جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

سمندر: در اینچئون سه طلا می گیریم

چهارشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب: 356583
رییس فدراسیون کاراته با انتقاد از حاشیه سازی برای کاراته گفت: نماینده ایران در هیات رییسه آسیا نفوذ لازم را ندارد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، علیرضا سمندر در حاشیه رقابتهای انتخابی تیم ملی در جمع خبرنگاران با اشاره به دیپلماسی کاراته ایران در مجامع بین المللی گفت: ما در هیات رئیسه آسیا یک نماینده داریم که فدراسیون تا این لحظه همکاری لازم را با او داشته و کاری نکردیم که این نماینده با مشکل مواجه شود. البته همین آقایان در زمان مدیریت خود ریاست غرب آسیا را از دست دادند و همین موضوع ما را با مشکل مواجه کرده است. به عنوان مثال برای میزبانی مسابقات غرب آسیا نامه نگاری کردیم و علی رغم موافقت ضمنی با خبر شدیم مسابقات تیرماه در عربستان برگزار خواهد شد که با این موضوع مخالفیم. نه اینکه در مسابقات شرکت نکنیم اما اعتراض خود را به اتحادیه آسیا نیز اعلام خواهیم کرد.

او افزود: نماینده ما در هیات رئیسه آسیا نفوذ لازم را ندارد و در مسابقاتی که حضور دارد حتی برای توزیع جوایز دعوت نمی شود! تلاش ما این است که در انتخابات آینده که در جریان مسابقات قهرمانی و نوجوانان آسیا در مالزی برگزار می شود این کرسی را کسب کنیم. البته برای کسب نایب رییسی هم رایزنی خواهیم کرد چرا که استحقاق کاراته ایران بیش از این هاست.

رییس فدراسیون کاراته گفت: حداقل پستی که می توانیم بگیریم عضویت در هیات رییسه آسیا است که تمام تلاشمان را می کنیم تا نایب رییس را بگیریم چون حق کاراته ایران بیشتر از اینها است.برای کسب کرسی های جدید خودم کاندیدا می شوم.البته هدف ما گرفتن پست های مختلف برای نمایندگان کاراته ایران است که به درد کاراته ایران بخورند و نه اینکه تنها نام آن را یدک بکشند.

وی ادامه داد: حاشیه ها همیشه به کاراته لطمه زده است و این معضل چند سالی است که گریبان کاراته را گرفته است، کاراته بیش ازاین نیاز به حاشیه سازی ندارد و درب فدراسیون بر روی تمامی اهالی کاراته باز است. ما حساب بزرگانی چون آرین خو و سلیمی را از آنهایی که مغرضانه انتقاد می کنند و دنبال سهم خواهی هستند، جدا می دانیم.

سمندر افزود: به صراحت اعلام می کنم که سهم بیش از یک میلیون کاراته کار عضو این خانواده را به هیچ کس نخواهیم داد. از انتقادات سازنده استقبال می کنیم ولی اینکه بخواهند ناجوانمردانه به این و آن بتازند به هیچ عنوان صحیح نیست و انتظار داریم اهالی کاراته نیز که تمام این مغرضان را به خوبی می شناسند باید واکنش نشان دهند.

رییس فدراسیون کاراته در مورد کادر فنی جوان تیم ملی و ریسک انتخاب برای مسابقات مهم پیش رو گفت: کاراته ایران مربیان بسیار خوبی دارد که در صورت پیدا کردن فرصت به خوبی می توانند توانایی خود را نشان دهند. روحانی، هروی و جعفری نیز سال گذشته در مسابقات قهرمانی آسیا در امارات با ثبت نتایج درخشان توانایی خود را اثبات کردند و ما انتخاب این سه را به هیچ عنوان ریسک نمی دانیم و به کار آنها اعتقاد داشته و خود نیز نظارت لازم را داریم.

او ادامه داد: تیم ملی یکدست و هماهنگی داریم که بین اعضای تیم و کادر فنی یک تعامل بسیار خوب ایجاد شده و کاراته کاها به مربیان خود اعتقاد دارند و این می تواند رمز موفقیت در میدانهای مهم پیش رو باشد.

وی در مورد مدیریت تیم های ملی گفت: این درست که آشوری به عنوان مدیر تیم ملی معرفی شده، ولی بواقع این مسئولیت برعهده فدراسیون است و همه چیز را تحت کنترل داریم و لحظه به لحظه همه چیز را کنترل می کنیم و همراه اعضای کادر فنی و کاراته کاران هستیم و اجازه نمی دهیم هیچ چیز مانع موفقیت آنها شود.هر جا که لازم بدانیم وارد می شویم.

سمندر در مورد برنامه های تیم ملی هم گفت: سه تورنمنت بین المللی را برای آماده سازی تیم ملی در نظر گرفته ایم که طبق تصمیم کادر فنی و در زمان لازم تیم ملی اعزام خواهد شد. کاراته وان های ترکیه و اندونزی مد نظر ما هستند که البته امکان تغییر در آنها نیز وجود دارد.

رییس فدراسیون کاراته در پاسخ به سئوالی در خصوص دستاوردهای حضور کاراته ایران در اردوی تمرینی و مسابقات جام بسفر ترکیه گفت: این سفر برای کاراته ایران بسیار خوب بود و ما توانستیم در کنار تمرین مناسب و حضور در یک تورنمنت خوب برخی مسائل را نیز برای آینده روشن کنیم. بانوان ما حضور خوبی داشتند و با ارائه فیلم این مسابقات و تمرینات توانستیم به برخی مجوزهای لازم دست پیدا کنیم.

وی در مورد اعزام بانوان کاتارو به بازیهای آسیایی گفت: بر اساس سهمیه در نظر گرفته شده برای کشورهای آسیایی، ما چهار کاراته کا در بخش مردان و چهار کاراته کار در بخش بانوان با بازیها اعزام خواهیم کرد که تصمیم به اعزام کاراته کاران در بخش کومیته گرفته ایم چرا که بانوان ما در این بخش در آسیا مشکلی ندارند و می تواند نتایج خوبی کسب کنند. البته هنوز این موضوع قطعی نشده و اگر به این نتیجه برسیم که می توانیم در کاتا هم مدال کسب کنیم شاید یک کاتارو نیز اعزام شود.

سمندر در مورد پیش بینی نتایج تیم ملی در اینچئون گفت: ما به مسئولان قول کسب سه مدال طلا را داده ایم و از میان هشت فرصتی که برای کسب مدال داریم شرایطی را برای اعضای تیم کادر فنی فراهم خواهیم کرد تا در هر هشت فرصت بتوانیم بهترین نتیجه را کسب کنیم و مدال بگیریم. امیدوارم بتوانیم تعداد طلاها را افزایش دهیم که شرایط برای کاروان ورزشی ایران بهتر شود.

انتهای پیام
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *