جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

چهار میلیارد روس‌ها حیف و میل شد

پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۲۳:۵۴
کد مطلب: 270786
معاون کمیسیون امنیت دومای روسیه از کشف چهار میلیارد دلار معادل حدود 117میلیارد و 487 میلیون روبل حیف و میل در بودجه دفاعی سال 2012 این کشور توسط دیوان محاسبات این کشور خبر داد.
گزارش جهان به نقل از ˈریانوستیˈ، ˈویکتور زاوارزینˈ روز پنجشنبه در پایان نشست غیر علنی کمیسیون امنیت دومای روسیه به خبرنگاران گفت: در نتیجه بازرسی های کارشناسان دیوان محاسبات روسیه حدود چهار میلیارد دلار حیف و میل بودجه دفاعی روسیه در سال گذشته کشف شده است.

در این نشست مقام های وزارت دفاع، دارایی و دادستانی کل روسیه و چند سازمان دیگر این کشور شرکت داشتند.

معاون کمیسیون دفاعی دومای روسیه افزود: بخش قابل توجهی از این رقم شامل 70 میلیارد و 350 میلیون روبل (دو میلیارد و 300 میلیون دلار) را نقض تعهدات مالی در امضای قراردادهای دولتی تشکیل می دهد.

وزارت دفاع روسیه در ماه های اخیر شاهد چند پرونده پر سر و صدای فساد مالی بوده است و این مساله باعث شد ˈولادیمیر پوتینˈ رییس جمهوری روسیه دو ماه پیش ˈآناتولی سردیوکوفˈ را از مقام وزیر دفاع این کشور برکنار کرد.

رسانه های خبری روسیه در آن زمان اعلام کردند بر اثر تخلفات مالی در وزارت دفاع این کشور حدود شش میلیارد روبل (معادل 200 میلیون دلار) به بودجه دولت خسارت وارد شده است.
ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *