جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

داعش از رانندگان "جزیه" می‌گیرد

دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۱۷
کد مطلب: 378183
شماری از رانندگان کامیون که کالا وارد عراق می‌کنند، از تسلط عناصر گروه تروریستی داعش بر گذرگاه مرزی الرطبه پرده برداشتند و تاکید کردند که عناصر داعش برای عبور از این گذرگاه، آنها را به پرداخت 300 دلار "جزیه" وادار می‌کنند!
به گزارش جهان، العالم به نقل از سایت خبری "الغد پرس" یکی از رانندگان کامیون که تبعه یکی از کشورهای عربی است گفت: ما به عراق کالا وارد می کنیم و از گذرگاه مرزی الرطبه که تحت کنترل عناصر داعش است وارد عراق می شویم.

وی خاطرنشان کرد: عناصر داعش از حرکت خودروها و کامیون ها در بزرگراه جلوگیری و ما را مجبور می کنند در جاده موازی آن حرکت کنیم، که این جاده به علت زیاد بودن کامیون ها و خودروها شلوغ است.

این راننده کامیون اظهار داشت: هر بار که از طریق گذرگاه الرطبه وارد می شویم باید ۳۰۰ دلار پرداخت کنیم. ما از دولت عراق و نیروهای امنیتی می خواهیم کنترل همه مناطق و گذرگاههای عراق را در اختیار بگیرند و امنیت جاده ها را تامین کنند

از سوی دیگر علی المیالی معاون دوم استاندار کربلا گفت ورود به عراق از طریق گذرگاه الرطبه ادامه دارد، اما تروریستها با هر کسی که از طریق این گذرگاه وارد شود با تفکرات فرقه ای برخورد می کنند. وی افزود کسانی که شیعه باشند بلافاصله پس از ورود به این گذرگاه کشته می شوند اما کسانی که سنی هستند باید ۳۰۰ دلار برای عبور از این گذرگاه جزیه پرداخت کنند.

المیالی سازمان های امنیتی را به کوتاهی متهم کرد زیرا آن ها کنترل گذرگاه الرطبه را در اختیار نگرفته اند و تروریست ها را رها کرده اند تا درباره جان غیرنظامیان تصمیم بگیرند. وی تاکید کرد سازمان های امنیتی و اطلاعاتی باید نقش خود را در زیر نظر گرفتن عناصر داعش ایفا و امنیت گذرگاهها و راههای ورود و خروج عراق را به طور کامل تامین کنند.

بنابراین گزارش، گروه تروریستی داعش دهم ژوئن توانست به علت همدستی برخی نیروهای ارتش و پلیس و با کمک گروهی از اهالی، کنترل شهر موصل را در اختیار بگیرد. در این حال سازمان های امنیتی با حمایت شهروندان و هواپیماهای ارتش تنگ کردن عرصه بر تروریست ها و محاصره آن ها را در موصل آغاز کرده اند و تاکنون دهها نفر از آن ها را به هلاکت رسانده اند که برخی از آن ها تبعه کشورهای عربی و غیر عربی هستند که از مناطق مختلف به نینوا آمده بودند. از سوی دیگر با دعوت مرجعیت دینی در نجف اشرف به جهاد برای جنگیدن با داعش، صدها هزار نفر از جوانان به مراکز نام نویسی مراجعه کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *