جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۱

آسمان زنجانی ها را غافلگیر کرد

شنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۳
کد مطلب: 419286
بارش برف در پنجمین روز اردیبهشت مردم زنجان را غافلگیر کرد. همچنین بارش برف چهره شهرستان چالدران را سفید پوش کرد ، به طوری که میزان ارتفاع برف در ارتفاعات نزدیک به ۱۰ سانتی متر می رسد.
به گزارش جهان به نقل از شبکه خبر، کارشناس اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: دمای زنجان از دیروز تاکنون ۱۲ درجه کاهش یافته است و این کاهش دما همزمان با وزش باد ۷۰ کیلومتر در ساعت موجب بارش برف شد.

صرفی افزود: باتوجه به ادامه کاهش دما تا فردا احتمال بارش های رگباری در استان وجود دارد. دمای کنونی زنجان ۵ درجه بالای صفر است. آب در برخی مناطق هم یخ زد.

همچنین بارش برف چهره شهرستان چالدران را سفید پوش کرد ، به طوری که میزان ارتفاع برف در ارتفاعات نزدیک به ۱۰ سانتی متر می رسد.


وزش باد شدید و بروز پدیده گرد و خاک در تهران

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه آسمان تهران در ۱۲ ساعت آینده نیمه ابری است، گفت: امروز تهران شاهد وزش باد نسبتا شدید خواهد بود که برای شهرهای جنوبی استان تهران موجب بروز گردوخاک می‌شود.


با عبور سامانه بارشی از نیمه شمالی کشور امروز در بخش‌هایی از شمال غرب، سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور بارش پراکنده و وزش باد خواهیم داشت و تا ظهر فردا این سامانه در شمال شرق فعال است و به تدریج از کشور خارج می‌شود.

روز دوشنبه اکثر استان‌های کشور آسمانی صاف دارند ولی از دوشنبه شب در شمال غرب کشور و دامنه‌های مرکزی و جنوبی زاگرس بارش‌های پراکنده و وزش باد آغاز می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه آب‌های خلیج فارس امروز مواج است، گفت: در ۱۲ ساعت آینده در دامنه‌های جنوبی البرز، بخش‌هایی از مرکز، جنوب شرق کشور و سواحل خلیج فارس باد نسبتا شدید و در بعضی از نقاط گرد و خاک به وقوع می‌پیوندد.

گودرزی تصریح کرد: امروز در نوار شمالی و نیمه غربی کاهش محسوس دما را شاهد خواهیم بود.

آسمان تهران امروز نیمه ابری است و در پاره‌ای از نقاط وزش باد نسبتا شدید که برای شهرهای جنوبی کشور موجب بروز گردوخاک می‌شود را شاهد هستیم.

اسدآباد همدان را با دمای منفی ۶ درجه سانتیگراد سردترین و زاهدان را با دمای ۳۷ درجه سانتیگراد گرمترین نقاط کشور خواند.

بارش باران در محورهای مواصلاتی گلستان، خراسان شمالی، اردبیل و مازندران

سرپرست مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا از بارش باران در اکثر محورهای مواصلاتی استان گلستان خبر داد و گفت: در برخی محورهای مواصلاتی استان‌‌های خراسان شمالی، اردبیل و مازندران بارش باران گزارش شده است.

سرپرست مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا تصریح کرد: در محورهای بجنورد- آشخانه و چمن‌بید- جنگل گلستان در خراسان شمالی، محور پارس‌آباد در استان اردبیل و همچنین شرق استان مازندران نیز بارش باران اعلام شده است.

وی خاطرنشان کرد: دیگر محورهای مواصلاتی کشور از جوی آرام و ترافیکی روان برخوردارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


این به قطع و یقین نعمت خدا نیست بلکه نقمت و عذابه! برفی که توی زمستان از ما دریغ شد الان که فصلش نیست داره می باره!! و مقصر هم خود ماییم که خدا مستقیم بهمون گفت لا تعبدوا الشیطان و ما الان دقیقا داریم جا پای شیطان می‌گذاریم ....