جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

مقدمات افتتاح مدرسه‌ملی‌سینما فراهم شد

پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۰۳
کد مطلب: 393465
در آستانه افتتاح مدرسه ملى سينماى ايران و با انگیزه ايجاد ارتباطات آموزشى و پژوهشى آن با مراكز معتبر جهان، تفاهمنامه همکاری سازمان سینمایی با دانشگاه مسکو به امضا رسید.
به گزارش جهان به نقل از مهر، در این تفاهمنامه همكارى‌هاى آموزشى و پژوهشى دو جانبه در زمينه‌هاى مختلف از جمله تبادل استاد و دانشجو بين دو كشور، برگزارى كارگاه‌هاى كوتاه و بلند مدت، برگزارى هفته‌هاى فيلم، اكران همزمان فيلم‌هاى هنر و تجربه در سالن‌هاى سينمايى ایران و دانشگاه مسکو و مراكز دیگر آموزشى روسيه پيش از اين بين دانشگاه دولتى سينماى روسيه و سازمان سينمايى بررسى شده و اهم موارد آن از جمله نحوه اجرايى شدن قريب الوقوع آن مورد توافق طرفين قرار گرفت.

نسخه نهايى این تفاهمنامه طى مراسمى و پيش از برنامه اختتاميه جشنواره فيلم دانشجويان دانشگاه‌ها و مراكز سينمايى جهان با حضور اساتيد و سينماگران روسيه توسط «و.س.مالیشف» رييس دانشگاه دولتى سينما تاتر اين كشور و حجت الله ايوبى، ریيس سازمان سينمايى به امضا رسید.

رییس سازمان سینمایی در سفر خود به روسیه، علاوه بر بازدید از مركز سينمايى موسفيلم با معاون وزير فرهنگ روسيه دیدار و گفتگو داشت. طرفین در این دیدار بر گسترش جدى‌تر تبادلات دو جانبه سينمايى با امضاى تفاهمنامه جديد و نیز برای برگزارى هفته فيلم طرفين در دو كشور و حمايت از توليدات مشترك تأکید کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *