جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
در آزمون استاندارد؛

ایمنی جایگاه های CNG یک استان رد شد

جمعه ۱۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۵۹
کد مطلب: 448987
مدیرکل استاندارد خراسان شمالی گفت: ایمنی ۱۸ جایگاه «سی.ان.جی» در استان موردبررسی قرار گرفت که تمامی آنان در این آزمون رد شد.
به گزارش جهان، فهیمه مهمان‌نواز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بجنورد اظهار داشت: از ۲۵ جایگاه سی ان جی فعال در استان، هفت مورد حاضر به همکاری با اجرای طرح نظارت بر عملکردشان نشدند.

مهمان‌نواز تصریح کرد: ۱۸ مورد توسط کارشناسان این اداره کل و با همکاری شرکت پخش ملی فرآورده‌های نفتی و شرکت گاز در شهرستان‌های استان بررسی و مورد نظارت قرار گرفت.

وی افزود: بر اساس این بررسی‌ها، ایمنی تجهیزات تمام جایگاه‌های سی ان جی دچار نقص و ایراد عمده و بحرانی بود و شرایط احراز ایمنی و استاندارد را نداشتند.

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی گفت: چهار مورد از این جایگاه‌ها با رفع نواقص، درخواست بازرسی مجدد داده‌اند و مابقی نیز در حال رفع نواقص هستند.

مهمان‌نواز بابیان اینکه ایمنی جایگاه‌های گاز از سال ۹۲ مشمول دریافت مجوز کاربرد علامت استاندارد اجباری شده‌اند اظهار داشت: جایگاه‌های سی ان جی یک پتانسیل خطرآفرین بزرگ در استان محسوب می‌شوند و در صورت رفع نشدن نواقص اقدام قانونی با همکاری شرکت نفت و نیز شرکت گاز برای قطع انشعاب انجام می‌شود.

وی درباره تأثیرگذاری هزینه بازرسی بر استقبال جایگاه داران از انجام بازرسی استاندارد گفت: تعرفه‌های بازرسی در شورای عالی استاندارد مصوب می‌شود.

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی درباره ایمنی تجهیزات در شهربازی‌ها گفت: گاهی این اداره کل برای توقیف تجهیزات بازی مورد ملامت قرار گرفت اما باجان انسان نمی‌شود شوخی کرد و تا زمانی که صلاحیت و ایمنی تجهیزات و وسایل بازی محرز نباشد، و تأییدیه ایمنی دریافت نشود، اجازه استفاده و بهره‌برداری از آن داده نمی‌شود.

مهمان‌نواز اظهار داشت: بر اساس مصوبه شورای استاندارد استان، تمام وسایل بازی غیراستاندارد که ایمنی لازم برای بهره داری ندارد باید از مهدها و مراکز پیش‌دبستانی‌ها جمع شود.

وی گفت: مسئول جمع‌آوری تجهیزات بازی غیراستاندارد در بوستان‌های کودک روستاها نیز دهیاران هستند.

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی افزود: یکی از مشکلات در استانداردسازی وسایل بازی در مهدها و مراکز پیش‌دبستانی این است که در دریافت مجوز و راه‌اندازی، الزامی برای دریافت تأییدیه از استاندارد وجود ندارد.

مهمان‌نواز تصریح کرد: پیشنهادشده تا این مراکز برای دریافت مجوز تأییدیه استاندارد را نیز دریافت کرده و ملزم به نصب تجهیزات استاندارد و ایمن باشند.

به گفته وی در قالب طرح طه، تجهیزات ۱۱ مهدکودک و ۲۲ مرکز پیش‌دبستانی توسط کارشناسان بازرسی شد که ایمنی هر ۳۳ مرکز نیز در این آزمون‌ها به سبب وجود نقص‌های عمده و بحرانی و بعضاً جزئی رد شد.

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی به لزوم بازرسی از آسانسورها اشاره کرد و گفت: تأمین ایمنی آسانسورها یکی از دغدغه‌های اصلی ما است و متأسفانه آزمون ادواری که باید از این دستگاه‌ها انجام شود، مورد غفلت قرارگرفته است.

وی افزود: آسانسورها در ابتدای نصب به مدت یک سال تأییدیه ایمنی دریافت می‌کنند اما آزمون دوره‌ای این دستگاه‌ها پس‌ازآن به دست فراموشی سپرده می‌شود.

به گفته مهمان‌نواز هشدارهای لازم درزمینهٔ خطرات بهره‌برداری از آسانسورهایی که ایمنی‌شان مورد تأیید قرار نگرفته داده‌شده است اما همچنان اقدام لازم برای انجام آزمون‌های دوره‌ای انجام نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این اداره کل با همکاری و اعتبار سازمان ملی استاندارد، ۳۷ دستگاه آسانسور ساختمان‌های عمومی، دولتی و مسکن مهر را مورد آزمون قرارداد و همه این دستگاه‌ها در آزمون‌های ما رد شدند.

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی گفت: این دستگاه‌ها انطباق لازم با استانداردها و شرایط تأیید ایمنی را ندارند.

وی درباره نتایج آزمایش‌های انجام‌شده بر روی ۴۴ نمونه نان تولیدی در نانوایی‌های استان نیز گفت: بر اساس نتایج این آزمون‌ها اثری از وجود جوهر قند (بلانکیت) یافت نشد.

مهمان‌نواز اظهار کرد: مقررشده است وضعیت آرد و نان به‌صورت دوره‌ای نظارت و کنترل شود.

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی به نابسامانی در وضعیت فعالیت کارگاه‌های تولید تیرچه‌بلوک در استان اشاره کرد و گفت: این کارگاه‌ها تأییدیه استاندارد ندارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *