پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۶
۱۱

دادگاه اتحادیه اروپا تحریم بانک مرکزی ایران را لغو کرد

جمعه ۲۸ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۲
کد مطلب: 380982
دادگاه اتحادیه اروپا طی حکمی اعلام کرد تصمیم سال ۲۰۱۲ شورای اروپا برای تحریم و انسداد داراییهای بانک مرکزی ایران باید لغو شود.
دادگاه اتحادیه اروپا تحریم بانک مرکزی ایران را لغو کرد
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، این حکم توسط شعبه بدوی دادگاه اتحادیه اروپا صادر شده و به معنی لغو فوری تحریم‌ بانک مرکزی ایران توسط این اتحادیه نیست و قابل تجدیدنظر است.

دادگاه اتحادیه اروپا می‌گوید شورای اروپا برای ادعای خود هیچ دلیل و مدرکی ارائه نکرده و به هیچ نقل و انتقال مشخصی اشاره نکرده است و از اینرو این تصمیم باید لغو شود.

به گزارش شبکه خبری بی بی سی، در ژانویه ۲۰۱۲ اتحادیه اروپا تصمیم گرفت که به دلیل "نگرانی از ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته‌ای ایران" خرید نفت از ایران را قطع کند و بانک مرکزی ایران را مورد تحریم قرار دهد. به دنبال تحریم بانک مرکزی ایران داراییهای این بانک نیز در اروپا مسدود شد.

تحریم‌های اتحادیه اروپا به دنبال رشته‌ای از قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل وضع شد.

شورای اروپا در آن مقطع اعلام کرد که یکی از دلایل تحریم بانک مرکزی ایران کمک این نهاد مالی به دور زدن تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


دیوان دادگستری اروپا صحیح است
ram
دلواپسان دیپلماسی یاد بگیرند...
United Kingdom
فعلا که این حکم بدوی است. گفته بودن تحریم خودرو، کشتی رانی، هواپیمایی و..... هم لغو شده اما حتی مسئولین دولتی هم گفتن اتفاق خاصی نیفتاده و یه مشت حرف و وعده توخالی بوده.
Iran, Islamic Republic of
می بینید، با دنیا میشه تعامل داشت
تحریم ها به شکل حقوقی قابل حل است نه بامذاکره
ای گل گفتی
الان یعنی ایران گلستان میشه؟
Iran, Islamic Republic of
خدا را شكر
اميدواريم تمام تحريم هاي ايران برداشته شود وكشور ايران ازاين ركود كمرشكن خارج شود
بابا اروپا دم زمستونی به نفت و گازوییل نیاز داره اوضاع رابطشون با روسیه هم که شکرآب شده کی از همه بهتر محتاج فروش نفته ؟؟ ایران با منت گذاشتن سرمون میگن لغو تحریم
حسین
Iran, Islamic Republic of
تحریم خودرو هم لغو شد ولی خودرو گران تر شد
محشن
Iran, Islamic Republic of
و کیفیتش هم تغییری نکرد!