جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۶
۲۹
پزشکیان در صحن علنی مجلس:

کجای دنیا پزشک عضوهیأت‌علمی ۱۰۰ میلیون حقوق می گیرد؟!

چهارشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۸
کد مطلب: 440886
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: کجای دنیا یک پزشک در هیئت علمی ۱۰۰ میلیون و پزشک دیگر در هیئت علمی دیگر، ۵ میلیون حقوق می‌گیرد؟
کجای دنیا پزشک عضوهیأت‌علمی ۱۰۰ میلیون حقوق می گیرد؟!
به‌گزارش جهان به نقل از تسنیم، مسعود پزشکیان عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس پس از ارائه گزارش وزیر بهداشت عملکرد دولت در طرح تحول نظام سلامت با بیان "ما از ابتدا نسبت به اظهارات وزیر بهداشت نقد داشتیم و در حال حاضر هم معتقدیم که در این وزارتخانه خلاف قانون صورت می‌گیرد"، گفت: عملکرد و شیوه پرداخت دستمزد به پزشکان خارج از سطح‌بندی و خلاف قانون است.

وی با بیان اینکه بیمه‌های تکمیلی خلاف قانون عمل می‌کنند، افزود: پزشکان باید در یک محل کار کنند، در دانشگاه ما ۴۸ تن از اساتید تمام‌وقت را پاره‌وقت کردند که یکی از آنها در همان سیستم ماهی ۹۰ میلیون تومان درآمد داشت؛ به‌طوری که پرداختی در سیستم دولتی برایش کم بود و برای درآمد بیشتر به بخش خصوصی رفت.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اضافه کرد: در حال حاضر پزشکان متخصصی در سیستم بهداشت و درمان فعالیت می‌کنند که ماهی یک میلیون تومان هم درآمد ندارند؛ میانگین درآمد اعضای هیئت علمی در خارج از کشور ۱۰ هزار دلار است.

پزشکیان با تأکید بر اینکه بر اساس مصوبه مجلس قرار شده به مناطق محروم بودجه اختصاص داده شود، افزود: با این شرایط شاهد هستیم که تعرفه‌ها و هزینه‌ها افزایش یافته است.

وی ادامه داد: ما قادر نیستیم با ولخرجی نظام بهداشت و درمان کشور را اداره کنیم. با اختصاص ۴ دستگاه پزشکی به مناطق محروم مشکل حل نمی‌شود، توقع نمایندگان از وزیر بهداشت اجرای قانون است.

وزیر اسبق بهداشت و درمان با طرح این سؤال که کجای دنیا یک پزشک در هیئت علمی ۱۰۰ میلیون و پزشک دیگر در هیئت علمی دیگر، ۵ میلیون حقوق می‌گیرد، گفت: این رویه بی‌عدالتی و بی‌انصافی است، ببینید در بخش خصوصی چند میلیون تومان می‌گیرند تا بیمار را عمل کنند؟

پزشکیان با بیان "در بخش بهداشت و درمان سود نداریم، بلکه اثربخشی کارآیی داریم"، تصریح کرد: ما باید بر اساس پولمان سفره پهن کنیم؛ البته رهبری هم در بند ۵ سیاست‌های کلی گفته‌اند که خارج از چارچوب پول پرداخت نشود.

وی ادامه داد: بعضی مسئولین با صداوسیما صحبت کرده‌اند که ما به این سازمان نرویم و درباره وضع بهداشت و درمان صحبت نکنیم، حتی دست‌اندرکاران برنامه نبض را هم عوض کردند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس در پایان به ۴ تا ۵ برابر شدن ویزیت‌های سرپایی اشاره و خاطرنشان کرد: آقای وزیر بهداشت، اگر معتقدید راهی که می‌روید درست است، ادامه دهید اما ۶ ماه دیگر که پول کم آوردید، به مجلس نیایید و بگویید که پول بدهید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


[جمعي از كاركنان دانشگاه علوم پزشكي تبريز
Iran, Islamic Republic of
باسلام واحترام
‍ناب آقاي دكتر مسعود پزشكيان عضو محترم هيات علمي گروه جراحي قلب دانشگاه علوم پزشكي تبريز ونماينده مردم تبريز:شما كه انتقاد ميكنيد از دريافت حقوق بالاي پزشك هيات علمي،مگر حضرتعالي از 100 ميليون تومان كمتر ميگيريد؟بيشتر ميگيريد...... منظورمان كاسه جراحي ايست كه جراحان دربيمارستان شهيد اخذ مي نمايند......
آقاي دكتر پزشكيان حالا هي كلاس نهج البلاغه برگزار كن ودم از عدالت علي ع بزن......
مدني رطب خورده منع رطب كي كند؟
اینکه یک نفر به حقوق دریافتی خودش هم اعتراض کنه ممکنه !!!! نه .!!!!!چون می دونه حقش نیست ....درسته
کربلائی
فقط کسانی که ساکن تبریز و بخصوص مرتبط با دانشگاه علوم پزشکی تبریز هستند میدانند این آدمی که از طرفداران دو آتیشه موسوی و خاتمی و دست به سینه های جناب هاشمیست چه ماهیتی دارد
از جهان نیوز واقعا بعید است
علی
این مرد 8 سال وقتی وزیر خاتمی بود شعار داد حالا هم همچنان همان است
در چند چهره نمایی لنگه او ندیده ام
یک جمع دیگه ار کارکنان دانشگاه علوم پزشکی
ایشون اولا ۱۰۰ میلیون نمیگیره، چون اصلا فرصت نمیکنه عمل کنه.
۲- دکتر داره میگه که اگر به من هم دارن این حقوق رو میدن، اشتباهه.
کدوم انسانی میاد علیه خودش حرف میزنه، غیر از اینکه در مکتب علی (ع) پرورش یافته باشه؟!
یه دانشجوی پزشکی
ایشون اول بگن چه جوری تخصص گرفتن
بعد بگن تو قضیه فروش سوالات رزیدنتی تو دوره ایشون چه شد
بعد راجع به عدالت و ... حرف بزنه
واقعا باید یه کاری کرد بعضی از این دکترا پوست مریضای بدبختو میکنن.
رامین
حقوقشون رو بالاتر ببرید!!!!
Iran, Islamic Republic of
اگر کارنامه وزیر بهداشت در سایر حوزه ها و اقدامات قابل دفاع باشد انصافا در مورد این طرح تحول سلامت اصلا قابل داع نیست چون نه تنها این زیر میزی ها جمع نشد بلکه با کمال تاسف به مراتب بدتر و شدیدتر هم شد. این میزان دریافتی پزشکان با هیچ عقل و منطقی قابل توجیه نیست!!! چرا باید پزشکان از یک طرف حقوقهای و دستمزدهای حیرات آور بگیرند و از آن طرف هم با کمترین پرداخت مالیات -حتی کمتر از کارمندان و کارگران- به ریش یک ملت بخندند وهیچ کس هم جرات نکند بگوید بالای چشمشان ابروست!!!
این چه وضعی است؟! آقای وزیر انصافا در این حوزه به مراتب بدتراز اسلاف خود عمل کردند! ویک نمره بسیار منفی در کارنامه دارند!
خدا اين برخي پزشكان طماع را قانع كنه ان شاء الله
علی
چشم تنگ دنیا دوست را


یاقناعت پر کند یا خاک گور
جانا سخن از دل ما می گویی!
خدایا همه ما را از جهل و نادانی نجات بده
كاركنان علوم پزشكي تبريز
Iran, Islamic Republic of
حقيقت تلخ است اما قابل سانسور كردن نيست.
چراسانسورش كرديد نظرقبلي مان را؟؟//
Iran, Islamic Republic of
حرف حساب جناب پزشكيان را بايد شنيدوعمل كرد هر چند كه وزير بهداشت انسان شريف بوده و ميخواهد وضع سلامت را بهبود بخشد شايسته است هر چه زودتر طرح به اصطلاح سلامت بازنگري جدي گردد دير كرد در اصلاح به ناكجا آبادي ميرسد كه نه نام ماند نه نام نشان
امیر
Iran, Islamic Republic of
آفرین به دکتر پزشکیان که واقعا در این جو بی منطقی تونستند یه حرف با منطق رو به گوش مسئولین برسونه
امیدواریم بشنوند!
حامد
Iran, Islamic Republic of
بدترين عذابها رو خدا به پزشكاني نصيب كنه كه پدر مردم رو درآوردن . اين دكترها فكر ميكنن كه همه عالم بايد فداي تخصص اونها بشه ... واقعا بيرحم و بي انصاف هستند.
Iran, Islamic Republic of
هزاران هزار مثبت ++++++
شهروند
متاسفانه تاکنون کدام دولت توانسته مسایل و مشکلات بهداشت و درمان را حل کند؟؟
مسایلی از قیبل:
۱- بالا بودن مزد درمان
۲-اختلاف و شکاف طبقاتی بین پزشکان و همترازان خود در سایر دستگاها
۳- سرگردانی بیماران در بیمارستانها
۴-عدم نظارت بر کار پزشکان در بیمارستانها
۵-اختلاف درامد خیلی زیاد بین پزشکان و پرسنارها
۶-پزشک سالاری در نظام بهداشت و درمان ب طوریکه تاکنون حتی یک پرستار نه وزیر بوده نه رییس دانشگاه(۷۰ درصد وزرای بهداشت کشورهای اروپایی پزشک نیستند)
۷-ناراضی بودن پزشکان از کار در مناطق محروم
۸-افزایش روز افزون بخش خصوصی و سوق دادن بیمار ب بخش خصوصی

جناب آقای دکتر پزشکیان متاسفانه شما خودتان وزیر بودید اما نتوانستید مشکلات را حل کنید
ghassemi javad
Germany
باسلام
خوب است مسولین بدانند که صدر اعظم المان حقوقش شش هزار یورو معادل ۲۴ ملیون تومان است
محمد
United States
لطفا تهمت نزنید با توهین کردن کارها درست نمی شود.من خودم فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی تبریزهستم ایشان انصافا از وزیران پر کار ومتعهد زمان خود بود.
دکتر پزشکیان لطفا حقوق دریافتی و اموالت رو اعلام کن؟
تبلیغات مجلسی ممنوع!!!
اعضاي هيات علمي دانشگاههاي وزارت علوم به طور متوسط ٣ تا حداكثر ٨ ميليون حقوق مي گيرند كه به هيچ وجه قابل مقايسه با حقوق پزشكان نيست در صورتي كه اعضاي هيات علمي در تخصص و تلاش علمي هيچ كمتر از پزشكان نيستند حقيقتا در اين باره عدالت رعايت نمي گردد
بعنوان یک عضو عادی جامعه معتقدم قریب به اتفاق پزشکان بی صبرترین، نقدناپذیرترین و در عین حال پر روترین قشر جامعه اند.
هرچند باتوجه به همان غروری که در انها وجود دارد به این حقیر خواهند تاخت .
یاشاسین دکتر پزشکیانی.
حق گفته و با انصاف
United States
در ایران و در دولت تدبیر و امید
مسعود
جهان نیوز خواهش میکنم مشکل عدم استخدام و بکار گیری نیروهای رادیولوژی رو پیگیری کنید الان سالهاست که برخلاف نیاز بیمارستانها نیروی رادیولوژی استخدام نمیکنند و نیازهاشونو با نیروهای طرحی برطرف میکنند این امر باعث بیکاری شدید این گروهها شده و یا مجبوریم با ماهی سیصد نومن تو مطب های خصوصی کار کنیم خواهش میکنم مشکل مارو پیگیر باشید
Iran, Islamic Republic of
شما باور می کنید که کارانه یک پزشک در 6 ماه نهصد میلیون باشه ؟ این نظام سلامت برای بعضی نون دونی خوبی شده .؟؟
رامین
هر پزشک یا برخی از کادرهای پزشکی و مخصوصا متخصصین و جراحان به جز حقوق آنچنانیِ غیر منطقی ، از درآمد بیمارستان ، پرکیس ( کارانه ) های آنچنانی و چند ده میلیونی هم میگیرن.
Iran, Islamic Republic of
فقط کارمندان دولت مظلوم واقع شدند آن هم بعضی ادارات نه شرکتهای مخابرات ونفت و....