جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۳۴
۲۸۰

زیباکلام: هر که غنی‌سازی را متوقف کند، پایش را می‌بوسم/ بکار بردن یک تعبیر اهانت‌بار

يکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۰۵
کد مطلب: 379083
زیباکلام گفت: من از مفاد توافق خبر ندارم اما نسبت به کلیت آن مثل سگ می‌ایستم و از توافق ژنو دفاع می‌کنم و هر کس که غنی‌سازی را متوقف کند دو رکعت نماز شکر می‌خوانم و دست و پای او را می‌بوسم.
زیباکلام: هر که غنی‌سازی را متوقف کند، پایش را می‌بوسم/ بکار بردن یک تعبیر اهانت‌بار
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، صادق زیباکلام در نشست هم اندیشی و مناظره با ابراهیم متقی که در موسسه دیدبان آمریکا تحت عنوان مناظره برگزار شد، گفت: به نظر من چیزی که بسیار مهم‌تر از مفاد توافق ژنو است تغییر و تحول اساسی است که تیم جدید مذاکره کننده ایران شروع کرده است و آن اساس و مبنای نگاه تیم جدید است.

وی با اشاره به این که تا قبل از دور جدید مذاکرات که با دولت روحانی شروع شد نگاه مسئولان سیاسی به این مسئله نگاهی ابزاری بود اظهار داشت: در دوران قبلی مسئله هسته‌ای در خدمت نگاه ایدئولوژیک ما با غرب بود و بنا نبود مسئله هسته‌ای حل شود.

زیباکلام افزود: از سال ۸۴ تا ۹۲ که احمدی‌نژاد آمد همواره روابط ما با غرب رو به افول و شکاف بیشتر داشت که بخشی از آن سبب شد قطعنامه صادر شود و تحریم‌ها و تهدید نظامی را در برهه‌ای جدی‌تر سازد.

وی با تاکید بر اینکه اصولگرایان در برنامه هسته‌ای یک نگاه ایدئولوژیک داشتند یادآور شد: در زمان خاتمی و در سال ۸۲ که منافقین فعالیت هسته‌ای را لو دادند و خاتمی رسما اعلام کرد که دانش هسته‌ای داریم، سیاست جمهوری اسلامی در آن دو سال اول کج‌دار و مریز بود اما از سال ۸۴ و آمدن احمدی‌نژاد سیاست ایران به کل و به جز در مورد هسته‌ای تغییر کرد و از این مرحله مسائل هسته‌ای به عنوان سیاست خارجی ما قرار گرفت.

زیبا کلام اظهار داشت: در این سیاست ما گفتیم برنامه هسته‌ای را به هر نحوی جلو می‌بریم و غرب هم هرکاری می‌خواهد بکند که این سبب شد پرونده ما از شورای حکام به شورای امنیت برود.

وی افزود: در عین حال احمدی‌نژاد و سایر اصولگرایان از سال ۸۴ به این طرف مسئله دیگری را مطرح کردند که چرا غربی‌ها با برنامه هسته‌ای ما مخالف هستند علی‌رغم اینکه برنامه ما صلح آمیز است و می‌گوید ایران با ساخت بمب اتم فاصله زیادی دارد و اینکه می‌گویند سلاح هسته‌ای می‌سازند بهانه است.

زیباکلام با نقل پاسخ احمدی‌نژاد گفت: هدف اول غرب این است که جلوی پیشرفت‌های اقتصادی ما را بگیرند که اگر به بار بنشیند در اثر دستاوردهای هسته‌ای ۲۵۰ هزار رشته اقتصادی در کشور تولید می‌شود و هدف دوم غرب این است که نمی‌خواهند دانشمندان ما به پیشرفت‌های خود ادامه دهند و فشار برای همین است.

زیباکلام با نقض پاسخ احمدی‌نژاد علت اصلی مخالفت غربی‌ها با برنامه هسته‌ای ایران را آرمان جمهوری اسلامی برای نابودی اسرائیل خواند و افزود: جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که گفته ما اسرائیل را نابود می‌کنیم و در عمل هم با قرار دادن موشک و راکت به حزب‌الله تایید کرده که این کار را خواهد کرد.

این استاد علوم سیاسی با تاکید بر اینکه هیچ یک از کارهایی که ما می‌کنیم مغایر با قوانین بین‌المللی نیست و تمام همکاری‌ها را هم با آژانس داشته‌ایم خاطرنشان کرد: آنها چون نگرانی نابودی اسرائیل را داشته‌اند مانع فعالیت ما بودند.

این استاد علوم سیاسی با بیان اینکه دولت روحانی یک تحول بنیادین در رابطه با مذاکرات به وجود آورده تاکید کرد: در این دولت نگاه گذشته تبدیل به این شده که ما می‌پذیریم شما نگرانی‌هایی در برنامه هسته ای ما دارید،‌ اما ما چکار می‌توانیم بکنیم که نگرانی‌های شما برطرف شود.

وی افزود: حالا بعد از ۸ سال به غربی‌ها می‌گوییم نگرانی شما را درک کرده و برطرف می کنیم و در مقابل آنها هم گفته‌اند که ما می‌پذیریم شما می‌توانید غنی‌سازی کنید و حتی ۳درصد هم باشد.

زیباکلام در تشریح چگونگی رفع نگرانی‌های غربی‌ها اظهار داشت: آنها گفته اند شما به گونه‌ای به فعالیت های خود ادامه دهید که اگر روزی خواستید بمب هسته‌ای تولید کنید به جای ۱ سال،‌ ۵ سال طول بکشد و برای همین می‌گویند نباید ۱۹ هزار سانتریفیوژ باشد! چون با این رقم طی یک سال می‌توانید سلاح هسته‌ای تولید کرده و باید تعداد آنها کم شود و الان در حال مذاکره بر سر تعداد سانتریفیوژ‌ها هستند.

این استاد علوم سیاسی با تاکید فراوان گفت: فکر هسته‌ای از ابتدا غلط بوده همچنان که فکر تولید گندم هم در ایران از ابتدا غلط بوده است، چون تولید گندم نیازمند آب است.

زیباکلام با بیان اینکه دلواپس‌ها یک مقدار درست می‌گویند نسبت به موضع‌گیری اخیر ظریف و عراقچی گفت: من از زبونی و بی‌شهامتی آنها حرصم گرفت که از ترس اصولگرایان حرف از تحریم‌های جدید زدند و گفتند روح توافق ژنو خدشه‌دار شده است!

این استاد علوم سیاسی با نقض قاطعانه موضع‌گیری ظریف و عراقچی تصریح کرد: این ها تحریم‌های جدید نیست و تحریم های جدید آن چه بود که کنگره می‌خواست تصویب کند و اگر می‌کرد تا پایان سال ۲۰۱۴ صادرات نفت ایران صفر می‌شد و من در این مواقع دنبال جسارت احمدی‌نژاد می‌گردم.

زیبا کلام ادامه داد: تجربه ۳۴ ساله نشان داده که سیاست خارجی هر وقت گرفتار ایدئولوژی شده آن که باخته منافع ملی بوده.

وی افزود: وقتی گروگانگیری می‌شود،‌ وقتی سفارت آمریکا اشغال می‌شود، ‌وقتی با فتح خرمشهر جنگ را ادامه می‌دهیم و وقتی احمدی‌نژاد می‌گوید هر چقدر می‌خواهید قطعنامه صادر کنید حالا باید بهای آن را بپردازیم.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه می‌توانم نتانیاهو و جمهوری‌خواهان را درک کنم که چرا اینقدر از توافق ناراحتند گفت: چون راه قبلی مذاکرات راهی بود که ما را به دره می‌برد و بهتر از آن برنامه‌ای برای نابودی ایران نبود.

زیبا کلام خطاب به همگان گفت: که بیایید از هسته‌ای درس بگیریم و از کسانی که در ده سال گذشته از هسته‌ای دفاع کرده‌اند جواب بخواهیم.

در پایان این استاد علوم سیاسی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه چرا بین سخنان شما نسبت به دستاورد بودن توافق ژنو و نیاز کشور به انرژی هسته‌ای تناقض وجود دارد گفت: من از مفاد توافق خبر ندارم اما نسبت به کلیت آن مثل سگ می‌ایستم و از توافق ژنو دفاع می‌کنم و هر کس که غنی‌سازی را متوقف کند دو رکعت نماز شکر می‌خوانم و دست و پای او را می‌بوسم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بشیر بیگی
یکی نیست به این آقا بگه اگه حرف نزنی کسی نمیگه فلانی چرا لال شده
اخه ... خجالت بکش از روی خانواده شهدا!!!!!!!
دهان ها را نبندیم
دهان ها را نبندیم تا هر اراجیفی از آنها بیرون بیاید ؟؟؟
کسی پیدا نمی شود به پرسش ها و سخنان آقای زیبا کلام پاسخی مستدل و منطقی دهد; پس به ناچار حامیان دیروز و امروز آقای احمدی نژاد به آقای زیبا کلام اهانت می کنند, دشنام می دهند و افترا می بندند...
United Kingdom
آ قای زیبا کلام اگر اینجوری است پس بروید پای اسرائیل را ببوسید که نمیخواهد ایران غنی سازی داشته باشد!.....فهم شد؟
iiu
بنده طرفدار دکتر احمدی نژاد هستم.
مطمئناً دکتر احمدی نژاد با بستن دهن ها مخالف است .
البته بنده با سخنان آقای زیبا کلام مخالف هستم ولی آن موضع نظام نیست!
آقای زیباکلام اگه تحریم هاروزیادکردن بخاطروجودافرادی چون شماست، چون غرب دلشوبه شماهاخوش کرده که اوضاع رومتشنج کنید،اگه همه باهم یکصدامقاومت کنیم مجبورمیشن حتی به خاطرخودشون تحریماروبردارن
مهدی
دهان ها را نبندیم اما دهان را برای توهین به دیگران هم باز نکنیم
هانی محمدی
اصل 40قانون اساسی:هیچ کس نمی تواند اعمال حق خویش را وسیله اضرار به غیر یا تجاوز به منافع عمومی قرار دهد.

آقای زیبا کلام می تواند دهانش را هرچه قدر بخواهد باز کند اما نباید وسیله اضرار به غیر یا تجاوز به منافع عمومی قرار دهد.
منظورت از دهانها ، دهان این آقا هست که خودشو سگ میدونه !
حالا جالبه ....
هر که غنی‌سازی را متوقف کند، پایش را می‌بوسم. . . و غربی ها هم کف پای امثال تو را می بوسند .
مهرداد
برادر عزیزم، شما نماینده قشر مودب جامعه هستید.
Iran, Islamic Republic of
اگه قرار بود اين دهنها بسته بشه كه امثال زيبا كلام الان فاقد لب و دهان بودند!!!!
اصلا این می فهمد خجالت یعنی چه ؟
این خودش رو به نفهمی زده و گر نه کیست که نداند دعوا سر هسته ای و حتی حقوق بشر هم نیست بلکه ابرقدرتها دنبال چپاول بی مانع هستند و اگر بهانه نداشته باشند قوی ترین کار خانهشان که کار خانه بهانه سازی باشد را راه می اندازند کشورهای ذلت پذیر اگر بالاترین تکنولوژی هم داشته باشند دیگه از آلمان بهتر مورد تکریم قرار نمی گیرند که صدر اعظمش را هم می پاییند و نمی تواند از خودش چندان دفاعی داشته باشد
سید
شب جمعه یه أم مَن یُجیب برای مسجاب شدن دعای مادرش باهم بخونیم که از خدا خواسته اورا به راه راست هدایت کنه .
بابا چقدر سطح شعور این پایین است ؟...
میخچه
او شعور دارد اما بعلت عصبانیت شعورشو از دست داده بقول مولانا:
خشم و شهوت مرد را احول کند
ز استقامت روح را مُبدَل کند

چون غرض آمد هنر پوشیده شد
صد حجاب از دل به سوی دیده شد

چون دهد قاضی به دل رشوت قرار
کی شناسد ظالم از مظلوم زار؟
جهان
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا اینا خیلی حالی شونه!!
ما منظور اینا رو نمی گیریم . . .
بعد چند سال می فهمیم اینا چی میگند
آقای زیباکلام حالافهمیدم چیزی حالیت نیست،شایدم خودتو به خواب زدی
آغازین گامهای خیانت خائنان بسیاری فاصله گرفتن از ایدئولوژی و اعتقادات بوده است
United States
صداقتش بي نظيره.حرفهايي كه ديگران درپس پرده ميگن اين مرد آشكارميگه.
این صداقت نیست صراحت است و البته پر از حماقت .
اگه منظورت دوستان روشنفکر پندار اصلاح طلب باشه موافقم
آشکاراولی بابی فکری
طاها
اشتباه مثبت زدم یکی کم کنید.
ستوده
Latvia
بهتر بود میگفتید حماقتش بی نظیره نه صداقتش ! چون بدبخت با هندونه هایی که امثال تو زیر بغلش میذارید به این روز افتاده
صداقت نه حماقتش بی نظیره
New Zealand
حرفهایی که اکثر مردم در کوچه و خیابان و دانشگاه و اداره ...می زنند این مرد بی پروا در مقابل رسانه ها به زبان میاره. خدا خیرش بده.
خدا نخیرش بده
اما دانشگاه وقتی استاد این و امثال وی راه بهش داشته باشند و به عنوان آگاهی شیره مالی کنند ، چه انتظاری است ؟ البته توی دانشگاه هم سطح معلومات و از جمله معلومات سیاسی برای همه یکسان نیست اما وضعیت این فرد خیلی بحرانی است . اما دیگران هم به خاطر فشارهای اقتصادی طبیعی است که ناراحت شوند و ...
اکثر مردم کجا؟ نیوزیلند؟!
ساده لوحی مفرط رو بهش صداقت نمی گند
اگر مشکل ما با آمریکایی ها از زمان احمدی نژاد شروع شده است پس کودتای 28مرداد 1332 چیست ؟ و دشمنی های مکرر و پیاپی بعدی ؟
دقیقا همین حرف رو 13 آبان 92 تو دانشکده فنی زد،طرف بهش گفت آقای زیبا کلام! شما تو دانشکده ای هستی که قبل از انقلاب 3 تا از دانشجوهاش بخاطر آمریکا شهید شدن....
اضافه کنید حمایت از محمدرضا پهلوی چیست تحمیل جنگ توسط صدام چیست هشت سال حمایت تمام وکمال از بعثیون چیست آقای زیبا کلام واقعا نفهمی؟ یا خودت را به نفهمی زده ای؟ ویا در راه معشوقه که همان آمریکا باشد عقل و شعور باخته ای؟
Iran, Islamic Republic of
ببخشید کجا گفته مشکل ما با آمریکاییها از زمان احمدی نژاد شروع شده؟ اینکه داره سفارت آمریکا و جنگ رو مثال میزنه. یه کمی از خدا بترسین.
دوباره دقیق بخوانید به ویژه پاراگراف سوم را/ ببینید معنای صریح کلام این است وقتی ایشان افول رابطه را به دوران اصول گرایان و احمدی نژاد ربط می دهد معنایش این است که ما قبل از این با آمریکایی ها مشکل نداشتیم و مشکل بعد از آن به وجود آمده است در حالی که در زمانه ای که نسبت ملت بزرگ و شهید ابراهام لینکن و ... به آمریکایی ها داده شد پاسخ متقابل محور شرارت نامیده شدن ایران بود
چرا این آقا رو اینقدر بزرگ می کنین؟ واقعا این همین چیزیه که می خواد و به هدفش هم رسیده.
منطق این آقا منطقی جز مادیات نیست. منطق دین و انقلاب ما معنویات نیز هست. گرچه به لطف دوستان شما و نیز دوستان (به ظاهر) انقلابی سالهاست که داره خدشه مال میشه.
محمد
از زیبا کلام ، کلام زیبایی دربساط ندارد
ميناب
Iran, Islamic Republic of
چه اسم بي مسمايي
محمد
یک سوال ساده: این آقای زیباکلام که این قدر ایدئولوژی گرایی رو بد میدونه، آیا این حرفش مصداق نگاه ایدئولوگ ایشون به مسائل نیست: "من از مفاد توافق خبر ندارم اما نسبت به کلیت آن مثل سگ می‌ایستم"؟ ایشون بر چه اساسی مثل سگ نسبت به کلیت آن می ایستد؟ آیا به خاطر ایده ی تسلیم در برابر آمریکا نیست؟ آیا این ایده ی تسلیم در برابر آمریکا نیست که باعث میشه ایشون این نظرات شاذ رو بده؟ اگر نبود حتماً دلیلی ارائه میدادن؟ من نظرم اینه که ایشون یک ایدئولوژی خاصی دارن و به مسائل از این پنجره نگاه می کنند...
Iran, Islamic Republic of
منظور اين آقا از ايدئولوژي . يعني مخالفتش با اسلام كه نمي تواند و جرئت ندارد آن را به صورت آشكار بيان كند.
و البته هر ديدگاهي چه درست و يا نادرست . خود نوغي ايدئولوژي و عقيده است.
و البته ايشان نسبت به اربابان خود متعصب است و آنان را مي پرستد !!!
New Zealand
ایشون اگه مخالفت با اسلام داشت مثل افراد معلوم الحالی که پناه بردند به انگلیس و هر مخالفت با دین و مذهب رو علنا نشون میدن، می تونست با جسارتی که داره بذاره و بره و آزادانه از تریبون بی بی سی حرفشو بزنه ولی اینکارو نمی کنه به دلیل اعتقادات دینی که داره.
مخالفتها جور وا جور است یک جورش هم این است که باور را یک امر شخصی بدانی و در عرصه اجتماعی اجازه مدیریت نیابد یعنی اسلام آمریکایی
قابل توجه کسانی که می گویند در ایران آزادی نیست ببینید در مقابل نظر صریح نظام ایستاده کسی هم کاری با هاش نداره
شیطونک915
او مامور است و معذور!!!!!!!!!!!!!!!!
با برنامه حرف میزنه جالب اینه که منافقین رو متهم میکنه که اسناد را دزدیدن .نمیگه که اون زمان دولت خاتمی و دوم خردادی ها همه چیزو گذاشتند کف دست امریکا البته با همکاری منافقین کثیف!!!!!!!!!!!!!!!!
پس ایشون با این نظریه ش باید پای صهیونیستارو ببوسه اخه دارن نظر ایشون را اجرا میکنن!!!!!!!!!!!!
جهان مدیونی تایید نکنی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
يكي نيست بگويد كه حد مزدوري اين مرد براي اسرائيل و بندگيش براي غرب چقدر است ؟!!!
مجيد جان .
اصلاً من درعجبم مَثَل سگ به وق زدنه نه به ايستادن مَثَل ايستادن براي كوهه . مي گن مثل كوه مي ايستم ويا فلاني مثل سگ وق وق مي كنه .
ادب مرد به از مدرک اوست!
New Zealand
این آقا درست میگه و من همیشه صداقت و جسارت ایشون را تحسین میکنم. کاش عوض موضع گیری تند و متعصبنانه کمی فکر کنید. واقعا اگر ایران روی انرژی باد کار می کرد در عوض هسته ای و یا حتی روی انرژی خورشیدی کار می کرد الان نتیجه خوبش رو می دیدیم.
متاسفانه احمدی نژاد بیچاره کرد این ملتو...
یعنی مشکل بیمارهایمان را باید چکار می کردیم ؟ غربیها به قول خودشون عمل کردند ؟ گناه احمدی نژاد اینه که به دانشمندان هسته ای کمک کرد تا آن دارو ها تولید شود تازه مگر دانش هسته ای فقط مربوط به پزشکی است ؟ شما فکر می کنید ...
New Zealand
قرار نیست همه چیز داخل یه کشور تولید بشه دوست عزیز...در حال حاضر کشورهای جهان چنان اینترنشنال عمل می کنند که محصولات کشورهای مختلف رو میشه در مارکتهای مختلف جهان پیدا کرد...تیشرت هندی، خرمای عربستانی، میوه کالیفرنیایی و ...فقط کشورهای معدودی هستند مثل ایران و کره شمالی و ...که ایزوله عمل می کنند.
محمد
Iran, Islamic Republic of
انرژي هاي بادي خورشيدي براي مصارف صنعتي مناسب نيست.
انرژي بادي كه بازده اش هم خيلي زياد نيست.
بايد بريم سراغ هسته اي اگر به فكر نسل هاي بعد هستيم.
New Zealand
والا این همه کشور هستند انرژی هسته ای ندارند حتی نفت هم ندارند ویا خیلی کم دارند ولی خیلی خیلی اوضاع مملکتهاشون از ما بهتره...هیچ نیازی هم به هسته ای ندارند. از انواع سورس های تولید انرژی استفاده می کنند؛ خورشیدی، باد، ژءوترمال،،، هیچ مشکلی هم ندارند و در آینده هم ندارند.
در نتیجه انرژی هسته ای فقط بهانه است!
Iran, Islamic Republic of
آهان فقط یعنی باید طرفداران مسائل هسته ای حرف بزنند آن هم از نوع جلیلی اش؟
سید مهدی
اگر مرد است بیاید بگوید چرا امریکا بمب اتم دارد و این همه آدم را با بمب اتم کشته است

بعضی ها حلقوم شیطان هستند
یکی به این... بگه یادش رفته دوران حکومت شاه که اونها ایرانی ها را آدم حساب نمی کردند... که دخترای ایرانی رو برای سگ هاشون می بردند...حالا افتاده دنبال رابطه با آمریکا و هم پیمانانش .......
Iran, Islamic Republic of
ما هم بلدیم با این حیوانی که نام برده چطور برخورد کنیم که گازمون نگیره و پا به فرار بزاره
به نظرم میشه منطقی جوابشو داد نه اینکه اینجور با بی اخلاقی
Iran, Islamic Republic of
کلی به این آقا فحش و بد وبیراه گفتید فقط چون نظرش را گفته؟
بعدا کسی بهتان گفت به جهنم بهتان برنخورد.چیزی که عوض داره گله نداره.
Iran, Islamic Republic of
سايتاي اصلاح طلب رو هم ذكر بفرماييد چه چرندياتي مي نويسند در جواب منتقدان حتي فحش بووووووووق
م
آقای زیبا کلام شما کلا خسته نباشی!!
ایشون زمان خاتمی هیات علمی دانشگاه تهران شده
حالا پیدا کنید بورسیه ها رو
تارینه
مثل شیر یا سگ؟؟؟!!!!!!
البته جسارت نباشه اینطور که معلومه خودتون بیشتر به صفات و وجناتتون واقفین که شخصیتتون روباسگ یکی کردین!!!!!!!!
....
احسنت برشما گل گفتین
United States
گفت: من از مفاد توافق خبر ندارم اما نسبت به کلیت آن مثل سگ می‌ایستم و از.....
آقای زیبا کلام بر سگ هیچ حرجی نیست بنا براین اگه تمام هم حزبها وهم رنگهای شما این نظر را دارند بگید ما تکلیفمون رو بدونیم چون برای نگهداری سگ انژی هسته ای نیاز نیست قلاده و استخوان نیازه که ظاهرا خارجی ها زود تر فهمیدن!
سرهنگ حقوقدان نما
United States
اصلا غذا خوردن شما ام اشتباه بود چون بعدا نیاز به دستشوییه و آب و چاه و ....
آقایون روشنفکر بهتره جای اینکه به بهانه 3g و 4g انسانهای با ارزش جامعه را بکوبند رفتار خودشون که تحجر محض هست رو اصلاح کنند ! ضمنا اگر به خاطر این حرفها جامعه دانشگاهی سالها از شرم لباس سیاه بپوشه بازم کمه!
سالار
آخه جهان عزیز این ....محلی از اعراب داره که ....های مفتش را میزاری؟این معلوم نیست باخودش چند چند بعدشما حرفش ا اینجا میزارید
خدا شفاش بده
بعید میدونم
خدایا به حق این روز عزیز که ولادت امام رضا میباشد همه مریضها مخصوصا مریضهای روانی را شفا عنایت فرما
سرباز ولایت
چ قدر این آقای زیبا کلام حرف بیخود و بی معنی میزنه! دیگه همه از دستش خسته شدن. انقد حرفاش بی معنا و بی ارزشه که کاری هم باهاش نداره کسی.
به هر حال وقتی انسان از صراط حق منحرف شد دیگه این انحراف همینطور زیاد و زیادتر میشه. خدا عاقبت همه ما رو ختم به خیر کنه ان شاءالله.
اللهم احفظ قائدنا الامام خامنه ای.
مهدی
شما الانم مثل ... جلوی واقعیتها ایستادی
سعید
Iran, Islamic Republic of
این آدم کلا حالش بده فقط کافیه چندتا سخنرانی خودشو کنار هم بزاری خودش جواب خودشو میده تازه با خودش دعوا هم می کنه کلا آدم نرمالی نیست.
غح - ط
Iran, Islamic Republic of
با سلام : فقط باید گفت خود اوباما هم نمیتواند به این صراحت حرفهاو خواسته های آمریکا را بگوید !!!! مرگ بر آمریکا و اذنابش
امان از طاغوت
Italy
لطفا صریح بگید کجای حرفش اشتباهه. تعبیر اهانت بار به کی ؟ اینقدر به این چیزهای سطحی گیر ندید. اصل موضوع رو بشکافید و اگر قادرید جواب به حرفاش بدید. الان از معودد آدمهایی که ما ایرانی ها به شون اعتماد داریم و احساس می کنیم دروغ نمی گند ایشونه.
امان از طاغوت شما بگو کجای حرفش درسته .یعنی ما باید در جنگ خرمشهر را از دست میدادیم جاسوسخانه آمریکا باید برقرار میبود دستمان را جلوی هرکس و ناکس برای مایحناج اولیه دراز میکردیم در جنگ اسرائیل و فلسطین طرف اسرائیل را میگرفتیم و....شما فقط شما به ایشان اعتماد داشته باش و از طرف خودت صحبت کن
Iran, Islamic Republic of
نفهمیدی دیگه ایشان گفت بعد از فتح خرمشهر ادامه جنگ اشتباه بود
هنوز ما جاهایی از خاکمان اشغال بود علاوه اگر متجاوز تنبیه نمی شد از دوباره همان آش و همان کاسه بود تازه هنوز متجاوزی هم مشخص نشده بود قطعنامه 598 هم بعد از آن صادر شد
اسمت رو عوض کن تو خودت یه طاغوتی هستی.
پس بمیر چون ایشون اصلا قضیه کشته شدن ایرانی ها در هواپیما یی که به وسیله آمریکا تیر اندازی شده رو قبول ندارن !!
حرف مال کسی است که قبل از بیرون آمدن از دهانش از مغزش عبور میکنه ولی این صداهای ایشان معلوم نیست...
امان از خوارج و منافق
کسی که نطق میکند به قصد مظلوم نشان دادن و یا منطقی نمایش دادن دولتی که جلاد و کودک کشا است کجایش از روی حساب حرف زده که یه ادم کج فهم هم بیاد بگه (صریح بگین کجای حرففش اشتباهه) در ضمن شما از جانب خودت حرف بزن نه ایرانیها. ایشون که گفته مثل سگ می ایستد دروغ نمیگه راست میگه؟!!!
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا ايشون آدم دروغگويي نيستند ولي نظراتشون بيش از حد انتظار، غير منطقي است.
از يك استاد دانشگاه انتظار ميره كه در تحليل مسائل منطق داشته باشه.
بنده از شما كه حمايتشون كرديد سوال مي كنم كجاي صحبت ايشان بر دليل و منطق استوار است؟
Iran, Islamic Republic of
مگر اين مردك نبود كه گفت :
من به آقامحمدخان قاجار جنايتكار و به رضا شاه ملعون نوكر انگليس و به اسرائيل خبيث و ........ باوردارم ؟!!!
كجاي ترهات اين نامرد درست است كه اين ياوه جديد او . درست باشد ؟!!!
این آقا هم مثل روشنفکرهای زمان قاجاره نوکری غرب براش افتخار
ما فرزندان کوروش هستیم که به خاطر معتبر شدن پاسپورت حاضریم تن به هر ذلتی بدهیم
کوروش آسبوده نخواب و در گور بلرز چون امثال زیبا کلام بیدارند
France
یک صفحه نوشته که سر و تهش همه اش تناقض است.
بهنام
اقای زیبا کلام با خودت چند چندی داداش ؟
Iran, Islamic Republic of
هر که هم تو ... را ... از دانشگاه بیرون کند، پایش را می‌بوسم
Iran, Islamic Republic of
این مرد یه نامتعادل ....به معنای واقعی است.
Iran, Islamic Republic of
گل بگیرند در جایی که تو در آن دکتر شدی
و گِل بگيرند اونجايي رو كه اين استادشه !!!
Iran, Islamic Republic of
ای ول! باز هم مثل همیشه صحبت های با نمکی زده! موجب انبساط خاطرمون شد!!!
seyyed janbaze ghate nokha
واقعا باید گفت رونالدو رو ول کنید بچبید به قلقلی!!!
و یک سوال؟ مطمئنید ایشون ایرانی هستن و احتمالا آمریکایی اسرائیلی نیستن؟!
اگه میترسی برو ...
مستر زیبا کلام،
پس با افتخار برو پا بوس مسعود رجوی و گروهک تروریستی اون؛ همین طور اسرائیل و آمریکا؛
زیرا اینا برای متوقف کردن غنی سازی ایران کلی هزینه کردن و دانشمندان ما رو هم کشتن.
حسن
Iran, Islamic Republic of
این آدم مریض است و باید بایک روانشپزشک مراجعه کند ولی بسشتر اظهار نظرهای این آدم نما موجب ابساط خاطر می شود
فرض بفرمایید کسی بگه باید به شیطان (ابلیس ) اعتماد داشته باشیم آن وقت چطوری نظر خواهد داد؟
مشکل ایشان (جناب زیبا کلام) اینه که آمریکا را قابل اعتماد میدونه و اینکه چون آمریکا زور داره باید بهش اعتماد کنیم. اگه هر کسی دیدگاه ایشون ( زیبا کلام ) را داشته باشه همینطور مثل ایشون مستهجن نظر میده. و این اصلاً هم تعجبی نداره.
در تقابل بین حق و باطل اگه کسی طرف باطل را داشته باشه و به او اعتماد کنه موضعی می گیره که ایرانی بودن و مسلمون بودن و چیزهای ارزشی در آن گم می شه.
اگر من شاگرد ایشان بودم رفتن به کلاس را برای خود حرام میدانستم
قاسم مختاری
البته انتقادات ایشان به احمدی نژاد که قطعنامه دان پاره می کرد کاملا درست است. باید بپذیریم که گفتمان احمدی نژاد و حرفهای بدون حساب کتاب او دقیقاهمان چیزی بود که مد نظر دولت غاصب اسرائیل بود.
الان چه ربطی داشت به احمدی نژاد حتما اگر خسوفی کسوفی زلزله ای هم بشه میندازی گردن اون
دنیا چقدر برای بعضی ها شیرینه...
به خدا هممون قراره یه بار بمیریم و یه بار زندگی کنیم، عزت و شرافتمون رو به بهای دو روز زندگی مرفه نفروشیم.
آقای زيباکلام، نماز چيه؟ شکر چيه؟ اول تعريف کن که نکنه مثل اون ديوی «کلاه قرمزی» نباشه که همه چيز را بر عکس می گه!!
کسی که با رانت استاددانشگاه شده چه انتظاری دارید؟!
متین
چرا امثال این اقا باید در دانشگاهها تدریس و افکار جوانان را مغشوش کنند!؟!؟!؟!؟!؟
رسولی
انصافاً باید حرف ها ایشان را با آب طلا حک کرد تا برای نسل های بعد به عنوان سند معتبر و یا نظریه های راهگشا باقی بماند.
علی اکبر
از اینگونه اظهارات نترسید
اگه پول داشتم به اینا میدادم تا حسابی گاز بدن
اینا دست اصلاح طلبان را رو می کنند
البته ایشان میگه دورکعت نماز ... خیلی جدی نگیرین
نماز بی وضو هم نماز است
اگه شائبه تهمت باشه ولی با قاطعیت میشه گفت نماز بی ولایت بی نمازی است
حسن
Iran, Islamic Republic of
بعنوان یک سند خیانت افساد طلب جماعت، باید این حرفها و گفتار باید برای نسل آینده نگهداری شود
البته راهگشای جهنم
محمد
برای نسل های بعد که نفت گاز تمام شده انرژی هسته ای باید باشد
عربستان سعودی داره هسته ای میشه
فقط ما نباید داشته باشیم؟!
جناب زیبا کلام:می خوای مملکتو دو دستی تقدیم امریکا و اسراییل کنیم تا خیالت راحت بشه و بری و دو رکعت نماز شکر !!!!!!!بخونی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Mohammad Reza
United States
بسم الله الرحّمن الرّحیم
پیش از هر چیز پناه می‌برم به خدا از شر شیطان، او که قسم خورد تا می‌تواند انسان را اغوا کند!...هیهات منا الذّله
آقای صهيونيست پرست . .عجبها که تو برای بَه بَه شنيدن از فرعونيان زمان و چندصباع بيشتر زيستن حاضری به آب و خاک اجدادي خود نيز خيانت کنی.. عُف به غيرت نداشته ات.
....
lمحمدمهدی
آیاتحریم اززمان فعالیتهای هسته ای شروع شد؟ یا از وقتی که خواستیم ازسلطه زورگویان خارج شویم؟! آیا دیگرکشورها ازجمله روسیه بخاطرفعالیتهای هسته ای موردتحریم واقع میشوند.یاوقتی بامنافع نامشروع غرب درافتادند؟آ آیا حکومت آل سعودکه کاملابا ایدئولوژی منحرف وهابیت اداره میشودموردتحریم غرب قرارگرفت؟ یاهمیشه بجهت همسانی با سیاستهای منطقه ای غرب موردحمایت قرارمیکیرد؟ مگراوباما دردیداربانتانیاهو علنا نگفت که اگر میتوانستم حتی پیچ ومهره های تاسیسات هسته ای ایران رابر میچیدم.این واضح است که حهانخواران ازالگو شدن جمهوری اسلامی که ازچتر قیمومیت غرب خارج شد برای کشورهای تحت سلطه بیمناکند.گاهی اسامی بامعانی خود نه تنها همسنخ نیستند.بلکه متضادند.مثل کسیکه اسمش (زیبا) است اما خوداززیبائی بی بهره!یا کسی اسمش(شجاع)است.ولی از(سوسک) میترسد!هرقدر دقت کردم این روزها ازآقای زیباکلام کلام(زیبائی) شنیده نمیشود.
رهبری هم فرمودند انرژی هسته ای بهانه است
بر فرض این مسئله حل شود مسئله دیگری را پیش میکشند مانند مسئله حقوق بشر در ایران
همه ی غیرت و وطن پرستیت همینقدره جناب؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!
من دیگه حرفی ندارم!!!!!!!!!!!!!!!!1
United States
منظورشان از پا دقیقا کجای پاست ؟!!
زیبا کلام دیگه خراب کردی
اي ول خوب اومدي!
علی اکبر
لطفا اقای زیبا کلام جواب دهند برفرض اگر ایران وجبهه مقاومت از فلسطین و ارمانش دفاع نمی کردند ایا اسراییل ارام می شد و دیگر از برنامه هایتجاوز گرانه خود منصرف می شد هنوز هم سران اسراییل رویای تسلط بر سرزمین های از نیل تا فراط را در سر دارند به نظر اقای زیبا کلام باید این سرزمین ها را باید دو دستی تقدیم اسراییل کنیم تا شاید انهم فقط تاشاید ارامش داشته باشیم ایا اطمینان دارید که بازهم اسراییل طمع و خواسته دیگری نخواهد داشت
فراز
به فرض محال اگر تیم ملی فوتبال ایران با رژیم غاصب صهیونیستی بازی کنند مطمئن باشید اقای زیبا کلام طرافدار اسرائیل خواهند بود . اساسا ایشان از قدیم به اسرائیل علاقمند بودند
همین صهیون پرست اگر زمانی دست اسرائیل بیفته تیکه تیکش میکنند
brt
برادران عزیز اصولگرا
به جای توهین به ایشان جواب بدهید .شما از روی خانواده شهدایی مثل شهید بهشتی ، مطهری ، همت و باکری خجالت نمی کشید ؟
قل هاتو برهانکم ان کنتم صادقین
برهان میخوای برو تاریخ پر از خباثت آمریکا و انگلیس رو درباره ایران مطالعه کن آیا دولت مصدق اسلامی بود یا یک دولت ملی چرا نتونستن این دولت ملی رو تحمل کنن و ایران را تحریم کردن و... صدها موضوع دیگه
داداش! یا کوری یا خودتو زدی به کوری. آسمون و ریسمون برای توجیه ذلت از طرف این بنده ی ..... را استدلالات فلج کننده میبینی و این همه استدلال منطقی و شرا فتمندانه را که تا اینجا نوشتن رو هیچ؟ واقعا ترس از غرب یا شیدایی نسبت به اون بعضیها رو کلا نابینا کرده. اونوقت اسم خودتونو میگذارین واقعگرا؟
brt ....ایشان نه زیبا هستند و نه صادق.... و اما کسیکه خودش را سگ می پندارد ظاهرا زبان اش را شما می فهمید بی زحمت جوابش را خودت بده !!!!!!!!!!!!
brt
United States
برادر عزیز چرا توهین می کنی ؟
آیا من به شما توهینی نموده ام ؟
آیا من حرف بدی زده ام ؟
...
Germany
ادب رو داشته باش!!!!!!!!
برادر منbrtکه حرف بدی نزد شما اگر جواب قانع کننده داری بسمه الله.اگر هم نداری هموطنت رو که موافق نظام وانقلابه سگ خطاب نکن.
Iran, Islamic Republic of
به کسی که فقط بهفکر مادیات وشکم است باید گفت که اگر بخواهی شمکت راسیر کنی وهم منافعت رادرنظر بگیری باید روی پای خودت بایستی وگرنه ان موقع باید دست گدایی دراز کنی پایش هم برسد برسر خانواده ات هم معامله میکنی شکر خدا زمان جنگ ادمه باغیرت زیاد بودند اگر مثل اقای زیباکلام بودند صدام واقعا سه روزه ایران را فتح میکرد ...
حسن زیرک
کسی که شخصیت خودشو در حد یک سگ اونم ازنوع آمریکاییش نه از نوع اصحاب کهفی تحقیر میکنه ، جز توهین شایستگی دیگری نداره !!! این آقا فکر نمی کنه برق آبی ما داره ته میکشه و باید به فکر جایگزین اون بود؟!!!
سیدجواد
برادر غیر اصولگرا نکنه جمله تاریخی شهید بهشتی را فراموش کردی "آمریکا از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر" ما زمانی باید شرمنده باشیم که راه شهدای عزیزمان را گم کنیم
برهان از قرآن كريم
Iran, Islamic Republic of
برخورداري از انژي هسته اي، ما را از وابستگي به اجانب و دشمنان اسلام نجات ميدهد.
«لن يجعل‏ الله للكافرين على المؤمنين سبيلا» سوره نساء آیه 141
در تفسير اين آيه آمده است كه:
1. مؤمنان، حقِ پذيرفتن سلطه‏ ى كافران را ندارند، و سلطه‏ پذيرى نشانه نداشتن ايمان واقعى است.
2. بايد كارى كرد كه كفّار از سلطه بر مؤمنان براى هميشه مأيوس باشند.
3. هر طرح، عهد نامه، رفت و آمد و قراردادى كه راه نفوذ كفّار بر مسلمانان را باز كند حرام است.
پس مسلمانان بايد در تمام جهات سياسى، نظامى، اقتصادى و فرهنگى از استقلال كامل برخوردار باشند.
خدا عاقبتشو بخیر کنه
brt
مرد حسابی خودت جواب خودت رادادی .
کمی به عواقب کارهایی که انجام شده دقت کن حرام و حلال را متوجه میشوی .
Iran, Islamic Republic of
اظهارات ايشان ارزش نشر پاسخگويي ندارد.
خدا كند كه دعاي مادر بزرگوارش درباره اش اجابت شود و هدايت گردد.
محمد
دلم به حال مادرش میسوزد
اینهمه زحمت کشیده چی از اب دراومده
صهیون پرست
آقای بی آر تی عزیز ادله و براهین کافی طی این چندین سال گفته شده است ولی چون شما شامل آیه قرآنی هستید هرگز درک نخواهید کرد
محمد
ما باید جواب بدهیم یا شما که به این راحتی از خون شهدای هسته ای و دفاع مقدس میگذرید؟!
سلام
هميشه سؤال من اين بود چطورى يك فرد ايرانى زمينه را در زمان قاجار براى چپاول ايران اماده ميكرده !!!!!اقاى زيبا كلام از شما ممنون هستم سؤال تاريخى بنده را با اين ذلت خود داديد!!
حسام
لطفا از این آقا بپرسید که امام حسین (ع) در کربلا چه باید میکرد؟؟ آیا پیامبر باید موقعیت شعب ابی طالب را به وجود می اورد یا اسلام را رها می کرد از ترس تحریم و آن موقعیت؟؟/
اینها همه اتفاقاتی بود تا ما امروز درس بگیریم
United States
بازم در باز شدو این اومد بیرون
به خودش گفته سگ؟!
این به شخصیت خودش احترام نمیزاره مشخصه دیگه به دیگران چجوری احترام میزاره!
هیچ کس بهتر از خودش او را نمشناسد .
خب راست گفته
یه بار تو زندگیش راست گفت
پس پای...رو ببوس. منتظریم
خدا عاقبتشو به خیر کنه
شاید محال نباشه ولی خیلی بعیده .
TOHID
اقای زیبا کلام واقعان به گفته ی خودتان.... هستی این همه سال زحمت گشیدیم غنی سازی کردیم اصلان تو کی هستی
ناشناس
درود و صد درود بر زیبا کلام
بدرود زیبا کلام !
اورین...اورین
شما ...دستمال بکش ب...
علیرضا
خودتان را ناراحت نکنید این یارو همونی است که از رضا خان دفاع می کنه. از این اراجیف زیاد میگه.
زیبا کلام حرف حق می زند. درگیری هسته ای ایران با دنیا چه دستاوردی برایمان داشته است. به جای اینکه به دکتر زیبا کلام حمله کنید بگویید هزینه -فایده برنامه هسته ای ایران چه بوده است؟
شما بگو آیا دعوا برسر هسته ای هست ؟ جاسوسی از مرکل هم هسته ایه ؟
سنجااااب لالااااا ، گنجـــــــــشک لالاااااا......
دانشجو
یکی جلو این غضنفر رو بگیره!!!
ali
اقایان جهان نیوز اخه اظهارات این استاد معلوم الحال رو چرا منتشر میکنید .این اظهارات اصلا قابل انتشاره .ایا واقعا ارزش انتشار داره
ناشناس
خب اگه حرف نزنه میگن زیبا کلام لال شده. از فردی که خودش رو به غربی ها فروخته انتظاری بیش از این نیست.
باقر
معلومه دعاهاى مادرت هم بدردت نخورده وكارسازنبوده خداميداندكه چقدرداغونى كه دعامادرت برايت كارسازنبوده خدابفريادت برسه
سید مرتصی طباطبایی
اخه این بابا فکر میکنه هرچی مزخرفتر نظر بده میگن خیلی خیلی روشنفکر شده ...
من خاموش می مانم چون جواب ابلهان خاموشیست
خدا مریضای اسلامو شفا بده
عمار دلدار نیاسری
Iran, Islamic Republic of
(این استاد دانشگاه با بیان اینکه می‌توانم نتانیاهو و جمهوری‌خواهان را درک کنم که چرا اینقدر از توافق ناراحتند گفت: چون راه قبلی مذاکرات راهی بود که ما را به دره می‌برد و بهتر از آن برنامه‌ای برای نابودی ایران نبود)با این طرز فکر شما مشخص شد اقای زیبا کلام شما هم مرعوب وهم مجیزگوی امریکاییها وصهیونیستها هستید وحجت برما تمام شد وشکمان به یقین مبدل شد.واقعا حیف یک استاد دانشگاه انهم علوم سیاسی وای بر ان دانشجویانی که از زیر دست توبیرون میایند.
جای انست که خون موج زند در دل لعل/زین تغابن که خزف می شکندش بازارش.
واقعا شجاعت ایشان مثال زدنی است . به جای تهمت و افترا لطفا به دور از تعصب صحبتهای ایشان را نقد درست کنید تا من هم که با ایشان موافق هستم اگر اشتباه می کنم متوجه شوم و مثل شما فکر کنم .
اره.... ایشان مثال زدنی است
qarbalel
دارن بچه ها نقد می کنن شما نگران نباش فقط نظراتو بخون میفهمی که اوشون حرف منطقی نزده که جواب منطقی داشته باشه ولی باز بعضی دوستان دارن جواب منطقی میدن .
بچه محل
البته تجربه پا بوسی شما زیاد داری !!! در زندان هم که بودی واسه اینکه شکنجه نشی پای ...... (ساواکی و مامور شکنجه ) را چند بار بوسیدی ؟ یادته ؟
از مادر بزرگوار وبرادر ایشان می خواهم همچنان برای او دعا کنند چون از صراط مستقیم دور شد به ضالین .....
United Kingdom
جدا گفته سگ؟!!!!! من که باور نمی کنم.
بهار
کی به این آقای زشت کلام گفته تو بیا در مورد مملکت حرف بزن؟!
شما اونو به من نشان بده!!
کی ؟!!
ایمان
خودش میگه من مثل dog هستم!
من دیگه حرفی ندارم!
موافق پلمپ نیروگاهای هسته ای خر نه ببخشید سگ است!
انتي جلبك
Iran, Islamic Republic of
اين اقا مي تونست زيبا كلام باشه فقط خستس ميفهمي خيلي خسته خخخخخخخ
من قبلا به این آقا علاقمند بودم اما الان متوجه شدم....
اين هم افاضات اقاي باسواد وشناسنامه دار مدافع دولت كه به تنها چيزي كه فكر مي كند وطن فروشي وارزوي خوابيدن در اغوش غربيها وامريكاست به هر قيمتي كه انشا ا... اين ارزو را به گور مي برد كه ايران عزيز تسليم امريكا شود
انا
یه جمله هم از مادر عروس......
سلام من همون قبلیم واویلاییه ....
سگ که نماز نمی خونه عو عو میکنه که خیلی ها الان هم عو عو می کنند و نیازی به توافق و بستن غنی سازی و این حرفا نیست.
ابراهیم
با سلام
دیروز این پیام رو تو سایت فرارو گذاشتم توی ایمیلم پاسخ دادن غیر قابل انتشاره حالا اینجا هم مطرح میکنم.البته غیر قابل انتشار بودنش رو نفهمیدم چرا شایدم مخالفت با زیبا کلام زیر سوال بردن منافع ملیه ولی مخالفت با هسته ای نه.زیبا کلام مساوی حافظ منافع آمریکا در ایران
محمد
سایت فرارو یک سایت اصلاح طلبه که همیشه فرار رو به جلو میکنه
میخوای نظرت ثبت شه باید اونجا چاپلوسی کنی
Iran, Islamic Republic of
ادبیات ایشون اصلا مناسب نیست.
اما واقعا راه بهتری برای پیشبرد مساله هسته ای وجود نداشت تا اینقدر هزینه ندیم؟
صابر ايگدر
چرا عزيزم.راهش اين بود كه آقايون به پيروزي 40ميليوني احترام ميذاشتن وننگ خيانت به خون شهدا رو براي ابد رو پيشونيشون نميزدن.مابه فرموده امام راحل تاآخر ايستاده ايم.حضرت آقاي حسن زاده آملي ميفرمايند:گوشتان به دهان رهبري باشد كه گوش رهبري به دهان بقيةالله است.گوش به فرمان وجان بركفيم تاصبح ظهور انشالله
آقای زیبا کلام همه شماها پای اربابتان مثل سگ ایستاده اید نمونه اش فتنه 88
ميناب
Iran, Islamic Republic of
زبوني و پستي تا کجا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟حيف سگ
Ali
Iran, Islamic Republic of
با سلام و روز بخير به همه هموطنان
لطفا به اين استاد ! بگوييد شما بايد آموزش دهنده باشيد و گفتن حرفهاي سبك به دور از شان يك استاد است.
رئيس جمهور محترم در يكي از سخنراني هاي خود گفتند كار تخصصي در مورد مسائل هسته اي بايد بوسيله كساني پيگيري و حل شود كه در اين زمينه تخصص دارند و صحبت از هر قشر مناسب نيست و عملا كار گروه پيگيري كننده را خراب مي كند.
لذا اين استاد! بهتر است به درس و كار اصلي خود برسند و اين امور را به متخصصين در اين مسائل واگذارند.
کیوان
Iran, Islamic Republic of
بابا یکی به این توجه کنه، برای اینکه دیده بشه داره خودشو می کشه
علی
Iran, Islamic Republic of
راست می گه مثل میلونهای ایرانی کاسب تحریم که نیست.یا مثل اینهای که در جهان نیوز پیام منفی میدهند ومخالف این زیبا کلام هستند ببنید از کجا پول مفت می آورند .ومی خورند
...
... اگر به خواست تو و امثال تو بود غنی سازی سهل است از کشورمان اسمی هم باقی نمانده بود
واقعیت:زیبا کلام حرف 70درصد مردم میزنه بقیه فقط میتونن گوش کنن.
Iran, Islamic Republic of
مردم كه هميشه فرياد زدن: انرژي هسته اي،‌ حق مسلم ماست.
70 درصدمردم !!این 70 درصد را از کجا اوردی!! ...
ناشناس
سال82 درزمان خاتمی برنامه هسته ای ایران لو رفت!!!!!!!این آقا با چه رویی دراین کشور زندگی میکنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
م
United Kingdom
از نظر ایشان برای حفظ عقیده حتی اگر عقیده به خدا و پیامبر و قران و آخرت باشد مردن جایز نیست و برای زندگی کردن تحت هر شرایط هر جور که لازم است باید عمل کرد. مهم نفس کشیدن است ولو به خواری و اصلا با عزت زندگی کردن به شرط داشتن ایمان وکم نیاوردن برایشان مهم نیست
بهشيري
Iran, Islamic Republic of
زيباجون فعلن برو دست عوامل قرارداد تركمانچاي و گلستان رو ببوس دست اينا فعلاً اشعه مضر داره سرطان ميگيريا گفته باشيم
Iran, Islamic Republic of
تا وقتی از این...در بین افساد طلبها وجود داره... نباید زیاد نگرانشون بود...

اما حواسمان هست که در بین افساد طلبها مغزهای هوشمندی وجود دارد که بسیار موذیانه خیانت و وطن فروشی میکنند
تو که همیشه مشکل مغری داشتی مادرت حق دارد بگوید که عقب مانده ذهنی هستی. جز این حرف حرفی نیست که بگویم.
Iran, Islamic Republic of
حرفهاش درسته
شاهد
کلاه قرمزی: آقای مرجی! دیدی زیفاکلام گفته که من مثه سگ وامیستم جلوی .......

آقای مجری: به حرفاش توجه نکن عزیزم، بریزشون دور

فامیل دور: ای بابا! دور!!!! آخه چرا دور؟!!!!!!!! آخه این دور چه گناهی کرده که باید هرچی آشغاله بریزن اونجا
سوسن
شاهد چقدر سواد داري ؟ اصلا سوادت در حد شاگردي دكتر زيباكلام هست ؟ ادب نداري!
مهدیار آستانی
این نازیدن به سواد و کبر و غرور و بیسواد دونستن دیگران بد دردیه. طرف در عین این که قیافه حق به جانب و متفکرانه میگیره چرت ترین اظهار نظر ها هم میکنه و فقط نظر خودش رو نظر منطقی و معقول میدونه
Iran, Islamic Republic of
سوسن خانم یعنی شما قبول نداری ایشون خودش گفته مثل .... وامیستم تو دیگه کاسه داغ تر از آشی؟پس همون شما شاگردش باش بسه.
خیلی باحال بود....دمت جیز !!!!!!!!کلی خندیدیم.
جالبه! خیلی جالبه به نظر این آقای نتانیاهو و آمریکا ناراحتن چون ایران ضرر می کنه و البته آقای زیبا کلام ناراحتی اونها رو درک می کنه ! چقدر شما باشعوری!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
عددی نیستی !
اصغر
یکی از بلاهایی که خدا بر بنده ناسپاسش نازل میکنه این است که عقلش را از سرش بگیرد وبر زبانش گذارد
مهدیار آستانی
اول راجع به غنی سازی بگویم، غربیها مشکلی با ایجاد نیروگاه اتمی ندارند منتها به هیچ وجه حاضر به پذیرش کشوری خارج از دایره قدرتشان برای تولید سوخت اتمی نیستند چرا که با اتمام دوران سوخت فسیلی قدرت تام و تمام سیطره بر دنیا از طریق استیلا و انحصار تولید سوخت اتمی را خواهند داشت و از فردی چون زیبا کلام که فاقد صلاحیت فنی بررسی این موضوع است و چونان راننده تاکسی و بقال محله مسائل را تعبیر و تفسیر میکند انتظاری نمیرود و نباید چنین خزعبلاتی را رسانه ای کرد . و اما راجع به ابهام افکنی دیگر در کلام نچندان زیبای ایشان آنکه، اولا در زمان فتح خرمشهر بخش زیادی از اراضی کشور تحت اشغال بعثیان بوده ثانیا صدامیان همزمان با فتح و پس از آن مدام در حال تجاوز و تهدید ایران بودند ثالثا هیچ عقل سلیمی قبول نمیکند دشمن متجاوز کله شق را به امان خود رها کنیم و آتش بس کنیم که اگر میکردیم همین جناب زیبا کلام معترض میشد چرا آتش بس قبل از تادیب صدام انجام شد خوب است عقل آدم هم مثل کلامش زیبا باشد
1-آقای دکتر زیباکلام, هم دانش آموخته ی مهندسی شیمی و هم دانش آموخته ی علوم سیاسی هستند; پس هم از لحاظ علمی و فنی و هم از لحاظ دانش سیاسی برای اظهار نظر صاحب صلاحیت هستند... ! 2- در سال 1367 که قطعنامه ی 598 ازسوی ما پذیرفته شد, آیا همه ی خاک کشور ما آزاد شده بود...؟! 3- آیا در سال 1367 که قطعنامه را پذیرفتیم, صدام تادیب شده بود...؟!
چقدر مدرک فراوان و چقدر دانش کم
پذیرش قطنامه در67 به خاطر شرایط خاص خودمان بود نه آن که مطالباتمان را فراموش کرده باشیم بلکه به خاطر اهم و مهم بود
اگر مشکلی با ایجاد ... ندارند پس چرا بعد از انقلاب نیروگاه بوشهر رو رها کردند و رفتند ؟ و چرا در مورد داروهای سرطانی همکاری نکردند ؟
سید
Latvia
از کسی که برای تشبیه خود برای ایستادگی مثال سگ را می زند ،بیشتر از این نمی توان انتظار داشت؛........
ali
Iran, Islamic Republic of
خوشم میاد ازش بد جور / شما رو می بره تو کوره 20000 درجه هاهاهاها
واقعا راست گفتي. ايشان که حرف مي زند مخم سوت مي کشه.
البته نه از حقيقت از اينکه فردي با اين سطح فکر و تعقل شده استاد دانشگاه!
احسنت
شما هم تحت رهبری ایشون نائل میشین به کوره ای که درجه اش رو فقط خود خدا میدونه .
حرف وتحلیل ابکی شان زیاد است ما ایشان را زیاد جدی نمگیریم درجه کوره این اقا وهمفکرهایی مثل شماها هستند که بالا میره چون کلا منطق وعقل ندارید کسیکه هم تعطیل باشه زیاد درجه کوره اش بالا میره بعد به چرند گفتن میافتد
Germany
ای بابا .....من که منفی دادم چرا مثبت شد؟؟!!
درهرصورت امیدوارم با کسانی که دوستشون داری محشور بشی...اگه زیبا کلام هم جزوشونه که از الان بگم دلم برات میسوزه...هاهاهاها.
نقی
اینکه مثل سگ می ایستید یا مثل گربه به ما ربطی نداره ...ولی راجع به بقیه مطالب باید بگم : خدایی اگر ایران چهار تا دوست مثل شما داشته باشه دیگه احتیاج به دشمن نداره!
میگه ما باید دغدغه های امریکا را درک کنیم؟؟ آیا آنها هم دغدغه های ما را درک کرده اند و درک می کنند؟
....
جهان
Iran, Islamic Republic of
سلام
یه زمانی تو دوران خاتمی امثال سروش و حجاریان و همین زیبا کلام و چندتا منافق! هر چی گفتند کسی جدی نگرفت.
بعدها همه متوجه شدند که سیاست دولت وقت از زبان اینها(چون خود دولت مردان معذوریت داشتند) بیان میشد.
حالا هم بگیم بابا زیبا کلام سر پیازه یا تهش.!
بعد هم بشینیم و ببینیم . . .
جمال
Iran, Islamic Republic of
من استاد علوم سیاسی نیستم ولی فکر میکنم آقای زیبا کلام کلامش زیبا است اما اندیشه اش مشکل دارد
سرمایه های هزینه شده چه میشود
با فرمایش ایشان نیروگاه بوشهر و راکتور تهران چه میشود
گندم هم که تولید نکنیم آقای زیبا کلام شما از کجا تغذیه میکنید؟
غربی ها خودشان از کار به اینجا رسیده اند
ما باید لابد به سلیقه شما بخوریم و بخوابیم همه چی خودش درسست میشه
فکر میکند ما هزچه کوتاه بیاییم غربی ها با ما مهرباتر میشوند
زهی خیال باطل
مهدی
Iran, Islamic Republic of
خدا انشاء الله هدایتش کند...
علی
این بابا اعتماد به نفس نداره
میخاد با غرب خوب باشه به هر قیمت
خودشم که سگ می دونه
Iran, Islamic Republic of
آقای زیبا کلام غنی سازی را متوقف کنیم آیا غربی ها دیگر کاری به کار ماندارند .متاسفم یک استاد دانشگاه هستی و فقط یک طرف قضیه را می بینی
باقر
واقعا تاسف دارد،اما اگر مخواهید جایی را ببوسید برو پای قذافی را ببوس،البته استخوانهایش را که جمع کرد.
فخرالساعه
Iran, Islamic Republic of
تمام بدبختی فعلی ما به خاطر خیانتهای به اصطلاح روشنفکران از زمان قاجار به اینطرف است
الان هم هر کسی با هر عنوانی ؛ کمترین کوتاهی در برابر دشمنان داشته باشد ؛ خیانتی بس بزرگ و غیر قابل جبران است به ما و تمام نسلهای بعد از ما الی الابد !!!!!
رادارگریز جهنمی
Iran, Islamic Republic of
بنده حاضرم تمامی مخارج بستری شدن این استاد! را در بهترین بیمارستان ... پرداخت نمایم. دیر میشه ها.
تارینه
Germany
کم اوردی رو من هم حساب کن ....
New Zealand
شما فکر خودت باش!
ایرونی
آقایی که مثل سگ وایسادی اینقدر الکی ...
کاظم
با با اين بنده خدا اصلا نمى دونه غنى سازى چى هست اگه ميدونست اين حرفارو نمى گفت شما ببخشيدش
رسولی
خدا میداند از کجا پشتبانی میشه
ولی مطمئنم یه فکرایی توکله اش هست
می خواد با این حرفا هر روز تو دید قرار بگیر و به اصطلاح روشنفکر جلوه دهد
به نظر من یک سری از سایتها باید در مورد نوع خبر خود و اندازه عکس و ... در مورد این خودباخته تجدید نظر کنند
به امید دستیابی به عالی تری مدارج علمی توسط دانشمندان غیور کشورمان.
Iran, Islamic Republic of
...زیاد وق می‌زنه گاز نمی‌گیره!
Russian Federation
اين آدم مثل نشريات زرد فقط دنبال اينه كه مطرح بشه . بنابراين اصلا نبايد حرفهاشو منعكس كرد و پاسخ گفت و كملا بايد ناديده گرفته بشه. هر چه سعي شود به وي پاسخ داده شود بيشتر به معروف شدن وي و طرح بيشتر حرفهاي ناپخته وي منجر خواهد شد .
رضا
Russian Federation
سلام
چناب آقای دکتر صادق زبیا کلام؛
ای استاد بزرگ و فرهیخته که ضد و نقیض کلامتان حتی طرفداران شما را هم دچار سردرگمی کرده است.
حالا فهمیدم که «ما چگونه ما شدیم»؟
با امثال شما ها
سید سجاد
Iran, Islamic Republic of
اقای زیبا کلام سلام علیکم
به نظر من پای سگهای امریکا...
در تنها جنگی که ایران حتی یک وجب از خاک خود را از دست نداد همین جنگی بود که بعد از فتح خرمشهر ادامه یافت وگرنه در این جنگ نیز باید ماندد عهد نامه های ننگین گذشته به قیمت حفظ ذلیلانه ی جان و و لقمه ای نان که بعضی مثل سگ دمبال آن هستند بخش عمده ای از سرزمین خود را از دست می دادیم . ضمناً به ظاعر ایشان نماینده دولتهای غربی در ایران هستند که اینگونه از آنها دفاع میکنند و دنبال رفع نگرانی ایشان هستند ایکاش قدری هم به دنبال رفع نگرانی مردم کشور ایران بودند اگر ایرانی هستند. زیرا امثال داعش و اسراعیل و .... ساخته و پرداخته ی همین غربی ها هستند که همه را نگران می کنند.
Iran, Islamic Republic of
یعنی قراره مثل اربابش ...
نماز شکر برای وطن فروشی؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!
امان از بی دینی
امان از بی غیرتی
امان از بزدلی
امان از نادانی
مملکت به سگ نیاز نداره جناب به شیر مرد نیاز داره.
به این میگن شرافت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
آقاي دكتر قرص هايت را خوردي عزيزم
خداوند امثال زیبا کلام رو مایه ی عبرت قرار داده تا ما به خاطر سلامت رو حی و روانیمون خدا رو شکر کنیم....................
بله کسی که با نصایح اهل بیت و ناصحان دلسوز بیدار نشود باید به پابوس حجاج ابن یوسف ثقفی ها وامریکا واسراییل برود
Iran, Islamic Republic of
ايشون نماينده عمو سام در دانشگاه تهرانه؟
احمد علی جهان بین
آقای زیبا ، به عبارتی سیاه کلام ، تو کیستی آیا تو ایرانی هستی ، گمان نمی کنم تو ایرانی باشیاین حرفهای بی مزه را از کجا می آوری مگر تو بیکار هستی ؟ عاقل باش آرام باش ، صبور باش
(حسین)
اصلا معلومه از حلقوم چه کسی حرف میزنه؟
بیچاره !! اگر قرارشد که پا ببوسی فکرکنم اول باید پای اربابت آمریکا را ببوسی چون اونا دنبال تعلیق هستند...
اشتباه منفی دادم
"مثل سگ می‌ایستم و از توافق ژنو دفاع می‌کنم"

مثل سگش رو عالی اومدی!!!!!!
علی خانی/اصفهان
Iran, Islamic Republic of
متاسفم برای تو که الفبای سیاست رو هم نمی فهمی......جدا که بعنوان یکی از دانشجویانت عمیقا احساس شرم می کنم که روزی بعنوان شاگرد سر کلاست نشستم.....
حتی الفبای حقایق دنیای سیاست با مبنای لائیک رو هم که خودت دیروز سر کلاس فریاد می زدی رو امروز نقض می کنی....

.....تکلیفت رو کی بالاخره با خودت روشن می کنی استاد؟!!
تو که از توافقنامه خبر نداری چطوری مثل سگ ازش دفاع مى کنی؟؟؟؟
نه اینکه این دولت داره مذاکره میکنه تحریم جدید نکردن!
چشم چشم ما تمام نگرانی ها ی اسرائیل جان تو را برطرف میکنیم، تا اونو دست از سر ما بردارن تو ناراحت نشی عقل قورت داده(زیبا کلام)
ما از اشغال لانه جاسوسی پیشمان نیستیم از ادامه جنگ هم ؟، تو کجای کاری در هپروتی ایا؟
چون از مفادش خبر نداری مثل سگ می ایستی، اول خبر دار شو بعد، تو نادان نمیدونی نباید از چیزی که خبر نداری دفاع کنی جناب استاد.
این زیبا کلام کمبود توجه داره داره با این حرفاش کمبودشو جبران میکنه، شمام حرفاشو انتشار نده سکته کنه بمیره.
حسن
حیف کلام که در باره افکار چنین اشخاصی صرف شود.
طاهرخانی
اگر می خواهید دیگر پیام نمی دم . این آقا به شعور 80 میلیون ایرانی توهین می کند آن وقت شما پیام را روی سایت نمی گذارید .؟؟؟
سعید خراسانی
بگزارید دهانشو بیشترباز کنه تا اورا بیشتر کسانیکه تاحلانشناختنش بشناسند
علی
این عقب نشینی غربی ها از مواضعشون به خاطر این نیست که ما به اونها منتقل کردیم که نگرانی اونها را می پذیریم چرا که اگر یادتون باشه در دوران خاتمی ما تا تعلیق کامل برنامه های هسته ای برای به اصطلاح رفع نگرانی اونها رفتیم ولی اونها مارا درمحورت شرارت گذاشتند و تاریخ گواه میده که نقشه ی حمله به کشور را در سر میگذراندند
اینکه غرب الان داره غنی سازی ما رو می پذیره به خاطر مقاومت ما در طول این 8 سال بوده به خاطر عدم انعطاف در مورد زیاده خواهی اونها بوده
بنده واقعا از آقای زیبا کلام تعجب می کنم که تاریخ مذاکرات در دولت اصلاحات هنوز 10 سال نیست که گذشته
یا ایشون حافظه کمی دارن یا ...
یه نفر...
باشه مثل سگ!! بایست و دفاع کن از توافق ژنو. ما هم مثل یک انسان شریف از استقلال خودمان دفاع میکنیم. تا ببینیم پیروزی از آن کیست!!
احسنت
اله کرم
جان کری گفته مشکلی نیست پاهای ما در خدمت ایشان است ولی انتخاب نکرده کدام پایشان !؟
کرمی
خودش داره میگه مثل سگ
سگ در فرهنگ ما نماد نجاست است
تو مثل سگ باش اما ما با غیرت ملی و دینی می ایستیم
محمد
اینقدر که دوستان راجع به سگ مطلب نوشتند به زوایای فنی موضوع کمتر اشاره نمودند ممکن است ایشان در حالت عصبانیت ویا ...نام سگ رابرده است که بهتر بود خبرنگار از نقطه چین استفاده مینمود بنظر میبایست صلاحیت استاد دانشگاه بودن ایشان مورد بررسی ورسیدگی قرارگیرد
Iran, Islamic Republic of
اگه زیبا کلام این حرفارونزنه ازکجا نون وآب دربیاره میشه اول برابنده خدا یه شغل ابرومند دست وپاکنید بعدن بگید حرف نزنه شکم گشنه روچطوری سیر کنه داعشیا چرا داعشی شدند خب الاف بودند ول میچرخیدند پول نداشتند الان کار پول یه خورجین زن و...همه همه چیزدارند
ارمان
خدا رو شکر که مثل خودش میایسته و بالاحره از یه چیزی دفاع میکنه امیدوارم که این سگ پاچه صاحبش رو نگیره
رضا
United States
مشکل ما اینه که همز مان می خوا هیم انرزی هسته ای داشته با شیم اسرا ییل را نابود کنیم اروبا امریکا تو دهنی بز نیم صبح ته شب از هر بد مان میاید فحش بدهیم رشد اقتصادی منفی 8 درصد ساعت کار مفید 25 دقیقه در روز سرعت اینتر نت از 207 کشور دنیا ار اخر چها رم دنیا هستیم .برادر جهان نیوز اینها در توان ایران نیست هر چند میدونم شها مت ندا رید این را حذف می کنید
نابرده رنج گنج میسر نمی شود . اگر انرژی رو خودمون دنبالش نریم کسی دلش برامون می سوزه ؟ اسرائیل رو اگر انتخابات توی فلسطین بشه از بین می ره و ما هم همین رو می گیم . تو دهنی هم با تولیدات به خصوص دفاعی زدیم کار بدیه ؟ غربیها مشکلی ندارند بعد از اون همه سال تلاش ؟
اتفاقا برای ایستادن جلوی بیگانگان که می خوان به دورانهای پادشاهی برگردیم تا ثروتهای ما رو مفت مفت ببرند و در عوضش کاسه گدایی دستمون بدند و به ریشمون بخندند لازمه که روی پای خودمون بایستیم و در دنیایی که انرژی محدود داره و نفت هم بزودی تموم می شه باید انرژی هسته ای داشته باشیم. اشکال شما اینه که رابطه منطقی بین اینا رو نمی دونی و فکر می کنی اینا چند تا کار جدا از همه!!!
حسین
اصل بر این است جناب استاد زیبا کلام وهمه دوستان با هر سلیقه سیاسی علاقه مند به سرنوشت مملکتی هستد که در آن زندگی میکنند.جناب دکتر،از اولین روز بعد انقلاب از ناحیه چه کشوری آنهمه مشکل برای این مردم ایجاد شد. از مسدود کردن داراییهای این ملت نزدیک به 4 دهه،تا انفجارهای نخست وزیری،حزب جمهوری گرفته تا ترورهای متفکرینی چون شهیدان مطهری،مفتح و... ترورهای کور خیابانی،جنگ در گنبد(خلق ترکمن) خوزستان(خلق عرب) کردستان(خلق کرد) ،کودتای نوزه،وصدها مشکلات دیگر و تا تحمیل جنگ به این ملت بزرگ و...که خودتان استادید کار چه کسی بود؟ چه گزینه ای این ملت جز دفاع پیش روی خود داشت؟شما که استاد علوم سیاسی و صاحب تالیفات هم میباشید آیا از خودتان پرسیده اید که اگر مردم پاسخ تجاوز دشمن را نمی دادند و دفاع از مملکت و نوامیس نمیکردند آلان هم اسم مملکت ما چیز دیگری بود هم اسم بچه های ما ! بنده آرزو دارم ودعا میکنم در حق استاد زیبا کلام که هم شان نام زیبایشان کلام و انشاا... عملی زیبا داشته باشند. به نظر می رسد خوشبینی به دشمن موجب تخریب خانه خودی است به کشورهای پیرو کمی دقت کنیم استاد عزیز جناب زیبا کلام امیدوام ازکلام این شاگرد کم بضاعت رنجیده خاطر نشوی به هر تقدیر هر ازگاهی لازم است اولا بنده کمترین وبعد همه بزرگان کمی وقت برای خودمان بگذاریم و در خلوتمان مسیر گذشته وآینده را رصد کنیم.علم باید عصای راهبری مان باشد نه...موفق باشید
از اینکه این انسان نظرش رو بدون ریاکاری و تملق و کاسبکارانه مطرح میکند بسیار خوشحالم
rezaamirirad
آقایان عزیز و بزرگ وار ما برای اینجا ایستادن شهیدان بزرگی را دادهایم شهیدانی مانند احمدی روشن
چرا انگلیسی بزرگوار ؟
ناشناس
من ادمی به غربزدگی شما ندیده ام.نمی دانم چرا اینقدر سنگ بیگانه ها را به سینه میزنید.اگر غرب وامریکا رادوست دارید خب چرا تشریف نمیبرید همانجا زندگی کنید ؟دست از سر این غنی سازی ما هم بردارید فقط همین یک چیز برای ما باقی مانده متوجه نیستید؟همه چیز پلمپ شده متوقف شده تعطیل شده بس نیست؟اره من بیسوادم شما استاد دانشگاه خوبه؟شما همه چیز را می فهمید.
سگ خیلی خیلی باوفاست!!!!!
ابومحمد
دیگر به اراجیف باد هوای نامبرده عادت کرده ایم وشما هم مثل ما این چرندیات را جدی نگیرید داداش
Iran, Islamic Republic of
آقای زیبا کلام با این افاضات ارتجاعی خود ، واقعا اسم بی مسمایی دارند . این جور آدم ها به جای اظهار فضل سکوت اختیار کنند ، سنگین ترند .
و گرنه اعتراف می کنند که مثل سگ کاسه لیس آمریکا هستند .
محمد
آقای زیبا کلام دقیقا تحلیلی عوامانه از اوضاع دکشور دارند . ما با داشتن چنین دوستانی نیازی به دشمن نداریم.
sahar
خیلی ازمردم درک سیاسی بالاتری ازشمادارند
موندم چی خوندی!!!!!!!!!!!!!!!!