جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱

نقشه سیاسی برای برکناری برانکو

دوشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۲
کد مطلب: 419682
در حالی که مدیرعامل مستعفی پرسپولیس در زمان برکناری دایی خواهان به خدمت گرفتن برانکو بوده ولی پس از آزادی از زندان چرخشی ۱۸۰ درجه ای نسبت به وی داشته است.
به گزارش جهان به نقل از جام، حمیدرضا سیاسی پس از آزادی از زندان بار دیگر برای پرسپولیس جریان‌ساز شد. سیاسی که تا پیش از این مدیرعامل پرسپولیس بود پس از آخرین جلسه هیات‌مدیره باشگاه از سمت خود برکنار شد و حتی اعلام کرد که قصد شرکت در مزایده پرسپولیس را هم ندارد.

اما نکته قابل توجه جایی بود که سیاسی به‌رغم سلایق قبلی‌اش در جلسه خصوصی که با مربیان سابق پرسپولیس داشت به حمایت از آنها پرداخت و علیه برانکو موضع‌گیری کرد. شاید به این دلیل که برانکوی محبوب را خودش نیاورده بود و آمدنش پای هدایتی گذاشته شد.

* تغییر ذائقه سیاسی

در مورد این ماجرا بهتر است که به گذشته فلاش‌بک بزنیم. در روزی که علی دایی از پرسپولیس اخراج شد سیاسی جلسه‌ای را با دستیاران شهریار برگزار کرد و به آنها گفت چون گزینه اصلی او برای سرمربیگری پرسپولیس برانکو است و درخشان سرمربی موقت پرسپولیس محسوب می‌شود، بهتر است که آنها با درخشان همکاری کنند تا با ورود برانکو کادر فنی پرسپولیس دچار تغییرات زیادی نشود.

هر چند که کادر فنی و دستیاران دایی به پاس وفاداری به شهریار بی‌خیال پیشنهاد سیاسی شدند و قید سمت‌شان را زدند ولی نکته مهم ماجرا جایی بود که مشخص شد سیاسی به برانکو اعتقاد دارد و گزینه ایده‌آل او برای سرمربیگری پرسپولیس این مربی کروات است.

در حالی که حدود هفت‌ ماه از این ماجرا می‌گذرد و البته سیاسی هم چهار ماه و نیم آن را غایب بوده، تفکرات و سلایق مدیرعامل مستعفی پرسپولیس به‌شدت تغییر کرده است.

گویا بازداشت چهار و نیم‌ماهه سیاسی ایده‌آل‌های او را به‌شدت دچار تغییر کرده چون حالا سیاسی نه‌تنها در مورد برانکو نظر مثبتی ندارد بلکه به صراحت از او انتقاد می‌کند و کار را به جایی می‌رساند که نژادفلاح مجبور می‌شود برای حمایت از سرمربی فعلی سرخ‌ها راهی قطر شود.

قبل از بازی با لخویا، سیاسی اعلام کرد که برانکو گزینه خوبی برای سرمربیگری پرسپولیس نیست و کار را به جایی رساند که قائم‌مقام باشگاه پرسپولیس مجبور شد برای اینکه خیال برانکو را راحت کند به دوحه برود و به برانکو بگوید در صورت کسب هر نتیجه‌ای در مقابل لخویا او را حفظ می‌کند!

* وعده‌ سیاسی به عبدی

جلسه خصوصی سیاسی با حمید درخشان و حسین عبدی حرف و حدیث‌های فراوانی را به همراه داشت. در حالی که سیاسی و مربیان اخراجی پرسپولیس می‌کوشیدند تا کسی متوجه این موضوع نشود، حتی مضمون صحبت‌های آنها در این جلسه خصوصی به بیرون درز کرد و کار به جایی رسید که در برنامه۹۰ نیز این بحث مطرح شد.

نکته قابل توجه و دیالوگ عجیب سیاسی در جلسه با درخشان و عبدی جایی بوده که مدیرعامل مستعفی پرسپولیس به این دو اعلام کرده که به‌زودی به پرسپولیس برمی‌گردند!

گویا پیش‌بینی سیاسی از بازی پرسپولیس - لخویا این بوده که سرخ‌ها چند گل در قطر می‌خورند و پس از اخراج برانکو از پرسپولیس، درخشان و عبدی روی نیمکت سرخ‌ها خواهند نشست.

هر چند که سیاسی در ابتدا حتی به تکذیب این موضوع پرداخت ولی ماجرا وقتی جالب شد که فایل صوتی جلسه سیاسی با درخشان و عبدی در اختیار خبرنگاران بوده و حتی فردوسی‌پور را نیز در جریان این موضوع گذاشته اند.

این درست که سیاسی در حال حاضر از سمت مدیرعاملی پرسپولیس استعفا داده و دیگر در این باشگاه قدرت چندانی ندارد ولی نکته مهم این است که او بیشتر وقت‌ها با آنچه که اتفاق می‌افتد و مورد اقبال دیگران است مخالفت می‌کند.

باید منتظر ماند و دید چه سرنوشتی در انتظار مدیریت و سرمربی باشگاه پرسپولیس است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


باید گفت متاسفانه نظر وی در مورد باخت از لخویا پیش بینی نبوده بلکه در تیم برخی طوری رفتار می کنند تا برانکو ناموفق جلوه کند بروید از آنهایی بپرسید که در دوره دایی می خواستند به استقلال بروند در دوره درخشان شدند ستاره و الان هم شده اند نقطه ضعف تیم