شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

درخواست لغو تحریم‌ایران ازسوی فعالان‌صلح

شنبه ۱ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۲
کد مطلب: 392484
گروهی از رهبران و فعالان صلح جهان خواستار لغو فوری تحریم ها علیه ایران شدند و تاکید کردند «رژیم تحریم ها علیه ایران باید به صورت فوری و با حس مسئولیت پذیری بالایی از سوی تمام طرف های درگیر مورد بازنگری قرار گیرد.»
به گزارش جهان؛ تسنیم به نقل از پایگاه اینترنتی اسپوتنیک نیوز خبر داد، کوفی عنان دبیرکل سابق سازمان ملل در بیانیه ای که روز جمعه به صورت مشترک با روسای جمهور پیشین مکزیک و فنلاند منتشر شد اعلام کرد که تحریم ها علیه ایران به زندگی عادی مردم آسیب زده است.

در این بیانیه آمده است: «مردم ایران که مدت هاست رنج می کشند و بخش فعالیت های اقتصادی این کشور شایستگی فراغت از تحریم ها که یک توافق جامع باید برای آنها به ارمغان بیاورد را دارند. تحریم ها به مردم عادی لطمه زده است».

گروه موسوم به ریش سفیدان یا متنفذین گروهی متشکل از رهبران جهان و فعالان صلح است که در سال ۲۰۰۷ به ابتکار نلسون ماندلا، رهبر فقید آفریقای جنوبی تاسیس شده است.

در این بیانیه همچنین آمده است: «رژیم تحریم ها علیه ایران باید به صورت فوری و با حس مسئولیت پذیری بالایی از سوی تمام طرف های درگیر مورد بازنگری قرار گیرد.»

کوفی عنان، دبیرکل سابق سازمان ملل و رئیس گروه ریش سفیدان در این بیانیه آورده است: «پیشرفتی که ایران و ۶ قدرت جهانی در خصوص موضوعاتی که در ابتدا لاینحل به نظر می رسیدند، به دست آورده اند قابل توجه بوده است و اگر آنها نتوانند پس از تلاش های بسیار سرسختانه، آخرین سربالایی این مسیر را به سمت یک نتیجه مثبت طی کنند، این آخرین فرصت از نظر تاریخی خواهد بود.»

«یک توافق هسته ای اولین گام در راستای تلاش ها برای یافتن راه حل هایی جهت حل مشکلات خاورمیانه است.»

جدیدترین دور مذاکرات هسته ای ایران و ۱+۵ از روز سه شنبه در وین آغاز شده است.

سال گذشته، ایران و گروه ۱+۵ به توافقی موقت دست یافتند که بر اساس آن بخشی از تحریم ها علیه ایران کاهش یافت. فرصت مذاکرات هسته ای ایران و ۶ قدرت جهانی روز ۲۴ نوامبر به اتمام می رسد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *