پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۶
۸۲

واکنش آیت الله وحید به توهین برخی از طلاب به عمر

يکشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۰۷:۲۱
کد مطلب: 163785
در حاشیه برگزاری درس خارج فقه آیت‌الله وحید خراسانی، ایشان با نهی از بی‌احترامی به خلیفه دوم اهل سنت، از شاگردان خود خواست همانند گذشته، از توهین به خلفای اهل سنت پرهیز کنند.

به گزارش جهان به نقل از آفتاب ماجرا از آنجا آغاز شد که آیت‌الله  وحید خراسانی در حین درس، روایتی از کتاب تفسیر کبیر امام فخر رازی را قرائت کردند و در حین قرائت این روایت، درباره خلیفه دوم اهل تسنن، عمر بن خطاب، پس از نام ایشان، عبارت  را به کار بردند. پس از این عده‌ای از طلاب با صدای بلند کلماتی را خطاب به خلیفه دوم بیان کردند که این عمل با واکنش صریح حضرت آیت‌الله  وحید خراسانی روبه‌رو شد.

در همان هنگام، این مرجع تقلید شیعیان، با عصبانیت خطاب به طلاب توهین کننده فریاد زدند: مگر نگفته بودم سر درس من از این گونه کلمات به کار نبرید!
https://jahannews.com/vdch6xnzm23n-qd.tft2.html
jahannews.com/vdch6xnzm23n-qd.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خدا آیت الله حید رو حفظ کنه که این قدر به وحدت مسلمین اهمیت می دن.
احسنت
Iran, Islamic Republic of
خدا حفظت فرمايد اقاي خراساني
Iran, Islamic Republic of
این ماجرا نشان از اخلاق محمدی و علوی و فاطمی و گفتمان شیعی دارد. مردم گفتمان منطبق بر منطق را می پسندند نه گفتمان جدلی ، و احساسی ، و اهانت را .
Iran, Islamic Republic of
توهین اساسا کار درستی نیست
در مذهب توصیه شده ازلعن بجای توهین استفاده شود چون هر کسی بلاخره به مرادش محبت دارهو نباید بهش توهین بشه
Iran, Islamic Republic of
جمله رضي الله عنه در خود كتاب بوده كه مولف آن سني است نه ايشان از خود گفته باشند
Iran, Islamic Republic of
اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد وآل محمد
Iran, Islamic Republic of
اي كاش همه مسئولين مانند آيت الله العظمي وحيد خراساني بودند و در گفتار و كلامشان ادب را رعايت مي كردند.
Iran, Islamic Republic of
كاش ايشان به اندازه همين فرياد هم بر سر كساني كه اميرالمومنين علي عليه السلام ارواح العالمين له الفداء را "سب" كردند بكشند.
Iran, Islamic Republic of
عاقبت همراهي نكردن با ولايت، همين ميشه كه دشمن شماره يك اهل بيت عليهم السلام را "رضي الله عنه" بخوانند و بدتر از اون بر سر تقبیح کنندگان دشمن اهل بيت عليهم السلام فرياد هم بكشند!! شنیده شده ايشان در پاسخ به اين سوال كه چرا براي ملاقات با مقام معظم رهبري كه به قم نيامدند نرفتيد گفتند چون ايشان با اهل سنت زياد مدارا مي كند! حال چه شده كه خود با خليفه خودخوانده اهل سنت اينچنين ملاطفت مي ورزند؟!!
خدا عاقبت علماي ما و خود ما را به خير فرمايد.
تشکر از روشنگری عالمانه جنابتان
Iran, Islamic Republic of
خیلی دلم میخواست از مراجع امروز شیعه یکبار هم که شده پاسخ اهانت کنندگان را بدهد. ما شیعه ی علی (ع) هستیم نباید جلوتر از امامان مصلحت سنجی کنیم امامان در زمان حیات به خلیفه ی دوم بی احترامی نمی کرد ما نیز چنین حقی نداریم. آیت اله وحید درسی دادند که نتیجه ی آن وحدت بین برادرانمان در اهل تسنن است. سپاسگزارم از ایشان
کار طلاب هم بد بوده اما عمر رضي الله عنه؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!
اين جمله از دهان مرجع تقليد شيعه درآمده؟؟؟؟؟!!!
به خاطر چه چيزي خدا از او راضي باشد سيلي زدن به صورت دختر رسول خدا يا انحراف امت پيامبر؟؟؟؟!!!!!
مسلمان
آخه برادر من کدام سیلی...آخه این حرفها چیه که شما به زبون میاری....
Iran, Islamic Republic of
خدا لعنت كند بر ظالمين بر اهل بيت معصومين (عليهم السلام) از اولين تا آخرين را.به لطف و فضل الهي باچرخش روزگار و گذشت ايام در حال پديدار نمودن و اثبات حقانيت ائمه معصومين (ع) در جوامع غير شيعي هستیم
Iran, Islamic Republic of
این حرف اقای وحید تقيه است
سلام تقيه نيست سيره عملي اهل بيت عليهم السلام است
United Kingdom
این دقیقا روشی است که قرآن به مومنان توصیه می کند که به دشمن خود ناسزا نگویید تا آنها هم به شما ناسزا نگویند اگر ایشان غیر از این می کردند جای تعجب داشت :
وَلاَ تَسُبُّواْ الَّذِينَ يَدْعُونَ مِن دُونِ اللّهِ فَيَسُبُّواْ اللّهَ عَدْوًا بِغَيْرِ عِلْمٍ كَذَلِكَ زَيَّنَّا لِكُلِّ أُمَّةٍ عَمَلَهُمْ ثُمَّ إِلَى رَبِّهِم مَّرْجِعُهُمْ فَيُنَبِّئُهُم بِمَا كَانُواْ يَعْمَلُونَ( انعام 108)
Iran, Islamic Republic of
بله دشنام ندیم ولی رضی الله عنهم این وسط چی میگه؟!!! امام خمینی رحمت الله علیه: ملاک حال فعلی افراد است,
یاسین
Iran, Islamic Republic of
خدا به ایشان گفته رضی الله عنهم
این رو هم نکنه میخوای کتمان کنی؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
عین روز برای من روشن است که آیت الله وحید تقیه می کنند.تکلیف عمر روشن است .من کاملا شرایط امروز را درک می کنم و یقین دارم دل آین الله وحید با این طلاب بوده است.خدا حفظش کند که مصداق واقعی تولی و تبری است.ایام فاطمیه و پیدا روی با پای برهنه این عالم بزرگوار را فراموش نمی کنم.چطور می شود این بزرگوار از لعن عمر در دل نیز ناراحت باشد؟
Iran, Islamic Republic of
........
.
Iran, Islamic Republic of
....
مهدی دهقانپور
Iran, Islamic Republic of
....
خدا لعنت کند حجتيه و وهابيت راکه موجب تفرقه شده‏اند
Iran, Islamic Republic of
آخر آدم هاي كم اطلاعي كه ايراد مي گيرند آيا دوست دارند مشابه خدای نکرده همين بي احترامي را در تلافي اين روش؛ آنها نيز خطاب به حضرت علي عليه السلام انجام دهند آنوقت آقايان تند رو چه كاري مي توانند انجام دهند؟؟
مساف
United States
کدام توهین به علی ابن ابی طابب (رض)
شما کی میخواین بفهمین ازنظراهل سنت
خلفای راشدین برادرند
Iran, Islamic Republic of
دوستان اهل تشیع انگار فراموش کردن باعث جمع آوری قران که بوده باعث گسترش اسلام که بوده چرا نمیخواهید به واقعیتها فکر کنید و ببینید همه آنها از نزدیکان وبزرگان اسلام و رسول خدا بودند اینکار آیت الله خراسانی ربطی به مداراکردن ندارد ایشان رمز متانت در اسلام را با اینکارشان آموزش دادن ولی انگار برخی نمیخواهند روشن شوند
كامران
United Kingdom
آره ، تو خوبي ........ همونايي كه در خونه قرآن ناطق رو آتش زدندو هتك حرمت كردند . همون ... هایی كه دختر رسول ا... رو كتك زدند . اللهم العنهم جميعا " و آخر تابع منهم ...
این کسی که کامنت گذاشته (عاقبت همراهی نکردن با ولایت) بداند...
از ولایت چه میدانی؟
از کدام منبع سخنرانی می کنی که ایشان در مورد رهبری این حرف را زده است؟
اول اینکه تقیه برای شیعه است.
اگر کمی چشمتان را باز کنید میبینید که ایشان عین مطلب را از روی کتاب میخواندند
واقعا کوته فکری بعضی از دوستان به حدی می رسه که خودشون رو از یک مرجع فراتر می بینن و در موردش اظهار نظر می کنن...
ای کسی که دم از ولایت می زنی
چشمانت را باز کن و فرزندان رهبرمان را در پای درس این فقیه بزرگ ببین و لب از سخن فرو بند...
خداوکیلی داغ فدک هنوز روی دل بچه شیعه ها سنگینی می کنه...
قطعاً آقای وحید نظرشون اینی که گفتند نیست...!!!
Iran, Islamic Republic of
مگر رهبر انقلاب هم فتوا ندادن که به عایشه، و این فتوا مورد توجه علمای اهل تسنن قرار گرفت؟ گاهی اوقات برای حفظ وحدت این کارها لازم است. پس خواهشا انتقاد بیجا نکنید
Iran, Islamic Republic of
اما يك سوال مطرح مي شود كه:
ايشان حفظه الله اصلي ترين فردي هستند كه هر ساله پيشگام دهه فاطميه هستند و اين دو مساله با هم سازگار نيستند
Iran, Islamic Republic of
چه لزومی داشت عبارت رضی الله عنه بکاررود درضمن درزیارت عاشورا لعن آورده شده هرچند که تحت هیچ شرایطی توهین وناسزا دراسلام حرام است
Iran, Islamic Republic of
نکنه یادتون رفته که اقایه وحید این بزرگ مرد جهان تشیع بیشترین انتقادات رو نسبت به همین خلفا داشتن؟ معلومه که الان ایشون تقیه میکنن .
Iran, Islamic Republic of
لطفاپاسخ دهید که جمله ای که آیت الله وحیدگفتند طبق کتاب بوده یا رضی الله عنه راخودایشان اضافه کردند که دراین صورت اصلا لازم نبود و به جای این جمله ازعبارت خلیفه دوم مسلمین استفاده میکردند
Iran, Islamic Republic of
در جواب بنده خدايي كه پاسخ كامنت حقير را با اهانت داده است:
1- بنده از ولايت اين را مي دانم كه: اولا ولايت ائمه معصومين(عليهم السلام) يعني عمل كردن به همه داشته هاي علمي ديني، آنچنان كه ايشان عمل كردند. آنچنان كه علماي عاملي چون آيت الله قاضي، آيت الله انصاري همداني، آيت الله بهاءالديني، آيت الله خميني، آيت الله بهجت و... رحمت الله عليهم عمل كردند و شدند عالم عامل.
دوم اينكه شناخت ولايت در زمان غيبت(ولايت فقيه امروز) يعني ايستادن تا پاي جان در دفاع از آرمان هاي انقلاب و نظام و ولايت، يعني موضع گرفتن شفاف و غيرمبهم در مواقع آزمايش و امتحان، يعني عدم سكوت در برابر فتنه و دشمن اهل بيت عليهم السلام و...؛
2- منبع بنده در مورد سخنان ايشان از سخنان حجت الاسلام خسروپناه عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، در هماش علمی آینده انقلاب اسلامی و تحلیل مسائل سیاسی کشور که روز عید سعید قربان سال 89 در سالن همایش های مؤسسه امام خمینی(ره) قم برگزار شده است كه مي توانيد با يك جستجوي ساده بيابيد.
3- در مورد اينكه فرموديد تقيه براي شيعه است درست است، اما كجا؟ و براي چي؟ آيا ايشان تحت فشار دشمنان شيعه و ترس از حمله ايشان تقيه كرده اند؟! تقيه آنهم در كشور و حكومت و بين مردم شيعه؟!! شما كه داراي فكر بلند، شيعه شناس و با ادب هستيد بفرماييد آيا در كتاب شيطان پرستان اگر در مقابل نام شيطان نعوذبالله (حفظه الله و...) نوشته شده باشد، بايد آنرا قرائت كرد؟! حال اگر اين را هم بپذيريم، آيا لعن دشمن شماره يك اهل بيت و خانم فاطمه زهرا سلام الله عليها آنهم در ايام فاطميه و آنهم در مقابل دعاي خير براي آن ملعون، اينقدر مستوجب توبيخ و فرياد و برخورد است؟! حتما برخورد با طلاب را هم تقيه ايشان تلقي مي فرماييد؟!
4- امروز مردم شيعه پيرو علي(ع) آنقدر از بصيرت و ولايت شناسي برخوردارند كه از سوي باادب و نزاكتي چون شما! متهم به ولايت نشناسي نشوند. والله بصير بماتعملون.
Iran, Islamic Republic of
وقتی امیرالمومنین علی(ع) بنا به مصلحت اسلام و حفظ وحدت سکوت کردند بهتره ما کاسه داغتر از آش نباشیم
Iran, Islamic Republic of
اقای وحید بسیار از خلفا انتقاد تند کردن وهمیشه از ولایت امیرالمومنین علی(ع) دفاع کردن
بنام خدا
حضرت مولا علي (ع) در جنگ صفين وقتي ديدند كه در جواب ناسزاي سربازان معاويه سربازان حضرت هم به انها فحش ميدهند ناراحت شدند و فرمودند كه من هرگز نميخواهم كه سربازان من كلمات بد و ناسزا و فحش بدهند.
اكنون وقتي حضرت ايت الله وحيد ميفرمايند نبايد به خليفه دوم توهين كرد تكرار گفتار و رفتار حضرت مولا(ع) است كه بسيار ممدوح و زيباست . خداوند بزرگ اين مرجع عاليمقام را براي امت اسلام حفظ بفرمايد
Latvia
ما منطق داریم بنابراین نیازی به دشنام دادن نداریم . وهابی ها ،سلفی ها ، طالبان و القاعده به دلیل بی سوادی ،نداشتن بصیرت و منطق دست به بمب گذاری و کشتار و توهین می زنند .
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت عزيزان
كسايي كه كاسه داغ تر از آش شدن ميدونن كه ايت ا... وحيد چه خدماتي به شيعه ميكنن آيا با بي ادبي در آن تريبون كاري از پيش ميبره؟
شاگرد بايد مطيع استاد باشه نه اينكه در مقابل گفته استاد بي ادبي كنه هرچند كه اشتباه باشه.
خود مقام معظم رهبري (دام ظله)مگه نفرمودندن اتحاد ؟
لطفا از طرح مسائل تفرقه افكن بين علماء خود داري كنيد
Iran, Islamic Republic of
سلام و صلوات خدا بر آقاي وحيد و همهء عالمان حقيقي كه جامه تقوا پوشيده اند و در راه حقيقت كوشيده اند.
Netherlands
به نظر من هم درج مطلب و هم بسیاری از کامنتها باعث اختلاف بین شیعه و سنی است.بنده مرجع یا مفتی نیستم و حتی در مورد مشی سیاسی آیت ا...وحید نیز نظری ندارم.اما آیا دوستان فکر نمی کنند ممکن است این سایت خواننده سنی هم داشته باشد.
ما هم دلمان از زمان فدک تا اهانت به "آیات" شاعره بحرینی خون است اما آیا این بحث و مطالب به حل موضوع کمکی می کند غیر از اینکه وهابی ها را در توجیه توحششان کمک کند.
د ضمن اهل سنت هم مثل ما دل خوشی از وهابیت ندارند دوستان
Iran, Islamic Republic of
بنده کمترین به عنوان دانشجوی ارشد علوم قرآن وحدیث در پاسخ آن دوستی که گفتند کی قرآن را جمع آوری کرده عرض می کنم اگر به طور دقیق متن روایات مختلف و اسناد رو کنار هم بگذارید کاملا مشخص میشه که جمع قرآن توسط این آقایون فقط یه ژست سیاسی و برای جلب توجه وورضایت مردم بوده چراکه طبق اسناد محکم قرآن در زمان پیامبر (ص)جمع آوری شده بود . از جمله حدیث ابی بن کعب که میگه قرآن رو چند بار از اول تا آخر نزد پیامبر قرائت کردم . این مطلب را فقط جهت رفع شبهه عرض کردم و الا شکی نسیت که امروز روز اتحاد است .
Iran, Islamic Republic of
با عرض سلام، آیا صوت یا فیلم جلسه هم وجود داره یا نه؟
Iran, Islamic Republic of
حب علی(ع) ایمان و بغضه کفر
Iran, Islamic Republic of
در يك كلام بايد گفت اگر لعن و نفرين خلفاي خودخوانده و غاصب حق اهل بيت پيامبر(ص) ناروا است، پس چرا در زيارت عاشورا از زبان امام معصوم(ع) آمده است: "اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد و آخر تابع له علي ذلك؟!" چرا آمده است: "ولعن الله امة اسست اساس الظلم و الجور عليكم اهل بيت و لعن الله امة دفعتكم عن مقامك و ازالتكم عن مراتبكم التي رتبكم الله فيها و..."؟! آيا اين حرفها با "رضي الله عنه" همخواني داره؟! مدعيان شيعه امامان معصوم(عليهم السلام) كه رگ غيرتشون براي ...بيرون زده و مي ترسند مبادا شيشه نازك پيروان ... ترك برداره، بروند از زيارت عاشورا خواندن خود استغفار كنند!، در حديث آمده كه هر كس اين ... را تكريم كند ولو به كلمه اي خود در آتش خواهد بود. آيا دوستان شيعه تا به حال رگ غيرتشون براي تكه تكه شدن شيعيان بحرين كه با پياده نظام همين نظام جمود فكري منحرف غاصبان حق امامت و خلافت شهيد مي شوند، بيرون زده است كه حالا شده اند كاسه داغ تر وهابيت؟!!
Iran, Islamic Republic of
درود


این خبر را -همان طور که در خبر سایت آفتاب آمده است- پایگاه روات حدیث منتشر کرده است نه آفتاب.

اگر تصحیح شود، خوب است.
Iran, Islamic Republic of
ایه الله وحید در ضمن عبارت
فخر رازی چنین گفتند یعنی رضی الله عنه از فخر رازی بود نه از ایه الله وحید
Iran, Islamic Republic of
یک کمی خوب بود این اراذل وهابی یاد میگرفتند.
دروغه جهان
Iran, Islamic Republic of
اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد وآل محمد و آخر تابع له علی ذالک. اللهم العن العصابه التی جاهدت الحسین وشایعت وبایعت وتابعت علی قتله
اللهم العهنم جمیعا
Iran, Islamic Republic of
آفتاب: آیت‌الله العظمی وحید خراسانی در درس خارج فقه امروز خود، بی‌احترامی به خلفای اهل سنت را مردود دانست و از شاگردان خود خواست از این گونه اعمال خودداری کنند.

سایت روات حدیث گزارش داد که در حاشیه برگزاری درس خارج فقه آیت‌الله العظمی وحید خراسانی، ایشان با نهی از بی‌احترامی به خلیفه دوم اهل سنت، از شاگردان خود خواست همانند گذشته، از توهین به خلفای اهل سنت پرهیز کنند.

بر اساس گزارش این سایت، ماجرا از آنجا آغاز شد که آیت‌الله العظمی وحید خراسانی در حین درس، روایتی از کتاب تفسیر کبیر امام فخر رازی را قرائت کردند و در حین قرائت این روایت، درباره خلیفه دوم اهل تسنن، عمر بن خطاب، پس از نام ایشان، عبارت (رضی‌الله عنه) را به کار بردند. پس از این عده‌ای از طلاب با صدای بلند کلماتی را خطاب به خلیفه دوم بیان کردند که این عمل با واکنش صریح حضرت آیت‌الله العظمی وحید خراسانی روبه‌رو شد.

خبرنگار روات حدیث، گزارش کرده است که در همان هنگام، این مرجع تقلید شیعیان، با عصبانیت خطاب به طلاب توهین کننده فریاد زدند: مگر نگفته بودم سر درس من از این گونه کلمات به کار نبرید!
دوباره دقت کنید :در حین درس، روایتی از کتاب تفسیر کبیر امام فخر رازی را قرائت کردند و در حین قرائت این روایت، درباره خلیفه دوم اهل تسنن، عمر بن خطاب، پس از نام ایشان، عبارت (رضی‌الله عنه) را به کار بردند
Iran, Islamic Republic of
خوب است شیعیان مولی امیرالمومنین علی (,) ادب و خصوصا نحوه رفتار با خلفا و اهل سنت را از مولای خود بیاموزند.
مگر نه این که شیعه کسی است که پای خود را جای پای علی(,) می نهد.
Iran, Islamic Republic of
سلام بر شما / بنده از خوانندگان پر و پا قرص جهان نیوز هستم. اما واقعا متأسفم که چرا این خبر گزاری نظرهای حاوی توهین و حرمت شکنی نسبت به این مرجع بزرگوار را منعکس می کند. از طرفی به برخی از خوانندگان عزیز هم تذکر می دهم که عزیزان مگر هر جایی باید نظر داد؟! آیا نمی دانیم که خداوند ناظر بر رفتار و گفتار ماست؟
Iran, Islamic Republic of
آنها که سال های سال، در ملأ عام با احساسات حق يا ناحق مسلمانان غير شيعه بازی کردند چه گلی به سر تشيع زدند؟ آيا سنی ها را از محبت عمر و ابوبکر بازداشتند؟ بياييد به سيره اهل بيت عليهم السلام عمل کنيم و مکتب اهل بيت که همان اسلام ناب محمدی است به مردم مسلمان معرفی کنيم، چه دليلی دارد آنان را تحريک کنيم؟! اگر دعوت امام خمينی به وحدت نبود هم اکنون اهل تسنن در کردستان به عزاداری سيدالشهدا نمی پرداختند. ايجاد نفرت که محبت نمی آورد.
Iran, Islamic Republic of
من خودم سنی ام.حقیقتا تعصبی هم روی مذهبم یا خلفای راشدین ندارم.ولی وجدانا همون کشورهایی که مردمش سنی اند و حکومتهای سنی دارند را با ایران مقایسه کنید.وضعیت رفاهی مردم عربستان را با ایرانی ها مقایسه کنید.هرچی که باشند لااقل مردمشون هم بهترین زندگی را دارند هم موقع نماز مغازه هاشون رو باز میذارند و به مسجد می روند.ولی در ایران بعد از سی سال از گذشت انقلاب هنوز مساله حجاب را کسی نتونسته حل کنه. البته من به علمای اهل تشیع احترام می ذارم و معتقدم هر عالمی که دلش به حال آیین حضرت محمد بسوزه جاش روی چشم مسلمینه هر چند بخواد به خلفا یا دیگری توهین کنه یا لعن کنه چون از نظر قاطبه اهل سنت اعتقاد به خلفای راشدین شرط اسلام نیست.ثانیا هر کاری که عمر یا دیگری کرده الان خودش در محضر خدا حاضره و باید جوابگو باشه.
Germany
... باز دم آیت الله وحید خراسانی گرم که هوشیارانه بر خورد میکنند ، ...
Iran, Islamic Republic of
احسنت وآفرین به جهان که تبعیض قایل میشود همه نطرات را پخش نمی کند وصدآفرین به آیت الله زیرا وی اطلاعات کافی ووافی دارد وقتی که خود حضرت علی درنهج البلاغه درنامه اش به معاویه درمورد علل مشروعیت حکومت حضرت علی ،مشروعیت حکومت خودرا مانند حکومت ابابکروعمر وعثمان میداند کسانی که تطلاعات ندارند بهتراست که نظر الکی ندهندچون باعث تشویق کشیش دیوانه قرآن سوز میشود شمارابخدا اول مطالعه وتحقیق کنیدبعداظهارنظر لطفا جهان جان پخشش کن چون این دومین نظر مستندومستدل بنده است
Iran, Islamic Republic of
دوستان محترم!
لعن الله به هیچ وجه دشنام تلقی نمی شود و در روایات و زیارت عاشورا مکررا استفاده شده است.
لعن خالی تقبیح شده اما لعنت خدا ترکیبی اصلاحی است به این معنا که خدا آنچه می پسندد در حق او روا کند با این اشاره که این فرد مورد تقبیح ما هست.
تخریب تشیع ولایتی به دست تقریبی های ولایتی ادامه دارد. و این افراد کم نیستند.
امید وارم این سخن آیت الله وحید دستاویزی برای جری شدن آنان نباشد.
Latvia
هرگونه توهین به نمادهای اهل سنت حرام می باشد.
مقام عظمای ولایت امام خامنه ای
Iran, Islamic Republic of
بنده نظرات تا الان خواندم ولی جای تعجب است که چنین مطلبی از حضرت آیت الله آقای وحید خراسانی بعید به نظر میرسد شاید بحث تقیه است ولی بنده به دفتر ایشان اعلام کردم و جواب ایشان را برای شما خواهم فرستاد
Iran, Islamic Republic of
اون اقائي كه گفته مردم عربستان وضعشون خوبه و چه و چه

عرض مي كنم : اقا جون ! عربستان فقط مكه و مدينه نيستا ! يه سري هم به قطيف و نجران و عسير و ديگر شهرها بزن و ببين مردم در چه وضعيت بدي قرار دارند.
عمر هر کاری کرده دلیل نمیشه که الان بیاییم و تخم نفاق رو بین مسلمین بپاشیم
روش مقام عظمای ولایت جامع ترینه
زنده باد امام خامنه ای
Netherlands
آقای "من خودم سنی ام" با تعریفی که از عربستان کرده ای معلوم است که نه شیعه هستی نه سنی.وهابیت مذهبی ساختگی و التقاطی است مانند چیزهایی که تو گفته ای.
Iran, Islamic Republic of
خواننده محترمی که ایران رو با عربستان مقایسه کردی خواهشا اهل تسنن ایرانی رو با وهابیهای عربستان یکی ندونین

بهتره به فتواهای مفتیهای عربستان دقت کنی فتواها و توهینهایی که بارها وبارها تکرار شده

بله وضعیت اقلیت زنان ایرانی در حجاب رو میبینی ولی نداشتن حق رای و رانندگی و حق نشستن رو صندلی جلوی ماشین رو برای زنان در عربستان نمیبینی
چه اینکه حجاب در شهرهای دیگه عربستان که اجباری نیست وضعیت اونارو هم ببینید لطفا
از حمایت مالی از تروریستها و کشتار به قول شما اونایی که رو چشمتون جا دارن هم که دیگه هیچی آزاد دونستن کشتار مردم بحرین یه نمونش
خراب کردن مساجد و قرآن سوزی در بحرین

خوارج هم قران رو از بر داشتن و ادعای مسلمونی میکردن تازه نماز اول وقت که هیچی نماز شبشون هم ترک نمیشد

مهم فهم از دین و اسلامه که من فکر نمیکنم کسی که ظرف شرابش رو به ظرف شراب بوش مسلمون کش میزنه بویی از دین برده باشه

توهین به هیچ مسلمونی جایز نیست تو ایران شیعه و سنی کنار هم زندگی میکنن و هیچ مشکلی هم باهم ندارن
Iran, Islamic Republic of
دوست محترم سنی باسلام بهتر است کمی درمنابع علوم قرآنی تفحص کنید مولا امیرالمومنین علی (علیه السلام) گردآورنده قرآن کریم بعد از حیات مطهر پیامبر عظیم الشأن اسلام بودند . همان شخصیتی که جنازه مطهر پیامبر(ص) را در زمانی غسل میدادند که همین حضرات اصحاب در سقیفه درحال مشورت غیر مشروع برای جانشینی پیامبر مکرم اسلام(ص) بودند چیزی که خودبزرگوارشان در غدیر در حضور همین ها مشخص کرده بودند. وا اسفا.
Iran, Islamic Republic of
با سلام ... بنده یک طلبه هستم...
وقتی مقام عظمای ولایت می گوید توهین به مقدسات اهل سنت حرام است دیگر جای هیچ چون و چرائی باقی نمی ماند. اگر کسی عمدا بخواهد حرف مقام معظم رهبری را زیر پا بگذارد به امام زمانش خیانت کرده است.
Iran, Islamic Republic of
بابا ول کنین این حرفا رو.ما تابع نظرات رهبری هستیم.ببینیم موضوع اصلی دنیای اسلام چیه؟بحرین-فلسطین....
Iran, Islamic Republic of
با عرض سلام، عمل حضرت آقای وحید کاملا معقول و قابل قدردانی بوده است اما لزوم دارد که همه اعمال آقای وحید صحیح منعکس شود چرا که ایشان بسیار مدافع ولایت و مظلومیت شیعه می باشند و به گردن شیعه بسیار حق دارند، مخصوصا بیانات ایشان در مورد حضرت امیر المومنین علی علیه اسلام .
اللهم اللعن قاتلی فاطمه الزهرا
Latvia
برادرا ن عزيز من يك شيعه هستم كه 15 سال است كه دريكي از مناطق اهل سنت ساكنم . اولامقايسه اهل سنت با وهابيت بي انصافي است چرا كه اهل سنت واقعي به اهل بيت ارادت دارند . آگاهان و علماي اهل سنت بشدت با تفكرات وهابيت مخالفند. ثانيا امام خامنه اي توهين به صحابه وبزرگان اهل سنت را حرام دانسته اند كسانيكه خلاف دستور ولي فقيه عمل نمايند خود مرتكب گناه شده اند
Iran, Islamic Republic of
فرمایش مقام معظم رهبری در مورد محافل و مجامع عمومی بوده نه کلاس درس خارج فقه شیعه ما اگر هم در جمع شیعیان هم بخواهیم تقیه کنیم باید فاتحه خیلی چیزها رو بخونیم از جمله ایمان

امام صادق (علیه السلام) فرمودنداز ما نیست کسی که به عمل ما عمل نکند
دم زدن از شیعگی و ادعای شیعگی و برای اثبات این ادعا نفی دشمنان اهل بیت کافی نیست
عمل ملاک اهل بیت علیهم السلام است
Iran, Islamic Republic of
با سلام
اگر این کلمه(رضی الله عنه) ازدهان یک فرد سیاسی کشور بیرون می آمد این گونه افراد بودند که هی بر سر کشور و اون شخص میزدند وانتقاد میکردند!!!!!!
آخه تقیه دیگه ....!!!!!
ولایت فقیه همان ولایت رسول الله است.
Iran, Islamic Republic of
جمع کنید آقا
هر نظری رو خودتون بخاید فقط نمایش میدید
خسروپناه در بخشی از سخنانش گفت: برخی می‌گویند پس چرا حضرت آیت‌الله وحید خراسانی در سفر اخیر رهبری به قم به دیدار ایشان نرفت؛ ایشان شخصا فرزندان خود را فرستادند. تشخیص من این است که ایشان دغدغه مهمی نسبت به اهل سنت در کشور دارند و معتقدند که اهل سنت دارند خیلی در این کشور میدان می‌گیرند، مقام معظم رهبری نیز معتقدند که باید با محبت رابطه شیعه و سنی تقویت شود تا هم شیعیان در دیگر کشورها در امنیت باشند و هم شیعه و سنی بتوانند در جهان در برابر استکبار بایستند، حکم اولیه اسلام هم همین است. آیت‌الله وحید خراسانی حفظ نظام را واجب می‌دانند.

خسروپناه تصریح کرد: تعبیر و تشخیص من این است که ایشان می‌گوید من وقتی به دیدار رهبری بروم باید نسبت به این مسأله اعتراض کنم و ایشان هم معذوریت‌هایی دارند؛ بالاخره بین مراجع و علما یک سلسله روابط خاصی است و الا اصلا این‌گونه نیست که حضرت آیت‌الله وحید خراسانی مخالف نظام باشند، ایشان حفظ نظام را هم واجب می‌دانند.
مجتبی
یاحسین مظلوم....
اول اهل سنت با وهابیت فرق داره...
دوم دستور مشخص توهین به مقدسات اهل سنت حرام...تقیه نیست این حرف مشخص ...میگه حرام.. حکم خدا تقیه ور نمیداره
سوم...ایا امام علی نمیتونست مثل امام حسین علیه السلام قیام کنه...
یادتون باش راه ورسم امامان وپیامبر بزرگوارمون باید راه ورسم ما باش...اگ قرار بود امام علی علیه اسلام با صحاب درگیر بشن میشدن ...حتی باوجود همه ظلم هایی ک روایت شده ایشون سکوت کردن یعنی نمیتونستن مثل فرزندشون راه قیام درپیش بگیرن...یاد بگیریم دوستان ...
شما بخشی از جامعه اسلامی هستید برادران اهل سنتمون هم بخشی ک علاوه بر محبت اهل بیت صحاب پیامبررو عزیز میشمارن..متوجه میشید.کافیه یکم فک کنید ک شما ب محبت ی نفر توهین میکنید...خیلی سخت عزیزان...گرچه همیشه حق با اکثریت نیست....
اما تمام حرف اینه ک اگ قرار بود حرفی زده بشه امام علی )ع(زدند ولازم نیست جلوتراز ایشون حرکت کنید..عقب هم نمونید...حتی در قضیه ی زهرای اطهر
محمد
United Kingdom
دوستان !
سلام
من فقط این آیت قرآن را می نویسم مسلمانان وغیر مسلمانان را در برابر این آیه میتوان مشخص کرد
وَالَّذِينَ آمَنُوا وَهَاجَرُوا وَجَاهَدُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَالَّذِينَ آوَوا وَّنَصَرُوا أُولَٰئِكَ هُمُ الْمُؤْمِنُونَ حَقًّا ۚ لَّهُم مَّغْفِرَةٌ وَرِزْقٌ كَرِيمٌ سور] انفال آیة(74)
خداوند صفت مومنان را ایمان - هجرت - جهاد ونصرت مومنین بیان داشته واین مومنان را مومنان حقیقی توصیف کرده اسیت
دربین اصحاب پیامبر که اولا ایمان آوردند وهجرت کردن وبا جان ومال پیامبر واسلام را نصرت دادن همان ابوبکر وعمر وعثمان وعلی وطلحه وزبیر وسعد ابی وقاص وابوعبیده وخالد ابن ولید- عبدالرحمن ابن عوف وبلکه یکصد بیست هزار نفر از مهاجرین وانصار بودند
همچنان کسانیکه در جنگ بدر واحد وحنین - وفتح مکه وصلح حدیبیه با پیامبر بیعت کردند در آیه های زیاد خداوند آنها مومنین حقیقی یاد کرده است
حالا اگر کسی براین مسلمانان توهین وسب ولعن نثار کند در حقیقت بردوستان پیامبر اهانت کرده واز نصوص قرآن انکار کرده است
حالا فکر کنید کسانیکه دهان به بدگوئی اصحاب ویاران رسو ل الله باز میکنند در کدام کتگوری قراردارند
مسافر
Iran, Islamic Republic of
جزاک الله خیر
Iran, Islamic Republic of
سلام شاه ولایت علی