دریافت مقاله، مشاهده اطلاعات علمی مفید و یا حتی خرید اینترنتی با کارتهای بانکی بین المللی و .... ایرانی ها دچار مشکل هستند، استفاده از فیلترشکن الزامی می نماید!
سرباز حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه)
Iran, Islamic Republic of
باعرض سلام
اگه واقعا انصاف داشته باشید اکثر اینایی که میگن ما برای تحقیقات علمی از فیلترشکن استفاده میکنیم یا اصلا استفاده علمی نمیکنند یا اگر استفاده میکنند بعد میانبر میزنند به سایت های........به بهانه تحقیق علمی
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیزی که در خارج از کشور هستند بد نیست گاهی هم عقل خدادادی را بکار بیاندازند تا دیگر از این سؤال ها برایشان پیش نیاید(:
Iran, Islamic Republic of
شما نمیدونین با خوندن این خبر مخاطب چه فکرهائی در خصوص روحانیون و مراجع میکنه؟ میگم بطور مثال اگه بخوام از تو کشور امریکا وارد سایت جهان نیوز بشم و فیلتر باشه استفاده از فیلتر شکن اشکال داره یا نه؟ میشه جواب بدین؟ بابا یکم سبک و سنگین کنین بعد خبر رو بذارین ضمنا مطمئنا استفاده از نظرات گوناگون همه جوامع و اندیشمندان حتی مخالفین خودمون هم از لحاظ عقلی جایز هستش هم شرعی مهم اینه ادمی بتونه قدرت تشخیص و تمیز بین و خوب و بدشون رو بده پس برای استفاده و شنیدن صحبتها و نظرات حتی مخالفینمون نیاز به فیلتر شکنه که خودتونم خوب اینو میدونین مگه نه؟ من جای شما بودم این خبر رو درج نمیکردم امیدوارم نظرمو بذارین
Iran, Islamic Republic of
ببخشین اونوقت اگه اکثر سایت ها به طبق سلیقه ی اقایون فیلتر شده باشه نه اینکه لزوما مشکلی داشته باشه چی؟
من که اصلا این استفتا رو درست نمیدونم
اگه قانون واحدی برای فیلتر وجود داشت درست بود..ولی وقتی فقط به خاطر یه کلمه..یا یه اسم یا یه احتمال هرچی سایت هست رو فیلتر میکنن دیگه این حرفها معنی نداره
Iran, Islamic Republic of
ازهمين مراجع بپرسيدكه حكم شرعي فيلتركردن سايتهاي خبري و سياسي چيست ؟؟؟؟؟؟؟؟ دانستن حق شرعي و قانوني همه مردم است وهيچ كس حق نداردمردم راازدانستن اخبارمحروم كند وسايتهاي خبري رافيلتركند .
Iran, Islamic Republic of
آقايان اگه اهل اينترنت باشن خوب ميدونن چه سايت هايي فيلتر ميشه پس خواهشاً مغرضانه كامنت نزنيد
Iran, Islamic Republic of
بله دانستن حق مردم ولی هر دروغی رو شنیدن که درست نیست انوقت مردم به دین و دنیا و ... بد بین می شوند همه که قدرت تشخیص حق و باطل رو ندارن تکلیف اونها چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Latvia
برو عمو حال داري.خیلی از اين قشرهايي كه از فيلتر شكن استفاده مي كنن اصلا اعتقادي به اين مراجع عظيم ندارند
محمد
انشاالله حلاله فیلتر شکن
شیخ هادی هژیر
United Kingdom
فیلتر شکن یک وسیله است که هم در جهت درست می شود استفاده کرد و هم جهت غلط(فرهنگی-اخلاقی و...) اگر از فیلتر شکن جهت درست استفاده کنیم و مفسده هم نداشته باشد به فتوا مراجع اشکال ندارد التماس دعا