جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۴
۱۹
رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل مطرح کرد:

وضعیت قیمت خودروهای داخلی و خارجی پس از مذاکرات

چهارشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب: 433460
قاسمیان با اشاره به اینکه قیمت خودروهای وارداتی با توجه به رکود در بازار بین پنج تا ۱۰ میلیون تومان کاهش یافته، گفت: نتیجه مذاکرات در قیمت خودرو‌های داخلی بی تأثیر است.
وضعیت قیمت خودروهای داخلی و خارجی پس از مذاکرات
به گزارش جهان، غلامحسین قاسمیان رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل با اشاره به کاهش قیمت خودروهای وارداتی در ماه‌های گذشته به باشگاه خبرنگاران گفت: قیمت خودرو پس از توافق هسته‌ای کاهش نمی‌یابد.

وی افزود: از دو تا چهار ماه گذشته قیمت خودروهای وارداتی به دلیل رکود در بازار کاهش یافته و مردم منتظر نتایج مذاکرات هستند.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل تصریح کرد: قیمت خودروهای وارداتی وابسته به قیمت ارز و دلار است و با توجه به این که قیمت دلار پس از نتایج مذاکرات پیش بینی می‌شود بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ تومان و آن هم به صورت پلکانی کاهش بیابد پس شاهد کاهش قیمت خودرو نخواهیم بود.

وی ادامه داد: تغییر قیمت خودروهای داخلی نیز بستگی به تصمیم وزارت صنعت دارد.

به گفته قاسمیان قیمت خودروهای وارداتی نسبت به قبل از عید بین پنج تا ۱۰ میلیون تومان کاهش یافته است.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل با اشاره به این که در حال حاضر واردات خودرو صرفه اقتصادی ندارد گفت: برای واردات خودرو به کشور نزدیک به یک ماه خودرو در گمرک می‌ماند تا اجازه ترخیص به آن داده شود که این مدت زمان طولانی موجب از بین رفتن سود واردات می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر هر شخصی که دارای کارت بازرگانی است می‌تواند خودرو به کشور وارد کند و شرط خدمات پس از فروش برای واردات خودرو به کشور به درستی رعایت نمی‌شود و در حال حاضر واردات بسیاری از خودروها بدون رعایت این شرط انجام می‌شود.

قاسمیان تصریح کرد: به دلیل این که کشور ما در تحریم به سر می‌برد هیچ نمایندگی رسمی از کشورهای تولید کننده خودرو در کشور وجود ندارد و نمایندگی‌هایی هم که در کشور هستند مورد تأیید کشورهای تولید کننده نیستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر اگر شیشه خودروهای وارداتی بشکند و به نمایندگی‌های خدمات پس از فروش مراجعه شود می‌گویند باید صبر کنید تا شیشه ماشین را سفارش دهیم تا از دوبی فرستاده شود.

ریس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل به این نکته نیز اشاره کرد که امیدواریم نمایندگی‌های رسمی خودرو در کشور ایجاد شود و در این زمینه نظر اتحادیه نیز در نظر گرفته شود تا مصرف کننده دچار مشکلات عدیده نشود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United Kingdom
اگه دلار بشه 100 تومن هم ايران خودرو و سايپا محصولاتشون ارزان نميشه!!!! چون ميگن مارا با دلار كاري نيست!!!!!!!!! اما اگه دلار 1 تومن گرون بشه محصولاتشون گرون ميشه چون ميگن ما را با دلار هزار كار است.
محسن
عجب گفتی؛همه می دونیم اما مثل دیونه ها دنبال خبر ارزان شدن خودرو می گردیم
همین آقایون موقعی که تحریم شروع شد و دلار رفت بالا .. الا بالله کردن که ما هزینه هامون زیاد شده باید قیمتارو ببریم بالا ....
وقتی در ساخت اتومبیل رقابتی نباشه و فقط در انحصار دولت باشه همینه .
دولت هم نمیاد ماشین سودآوری شو کنار بذاره
"در حال حاضر واردات خودرو صرفه اقتصادی ندارد"

پس برای همینه که تو خیابون ها اصلا خودرو خارجی پیدا نمیشه؟!!!
Iran, Islamic Republic of
رفتید از رئیس اتحادیه سوال کردین معلومه میگه کاهش نداریم
United States
من ایشون را می شناسم موضع گیری ایشون برایند حال فعلی مملکت را در زمینه خودرو نشون میده مگر اینکه شما از الکی خوشان توافق باشید!!!
لیلا
Iran, Islamic Republic of
بیخود کردند چطور وقتی دلار رفت بالا و تحریم ها زیاد شده بود خودشون رو خفه کردند و پراید 7تومنی شد 20 تومن حالا هم باید قیمت ها رو بیارن پایین.والا انگار توافق با 5+1 راحت تر از راضی کردن سرمایه دارا و شرکت های خودرو سازی داخلی بود.
ان شا الله واردات آزاد بشه کسی به ماشین های بی کیفیت اینا نگاه هم نمیکنه.
محسن
قدیم ها می گفتند اب که سر بالا بره،قورباغه ابو عطا می خونه.برای اقایونی که پشت حمایت از تولید کنندگان(مونتاژکارن)سنگر گرفتند شعرهای عاشقانه می خوانند
امیر
چطوری وقتی تحریم شدیم قیمتا رفت بالا حالا که تحریما لغو شد قیمتا تغییر نمیکنه. عجب ادمایی هستید شما. مردمو مسخره کردید
United States
همه بنویسید ماشین نمیخریم تا ارزان بشه
طبق گزارش ٣ روز قبل ايسنا خودروي bmwx5 كه با ماليات و عوارض بايد در ايران ٤٥٠ ميليون آب بخوره بالآي ١ ميليارد قيمت داره يعني سود واردات بالآي ١٠٠ درصد است اونوقت اين آقا ميگه واردات سود نداره!!!!
United States
ماشینی که چند ماه باید بخوابه تو گمرک بعد منتظر تبصره و شماره گذاری بشه و در آخر چندین ماه صبر کنه تا به فروش بره اونوقت بشین سودشو حساب کن.
ویرانخودرو
اگه برخی خواص مافیا بزارن خودروسازای خارجی تو ایران نمایندگی بزنن ایران خودرو و سايپا مجبورن قیمتارو کاهش بدن چون با وجود کیفیت و گستردگی خدمات خودروسازای خارجی این دوتا غول بی شاخ و دم بی بخار ایرانی دیگه حرفی برا گفتن ندارن...البته اینم بگم خود مردمم مقصرن که میخرن. ..
رضا
مردم ایران!شمارو قسم میدم به هرکی میپرستید این ماشینای داخلی رو نخرید تا ارزون شه.متحد باشید.امیدوارم توافق هم باعث کاهش قیمت این قوطی حلبی ها بشه.!
Germany
ای خدا بندگانتو ببین...
مهمان
... وقتی قیمت خودرو خارجی کاهش یابد که میاد خودروی ...شما را بخره
سجاد
سلام خدمت همه امروز شبکه خبر شنیدم که مردم سه چهار ماه نخرن خودرو بعد مجبورن ماشین بخرن نمی دونم چرا همچین فکری کردن من از همه ملت خواهش می کنم که از خریدن دست نگه دارن اگه فکر خودتون نیستید فکر اینده فرزاندانتون باشید یه چیزه عجیب دیگه میخوان قیمت ماشین رو هم بالا ببرن البته اگه این کارو کنن میخوان به مردم شک وارد کنن چون مردم ایران هر وقت قیمت خودرو یا مسکن بالا میره هجوم میارن بهش که این واقعا اشتباست مرسی
حسن
با سلام این سیاست اینا مردمو کلافه کرده دیگه به خدا این حق مردم قیور ایران نیست که سالی چند ملیونشون با پراید 20میلیونی از بین برن ..