جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

فشار افراد خاص در پرونده اختلاس

يکشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۲۸
کد مطلب: 188986
کمیته ویژه بررسی اختلاس بزرگ در مجلس با شناسایی 'مرتبطان بیرونی' پرونده و اثبات 'فشار عده‌ای خاص' در پرونده اختلاس 3 هزار میلیاردی به کار خود در دور اولیه بررسی این پرونده پایان داد.

غلامرضا اسداللهی نماینده مردم تربت جام و عضو کمیته ویژه بررسی‌کننده پرونده اختلاس بزرگ در کمیسیون اصل 90 مجلس، در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به آخرین وضعیت این پرونده گفت: پس از اینکه مجلس موضوع رسیدگی به پرونده اختلاس 3 هزار میلیاردی را به این کمیسیون محول کرد، کمیته ویژه‌ای به ریاست حسین فدایی و با حضور تعدادی از نمایندگان و مشاوران کمیسیون تشکیل شد.

وی افزود: کمیته ویژه جلسات متعددی را تاکنون با دستگاه‌های نظارتی از جمله وزارت اطلاعات، سازمان بازرسی، سازمان حسابرسی، وزارت اقتصاد و بانک مرکزی برگزار کرده و به بررسی موضوع پرداخته است.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس تصریح کرد: البته کمیته در جریان بررسی‌ها نشست‌هایی هم با مدیران عامل بانک‌های دخیل با پرونده اختلاس و برخی اعضای هیئت مدیره آن بانک‌ها نیز برگزار کرده که مجموعاً تعداد جلسات برگزار شده کمیته ویژه مجلس را می‌توان بیش از 15 جلسه عنوان کرد.

اسداللهی ادامه داد: در بررسی‌های کمیته ویژه کمیسیون اصل 90، عدم ثبت گشایش اسناد اعتباری، گشایش اسناد اعتباری خارج از سقف و پرداخت تسهیلات غیرقانونی از جمله مواردی بودند که می‌توان از آنها به عنوان علل اصلی بروز اختلاس 3 هزار میلیاردی نام برد.

وی در ادامه با بیان اینکه کمیسیون هم‌اکنون در حال بررسی فشارهای بیرونی بر روند وقوع اختلاس بزرگ است، خاطرنشان کرد: بررسی‌های اولیه کمیته ویژه نشان می‌دهد که کسی که تا این حجم اختلاس کرده باشد، قطعاً بدون حمایت دیگران نمی‌توانسته کارهای خود را پیش ببرد.

عضو کمیته ویژه بررسی پرونده اختلاس 3 هزار میلیاردی با تاکید بر اینکه قطعاً اختلاس‌گران با پشتیبانی عده‌ای خاص اقدام به فساد مالی با این حجم کرده‌اند، گفت: بنده نامی از کسی نمی‌برم اما موضوع را بررسی خواهیم کرد ولی بررسی‌های اولیه کمیته ویژه نشان دهنده دخالت فشارهای بیرونی بر وقوع اختلاس 3 هزار میلیاردی است.

اسداللهی در پایان اظهار داشت: دست‌ها و فشارهای بیرونی دخیل در وقوع اختلاس 3 هزار میلیاردی بعضاً برای کمیسیون شناسایی شده‌اند و باقی مانده افرادی که در این امر دخیل بوده‌اند نیز ‌تحت بررسی کمیسیون قرار دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *