جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

در آسمان پاريس چه خبر است؟

پنجشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۴
کد مطلب: 409683
بي اطلاعی مقامات پاريس و سرويس امنيتي اين کشور از پروازهاي متعدد اين پهپاد ها امري تقريبا بعيد است.
به گزارش جهان به نقل از پارس، روزهاي گذشته آسمان پاريس شاهد تردد چندين پهپاد بر فراز برخي مراکز حساس بوده است. هنوز اظهارات رسمي در مورد ماهيت ماموريت اين پهپاد ها منتشر نشده است.

با توجه به بازتاب هاي اين خبر در پاريس و آماده باش نيروهاي پليس در مراکز عمومي، تجاري و همين طور اماکن ديدني اين شهر مي توانيم به چند نکته مهم اشاره کنيم:

اولا بي اطلاعي مقامات پاريس و سرويس امنيتي اين کشور از پروازهاي متعدد اين پهپاد ها امري تقريبا بعيد است.

ثانيا به پرواز در آوردن اين پرنده هاي جاسوسي و شبه جاسوسي نيازمند امکانات و تجهيزات ويژه اي است که آن هم يقينا تنها در اختيار يک دولت مي تواند باشد. تا به امروز از هيچ تشکيلات تروريستي در جهان، استفاده از پهپادهاي جاسوسي آن هم بر فراز شهرهاي مهم گزارش نشده است.

ثالثا سابقه جاسوسي ايالات متحده در اروپا در سال گذشته اين گمان را تقويت مي کند که ممکن است اين پروازها با برنامه هاي جاسوسي آژانس امنيت ملي آمريکا و سيا بي ارتباط نباشد.

رابعا با توجه به حوادث تروريستي ماههاي اخير در فرانسه، چندان بعيد نيست که دولت اين کشور سيستم رصد امنيتي خود را گسترش داده باشد و بر ميزان نفوذ آن افزوده باشد.

خامسا با فرض وقوع هر يک از احتمالات بالا، اين اتفاق تا به امروز ابزار تبليغاتي مناسبي را براي فرانسه خلق کرده است تا بيش از گذشته بر اسلام هراسي تاکيد کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *