جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

ارسال تخلفات خودروسازان به قوه‌قضائیه

چهارشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۴
کد مطلب: 387282
رئیس هیئت تحقیق و تفحص از خودروسازان از ارسال ۱۳ پرونده تخلف برای قوه قضائیه خبر داد و گفت: قوه قضاییه قول داده است خارج از نوبت به آنها رسیدگی کند.
به گزارش  جهان به نقل از تسنیم، برنامه این هفته "متن - حاشیه" با موضوع بررسی طرح تحقیق و تفحص از خودروسازان روی آنتن رفت وعلی علی‌لو، رئیس هیئت تحقیق و تفحص از خودروسازان در گفتگوی تلفنی با برنامه "متن حاشیه" به تشریح آخرین وضعیت این پرونده پرداخت.

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از خودروسازان از ارسال ۱۳ پرونده تخلف برای قوه قضائیه خبر داد و گفت: قوه قضاییه قول داده است خارج از نوبت به آنها رسیدگی کند.

وی در پاسخ به ادعای وزیر صنعت درباره عدم گشایش پرونده‌ای درباره تحقیق و تفحص از صنعت خودرو سازی گفت: آقای وزیر با کم لطفی ای که به تحقیق مجلس از صنعت خودروسازی داشتند اصلا پرونده‌ای را برای این مبحث قائل نبودند. به همین دلیل نیز مجلس درباره این پرونده و مساله دیگری سوالی از وی مطرح کرد.

علی‌لو افزود: انتظار مجلس نیز از وزیر صنعت رسیدگی به گزارش تحقیق است که اگر آن گزارش را قبول ندارند، ما کنکاش کنیم و اشکال کار را بیابیم. البته وی چنین چیزی را به ما نگفت، اما اگر قبول دارند باید گزارشی از عملکرد خود در برابر این گزارش بدهند.

وی درباره نتیجه تحقیق و تفحص، گفت: اولین نتیجه تحقیق همین گزارش است که رسانه‌ها هم به آن پرداختند و ما هم پیگیر واکنش وزارت در برابر آن هستیم. آنچه که به مجلس مربوط است این است که این پرونده برای مجلس مختومه نیست و همچنان پیگیر هستیم.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر عدم اقناع گروه تحقیق و تفحص از پاسخ وزیر ادامه داد: آقای نعمت زاده گفته‌اند تحقیق و تفحص را قبول دارند و اقداماتی هم انجام داده اند که اکثر آنها زمان بر است و باید منتظر بود.

رئیس هیات تحقیق و تفحص از خودروسازان در پاسخ مجری مبنی بر لزوم شفاف سازی مجلس در باب تخلفات این حوزه گفت: چون تخلفات ماهیت حقوقی و قضایی دارند، نمی‌شود در وهله اول بیان شوند. ما تخلفات را برای قوه قضاییه ارسال کرده‌ایم که حدود ۱۳ پرونده است و قوه قضاییه قول داده است خارج از نوبت به آن رسیدگی کند.

علی‌لو با ابراز امیدواری نسبت به نتیجه دادن این تحقیق و تفحص گفت: با رفتاری که از قوه قضاییه مشاهده کردیم امید است تا این پرونده در یک زمان کوتاه رسیدگی شود و نتیجه را هم از طریق قوه قضاییه و هم از طریق مجلس اعلام خواهیم کرد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس در پاسخ به سوالی درباره پرونده اینترنتی نیم میلیاردی دو تن از مسئولان خودروسازی و مافیای خودروسازی گفت: در رابطه با مافیای خودروسازی نمی‌شود در رسانه نام برد، اما درباره هزینه اینترنت، از طرف هیئت تحقیق چنین خبری داده نشده است اما موضوعی است که در دستور کار ما هم قرار گرفت که اگر صحت داشته باشد قطعا اعلام خواهیم کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *