پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

اسد: جنگ رابطه دولت و ملت را تقویت کرد

دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۲۵
کد مطلب: 403869
رئیس‌جمهور سوریه در مصاحبه با نشریه «فارین افرز»، بر پشتیبانی رژیم‌ صهیونیستی از تروریست‌ها تأکید کرده و گفته است هرگاه ارتش سوریه پیشروی می‌کند، جنگنده‌های اسرائیلی، حملاتی را برای تضعیف ارتش انجام می‌دهند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه در مصاحبه با نشریه «فارین افرز» تصریح کرد که رژیم‌صهیونیستی از تروریست‌ها در سوریه حمایت می‌کند و در عمل در نقش نیروی هوایی «القاعده» ظاهر شده است.

آقای اسد در بخشی از این مصاحبه که فعلا خلاصه‌ای از آن منتشر شده، در پاسخ به سوال «جاناتان تپرمن» سردبیر فارین افرز، در رابطه با دستور کار اسرائیل در قبال سوریه، گفته است: «کاملا روشن است که آن‌ها دارند از شورشی‌‌ها در سوریه حمایت می‌کنند. چراکه هرگاه ما در محلی پیشروی می‌کنیم، آن‌ها حمله‌ای انجام می‌دهند تا ارتش را تضعیف کنند.»

رئیس‌جمهور سوریه افزود: «خیلی روشن است. به همین خاطر هم هست که در سوریه به طعنه گفته می‌شود "چطور می‌گوئید القاعده نیروی هوایی ندارد؟ آن‌ها نیروی هوایی اسرائیل را در اختیار دارند".»

وی در بخش دیگری از این مصاحبه که قرار است متن کامل آن به زودی منتشر شود، در مورد عملکرد ارتش سوریه، گفته است: «ارتش سوریه برای ورود به هر کجا اراده کرده، موفق بوده است. اما ارتش سوریه نمی‌تواند در هر کیلومتر سوریه حضور داشته باشد. خوب این غیرممکن است.»

آقای اسد، که حالا پس از ۴ سال مقاومت در برابر تروریست‌‌های مورد حمایت غرب، به اذعان روزنامه نیویورک‌ تایمز، برکناری‌ فوری‌اش، دیگر جزو خواسته‌های آمریکا نیست، افزود: «در طول دو سال گذشته، پیشرفت‌هایی داشته‌ایم. اما اگر از من بپرسید "اوضاع خوب پیش می‌رود؟"، من به شما خواهم گفت که هر جنگی بد است، چراکه هر جنگی همواره منجر به خسارت و خرابی می‌شود.»

وی ادامه داد: «سوال اصلی است که این جنگ چه دستاوردی برای ما داشت؟ دستاور این جنگ برای ما، این بود که مردم سوریه، تروریست‌ها را پس زدند؛ مردم سوریه بیشتر از دولت حمایت می‌کنند؛ و مردم سوریه بیشتر از ارتش حمایت می‌کنند.»

در طول چهار سالی که از بحران سوریه می‌گذرد، کشورهای غربی با حمایت همه‌جانبه از گروه‌های تروریستی، به دنبال تغییر نظام در این کشور بوده‌اند. با این حال، رشد گروه تروریستی «داعش» و ناامیدی آمریکا و کشورهای هم‌پیمان برای شکست نظام سوریه، موجب شده تا این کشورها به مرور تغییر موضع در قبال بحران را آغاز کنند. روزنامه نیویورک‌تایمز در سرمقاله روز یکشنبه خود برکناری رئیس‌جمهور سوریه را توهم توصیف کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *