شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

"قیام صحرا" را از افق سیما تماشا کنید

شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۴۰
کد مطلب: 403481
مجموعه مستند «قیام صحرا» این هفته به ۴۲ سال استبداد سرهنگ قذافی در لیبی و زمینه های شکل گیری قیام مردمی علیه او می‌پردازد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، بیداری اسلامی، موجی عظیم که توانست بسیاری از کشورهای منطقه را درنوردد و دیکتاتورهای دست نشانده زیادی را از کاخ آرزوهایشان به زیر بکشد، آنچنان که هیمنه آنها زیر دست و پای انقلابیون، خرد شود و چیزی از آن جلال و جبروت خودساخته باقی نماند.

معمر قذافی معروف به سرهنگ دچار چنین سرنوشتی شد؛ روزگاری بود که او و خیل عظیم محافظان و دست نشاندگانش آنچنان سر بر فلک می ساییدند که مردم مظلوم و رنج دیده سرزمین خویش را فراموش کرده بودند ولی دست تقدیر، پایان بازی را چنان برای او رقم زد که در کمترین زمان ممکن، مجبور به مخفی شدن در دخمه ای تاریک شد و در نهایت هم با خفت فراوان کشته شد.

مجموعه مستند «قیام صحرا» به ریشه ها و بسترهای تاریخی، اجتماعی و سیاسی شکل گیری انقلاب در لیبی می پردازد.

در این قسمتت می بینیم که قذافی با اختلال در نظام آموزشی و تصفیه نیروهای مخالف از دانشگاه و ارتش و قبایل و رسانه ها و زندانی و اعدام کردن آنها، جایگاه خود را بین مردم از دست داد.

سیف الاسلام، پسر قذافی هم که مدتی بر سر کار بود نیز به وعده های خود برای اصلاحات عمل نکرد.

این مجموعه ترکیبی است از مصاحبه، تصاویر آرشیو و مستند که سعی دارد نمایی واقعی و به دور از جنجال ها و فضاسازی های دروغین رسانه ای غرب پیش روی مخاطبان خود قرار دهد.

این مستند توسط مرکز فرهنگی میثاق تهیه شده و محسن اسلام زاده هم کارگرانی کار را بر عهده داشته است.

«قیام صحرا» این هفته ساعت ۱۷.۳۰ روز شنبه چهارم بهمن و تکرار آن روز بعد ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه افق سیما پخش می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *