شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

آشنایی با عضوی که پایه صحت بدن است

دوشنبه ۹ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۱
کد مطلب: 441768
یک متخصص طب سنتی گفت: معده یکی از اعضای مهم بدن است و به‌دلیل اینکه با دیگر اعضای بدن ارتباط زیادی دارد, سلامت معده باعث سلامتی بخش‌های دیگر بدن و بیماری‌اش هم باعث بیماری اندام‌های دیگر می‌شود.
به گزارش جهان، تسنیم نوشت: در صورتی که بیمار مقدار غذایی که الآن می‌تواند مصرف کند و معده آن را می‌پذیرد کمتر از میزانی باشد که قبل از بیماری می‌خورده, نشانه ضعف قوت معده است، به‌عبارتی معده توانایی گذشته را برای هضم غذا نداشته و اگر غذایی که وارد معده می‌شود مقدارش کمی بیشتر شود, فرد احساس سنگینی و خواب آلودگی کند, قوت معده کم شده است.

میثم شیرزاد متخصص طب سنتی درباره دیدگاه طب سنتی درباره معده اظهار داشت: معده از دیدگاه طب سنتی عضو مهمی است و محوریت مهمی در بدن دارد.

* بیماری معده موجب بیماری‌سایر اندام‌های بدن می‌شود

به‌گفته شیرزاد معده یکی از اعضای مهم بدن است و به‌دلیل اینکه با دیگر اعضای بدن ارتباط زیادی دارد, سلامت معده باعث سلامتی بخش‌های دیگر بدن و بیماری‌اش هم باعث بیماری اندام‌های دیگر می‌شود.

* اختلال در هضم غذا موجب اختلال در کل بدن می‌شود

این متخصص طب سنتی اضافه کرد: علت اهمیت معده در بدن از نگاه طب سنتی این است که معده اولین عضوی است که هضم اصلی غذا در آن انجام می‌شود و اگر اختلالی در آن بروز پیدا کند, بدن دچار اختلال می‌شود.

وی ادامه داد: آنچه از معده عبور می‌کند غذای همه بدن است بنابراین وقتی خروجی آنچه از معده خارج می‌شود غذای همه بدن باشد, اعضای دیگر بدن هم دچار اختلال می‌شوند.

* در طب سنتی قبل از درمان بیماری به تقویت معده پرداخته می‌شود

شیرزاد بیان داشت: بنابراین از نگاه طب سنتی بخش مهمی از بیماری‌هایی که ما در اعضای مختلف داریم, می‌تواند ناشی از معده باشد و یک طبیب سنتی در بیماری‌های مختلف ابتدا نگاه می‌کند: آیا بیماری در معده و دستگاه گوارش وجود دارد یا نه؟ و اگر وجود داشته باشد, قبل از درمان آن عضو به تقویت و درمان معده می‌پردازد و آن را درمان می‌کند و از این جهت معده یک نقش محوری و مرکزی در بدن دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *