پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

حمایت اکثر آمریکایی‌ها از توافق‌هسته‌ای

سه شنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۱۵
کد مطلب: 419781
نتایج تازه ترین نظرسنجی نشان می‌دهد که اکثر رای دهندگان آمریکایی از توافق موقت هسته ای باراک اوباما با ایران حمایت می‌کنند.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه خبرداد؛ نظرسنجی دانشگاه کویینی پیاک که امروز دوشنبه منتشر شد حاکی است، حدود ۵۸ درصد مردم آمریکا از توافق حاصل شده بین دولت اوباما و ایران که منجر به محدود شدن برنامه اتمی ایران به مدت بیش از ۱۰ سال و بازرسی های سخت تر خواهد شد، حمایت کرده اند.

ایران و قدرت های جهانی اوایل آوریل به چارچوب توافق اولیه ای بر سر برنامه هسته ای تهران دست یافتند ولی جمهوریخواهان به شدت با این توافق مخالفت کردند چرا که بر این باورند توافق حاصل شده امنیت ملی آمریکا را تهدید می کند.

تنها ۳۳ درصد رای دهندگان آمریکایی مخالفت خود را با این توافق اعلام کرده اند. ۴۷ سناتور جمهوریخواه شامل تعدادی از نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ میلادی، نامه ای را برای رهبری ایران ارسال کرده و در آن هشدار داده اند که یک دولت جمهوریخواه در آمریکا ارزشی برای توافقنامه هسته ای با ایران قائل نخواهد شد.

ایران و قدرت های جهانی تا پایان ژوئن فرصت دارند تا به توافق جامع دست یابند. حدود ۷۷ درصد رای دهندگان آمریکایی نیز اعلام کرده اند که خواستار حل و فصل مساله هسته ای ایران از طریق مذاکره هستند تا متوسل شدن به دخالت نظامی.

تیم مالوی از دانشگاه کویینی پیاک در این باره تاکید کرد که آمریکایی ها نگران ایران هستند ولی نه به اندازه ای که نیروی نظامی به این کشور اعزام شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *