پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱

ماجرای امضاهایی که پای طرح برجام نبود

يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۴۰
کد مطلب: 448185
نماینده تهران عدم امضای طرح ۲فوریتی از سوی نمایندگان فراکسیون اصولگرایان در کمیته مشترک رانمایانگر عدم موافقت فراکسیون با این طرح خواند و گفت:طرح فوریتی طبق آیین نامه بایددر کمیسیون ویژه بررسی شود.
به گزارش جهان، فاطمه آلیا در گفتگو با مهر درخصوص جلسه امروز مجلس و علت عدم تصویب طرح دو فوریتی برجام گفت: در جلسه غیر علنی امروز آقای لاریجانی رئیس مجلس توضیح دادند که در جلسه امروز گزارش برجام خوانده خواهد شد و طرح دو فوریتی نیز جهت بررسی مطرح می شود.

وی افزود: همان موقع در جلسه غیر علنی تعدادی از نمایندگان تذکر دادند که هنوز گزارش برجام در جلسه علنی خوانده نشده است بنابراین طرح دو فوریتی بر چه اساسی پیش از تدوین گزارش برجام تهیه شده است. آقای لاریجانی هم توضیحاتی در این خصوص ارائه داد.

عضو کمیسیون شوراها گفت: پس از آغاز جلسه متن گزارش کمیسیون ویژه قرائت شد و بدون اینکه فرصت مطالعه به نمایندگان داده شود طرح دو فوریتی برجام توزیع شد و از نمایندگان خواستند با این طرح موافقت کنند.

آلیا با اشاره به تذکر یکی از نمایندگان در صحن علنی که به چه علت طرح دو فوریتی قبل از تدوین گزارش برجام چاپ و توزیع شده است گفت: قرار بود طرح دو فوریتی توسط کمیته ای که اعضای آن متشکل از دو فراکسیون اصولگرایان و رهروان بوده اند تهیه شود اما متاسفانه امضای هیچ یک از اعضای شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان و همچنین سه نماینده ای که از طرف این فراکسیون در کمیته مشترک حضور داشتند در این طرح وجود نداشت.

وی تصریح کرد: عدم امضای این طرح از سوی اعضای اصولگرای کمیته مشترک نمایانگر این واقعیت بود که طرح دو فوریتی به تایید فراکسیون اصولگرایان نرسیده است.

نماینده مردم تهران گفت: طبق آیین نامه مجلس طرح «اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام» می تواند از سوی هیات رئیسه جهت بررسی به کمیسیون ویژه ارجاع شود و با توجه به بررسی برجام در کمیسیون ویژه باید بررسی طرح فوریتی نیز در کمیسیون ویژه انجام شود زیرا این کمیسیون تدوین طرح دو فوریتی را پیشنهاد داده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *