جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱۹
۱۲
غصب کمپ استقلال در ترکیه !

کمپ دو هزار میلیاردی استقلال از رویا تا واقعیت

چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۶
کد مطلب: 421265
مديران قديمي استقلال از کمپ بزرگی به ارزش دو هزار میلیارد تومان به نام تیم استقلال که پیش از انقلاب در ترکیه ساخته شده حرف می زنند ولی فعلا در کشور ترکیه غصب شده است. البته این که این خبر درست در زمانی که این باشگاه در حال خصوصی شدن مطرح می شود خود جای پرسش فراوان دارد و این که پس از گذشت ۳۷ سال خبر به این مهمی مسکوت مانده است ابهامات را بیشتر می کند .
کمپ دو هزار میلیاردی استقلال از رویا تا واقعیت
سرویس ورزشی جهان-مسعود پاشنا: اخیرا خبری در یک سایت خبری منتشر شد که باشگاه استقلال و هواداران این تیم را تحت الشعاع خود قرار داد .

در حالی که تیم استقلال و بازیکنان این تیم از مشکل مالی به شدت رنج می برند و به گفته برخی بازیکنان بیشتر طلب بازیکنان پرداخت نشده است بمب خبری منتشر شد که این مجموعه و سایر فوتبال دوستان را به خود جلب کرده است .

خبر این بود که مديران قديمي استقلال از کمپ بزرگی به ارزش دو هزار میلیارد تومان به نام تیم استقلال که پیش از انقلاب در ترکیه ساخته شده حرف می زنند ولی فعلا در کشور ترکیه غصب شده است و چنانچه این کمپ به اين تيم برگردد، آن‌ها بي‌نياز از همه مشکلات مالي‌شان ميشوند.

البته این که این خبر درست در زمانی که این باشگاه در حال خصوصی شدن مطرح می شود خود جای پرسش فراوان دارد و این که پس از گذشت ۳۷ سال خبر به این مهمی مسکوت مانده است ابهامات را بیشتر می کند .

همانگونه که در سه مزایده قبلی مطلع هستید تیم استقلال هیچ مشتری برای خرید نداشت و یا خریداران این تیم شرایط مزایده را قبول نداشتند.

باشگاه استقلال؛ باشگاهي که امروز يک مشتري دست به نقد ندارد اما آن گونه که عنوان شد اموال استقلال يا همان تاج در پيش از انقلاب نشان مي‌دهد اين باشگاه صاحب بزرگترين دارايي قرن فوتبال ايران به ارزش ۲ هزار ميليارد تومان است. استقلال پيش از انقلاب، از دوره رياست وقت کمپي ۲ برابر کمپ مرحوم ناصر حجازي در ترکيه و شهر استانبول داشت. بعد از انقلاب، اين دارايي بزرگ بلاتکليف باقي ماند تا يک ايراني با پيگيري زياد در ترکيه، اين کمپ را به نفع خود مصادره کند. حالا پس از سال‌ها در روزهاي خصوصي‌سازي استقلال، نام اين کمپ دوباره زنده شده و مديران فعلي و سابق استقلال درباره‌اش حرف مي‌زنند.

فتح‌ا...زاده می گوید: «حدودا ۲ سال پيش با آقاي حسين‌پور سفير وقت ايران در ترکيه به آنجا رفتيم. تنها راه اين است که وزارت خارجه پيگيري‌هاي لازم را انجام دهد. اگر از نظر حقوقي بتوانيم ثابت کنيم، کمپ مال استقلال مي‌شود. مدارک آن هم موجود است. مالک اول آن هنوز زنده است.» اين کمپ را سال‌ها پيش رئيس وقت باشگاه براي استقلال گرفته بود و جزيي از دارايي‌هاي بين‌المللي ايران است. چيزي مثل باشگاه ايرانيان در دبي. کمپ زيباي کنار تنگه بسفر اما از استقلال دريغ شده است. 

رئيس قبلی استقلال در پیش از انقلاب، اگرچه به دليل سمت‌ها و عملکردش در شهرباني حکومت پهلوي، سال‌هاست فراري از ايران بوده اما به عنوان مالک اوليه باشگاه استقلال فعلي بارها در يک دهه گذشته در آستانه ۹۰ سالگي از لندن براي مديران وقت استقلال از اوليايي گرفته تا فتح‌ا...زاده و واعظي‌آشتياني نامه‌هايي نوشته و درباره اين سرمايه ارزشمندشان گفته است و اين دارايي بزرگ را به آن‌ها يادآوري کرده اما همانطور که فتح‌ا...زاده مي‌گويد، کليد حل اين مشکل در دست وزارت خارجه و وزيري مثل ظريف است .

گفته می شود مالک اول آن هنوز زنده است.» این کمپ را سالها پیش خسروانی برای استقلال گرفته بود. جزئی از دارایی های بین المللی ایران است. چیزی مثل باشگاه ایرانیان در دبی. کمپ زیبای کنار تنگه بسفر اما از استقلال دریغ شده و خسروانی اگرچه به دلیل سمت ها و عملکردش در شهربانی حکومت پهلوی، سالهاست فراری از ایران بوده اما به عنوان مالک اولیه باشگاه استقلال فعلی، بارها در یک دهه گذشته در آستانه ۹۰ سالگی از لندن برای مدیران وقت استقلال از اولیایی گرفته تا فتح الله زاده و واعظ آشتیانی نامه هایی نوشته و درباره این سرمایه ارزشمند شان نوشته است و این دارایی بزرگ را به آنها یادآوری کرده است.

جالب این که سال پیش تیم فوتبال استقلال بنا به برنامه ریزی و درخواست کادر فنی برای آماده سازی هرچه بهتر خود برای رقابت های لیگ برتر از تاریخ ۱۷ تیرماه لغایت ۲۷ تیرماه ۱۳۹۳ اردویی به مدت ۱۱ روز در منطقه مسلمان نشین پندیک واقع در ۲۰ کیلومتری استانبول ترکیه برگزار نمود.

تعداد اعضای تیم شامل کادر فنی ، بازیکن ، تدارکات ، پزشکی ، رسانه و همراه مجموعا ۴۰ نفر بوده است.

کلیه هزینه‌ها شامل اسکان در هتل ۵ستاره ، تغذیه ، دو بازی تدارکاتی، کمپ بسیار مناسب مجهز به زمین چمن ، سالن بدنسازی ، استخر، سونا و کلیه امکانات تمرینی و همچنین حمل و نقل بوده و مجموعا حدود ۴۵۰۰۰دلار جهت اردوی ۱۱ روزه به تعداد ۴۰ نفر با بهترین امکانات رفاهی وتمرینی هزینه شده است .

به هروی قضاوت با مردم عزیز ، فقط خدا کند که در آستانه خصوصی شدن باشگاه استقلال این موضوع تنها مانور خبری برای مدیر خاصی نباشد ، در هر صورت هیچ سری نمی ماند و بزودی حقیقت آشکار می شود ...
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


امانی
یعنی دو هزار میلیارد تومان تیم استقلال سرمایه داره ..
میلاد
جدی نگیر سرکاریه
Russian Federation
سر کاری چیه بابا. بجز اون نیز باشگاه استقلال دارائیهای زیادی توی خود ایران داره که مصادره کردن.نظیر باشگاه تاج آبادان تبریزاصفهان و چند شهر دیگه که آلان خاطرم نیست.نمونش توی تهران همین ورزشگاه حجابه.
شاهد
اگر هم خبرش درست باشه پولش به استقلال نمی رسه
عدالت
بابا تبلیغت حاجی ..ما خیلی ساده ایم/....
از...ها بعيد نسيت كه آدم هاي دور انديشي بودند و مثل مديران فعلي نبودند!
اگر واقعیت هم داشته باشه با این وزارت خارجه که ما داریم چیزی به ما نمی ماسه.
س.ا
سرمایه های استقلال تو خارج از کشور زیاده.
نمونش کمپ توی ترکیه و دبی و همچنین قسمتی از سفارت ایران در امارات نیز برای استقلال خریداری شده بود.
ارزش پیش بینی شده سرمایه های خارجی استقلال پیزی نزدیک به 3000میلیارده که در صورت خصوصی شدن میتونن این موارد رو از طریق دادگاه پیگیری کنن.
البته بزرگترین اشتباهی که مدیرای فعلی وقبلی استقلال کردن اینه که بجای پیگیری مساله از وزارت خارجه درخواست کمک کردن!!!
حالا دیگه توی قرارداد ..ه این مواردهم به عنوان باج به ترکیه و امارات، سپرده میشه!!!
اکبری
پس چرا تا حالا چیزی نگفته بودن
France
اگه واقعیت داشته باشه باشگاه پرسپولیس را می خریم بعد پرسپولیس رو به لنگی ها تغییر میدیم
mahin
مانور خبری حاجی...قبلا هم فقط تو همون سایت ...با حاجی.. مصاحبه کرد
رضا
Iran, Islamic Republic of
همون باشه بهتره ، اگه دولت ایران بتونه ملک مورد نظر رو بگیره میده به پرسپولیس اونوقت غمش چند برابر میشه . نوش جونشون .