پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱۰
۲۷
هاشمی رفسنجانی از آینده‌نگری، تدبیر و توانمندی خود گفت؛

نمي‌گويم نمي‌آيم/ ما با اسرائيل سر جنگ نداريم

در زمان جنگ هم پيشنهاد پذيرش قطعنامه از سوي بنده بود
يکشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۴۱
کد مطلب: 283863
هاشمي رفسنجاني احتمال كانديداتوري خود را رد نكرد و گفت: نمي گويم نمي آيم.
نمي‌گويم نمي‌آيم/ ما با اسرائيل سر جنگ نداريم

به گزارش جهان به نقل از مهر، عصر يكشنبه جمعي از خبرنگاران، نويسندگان، دانشجويان و طلاب اصلاح طلب در ساختمان مجمع تشخيص مصلحت نظام با آيت الله هاشمي رفسنجاني ديدار و گفتگو داشتند. در اين جلسه ۶ نفر به نمايندگي از ساير حاضرين با قرائت بيانيه، نامه و درخواست از آيت الله هاشمي خواستند تا خود را براي رياست جمهوري آينده كانديدا كند. يكي از سخنرانان هاشمي را مسئول تغيير كشور، ديگري تنها چاره ساز مشكلات كنوني كشور و ديگري شاه كليد مشكلات خواند.

آيت الله هاشمي رفسنجاني پس از استماع يك ساعته سخنرانان به احترام جمع ايستاد و سخنراني كرد. وي گفت: اينكه مي گوئيد در كشور تنها من هستم كه ميتوانم مشكلات را برطرف كنم براي من شرمندگي است. اگر حرفهاي شما را بپذيرم يعني اينكه در كشور ديگر مردي توانمند نيست و ما نتوانسته ايم در اين ۳۴ سال افرادي را براي مديريت كشور تربيت كنيم.

وي در ادامه اين نشست گفت: من نمي گويم كه نمي آيم ولي مي گويم كه دولت بعدي با بدهي هاي زيادي سرو كار دارد.

هم اكنون دولت به مردم ۵۰۰ هزار ميليارد تومان بدهكار است. همچنين ۲۰۰ هزار ميليارد تومان به بانكها، ۵۰ هزار ميليارد بابت اوراق مشاركت و ۲۰۰ ميليارد هم حقوق عقب افتاده بنگاهها و پيمانكاران است.

دولت ۸ سال مديران باسابقه را از ميدان در كرد

وي در ادامه اين نشست گفت: متاسفانه اتفاقات تلخي را در اين سالها شاهد بوده ايم. سياست دولت در اين هشت سال اين بوده است كه نيروهاي باسابقه را از ميدان بدر كنند. بعد اعلام كردند نسل جديد مي آوريم. به نظر آنها گذشته زير سوال بود ولي از دوره امام حرف نمي زدند چون آن زمان رهبري رئيس جمهور بودند. آنها مديراني كه سابقه درخشان داشتند را خانه نشين كردند و حالا نسل جديد مديران ارزشي را نمي شناسد.

نوار ضبط شده اي دارم كه نشان مي دهد مي دانستم كشور به مشكل مي خورد

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه هم اكنون كشور در مرحله خطر قرار دارد گفت: ۲ سال قبل اين حرف را زدم. رسانه هاي معلوم الحال از كلمه خطير رنجيدند ولي براي اثبات حرفهايم مدرك دارم. ما در مجلس خبرگان رهبري كميسيوني داريم به نام کمسیون تحقيق كه ۱۲ عضو با راي خبرگان مسئوليت بررسي نقاط ضعف دستگاه هاي زير مجموعه رهبري را دارند تا موردي پيدا شد گزارش كنند. سال ۸۷ آقايان این کمسیون به دفتر من آمدند كه شما با آقاي احمدي نژاد مشكل داريد بياييد مشكلات برطرف شود. البته اينها همان آقاياني بودند كه از ايشان حمايت كرده و تائيد تقدس سازي هم داشتند. به من گفتند مشكل شما چيست؟ من نشستم و به مدت ۲ ساعت و نيم فهرست مشكلات گذشته و امروز و آينده را بازگو كردم. تا جايي كه آنها گفتند اگر مي دانستيم نمي گذاشتيم وضع اينطور رقم بخورد.

اگر به نظرات من عمل مي شد گرفتار شرارتهاي سال ۸۸ نمي شديم

مي خواهم بگويم كه من تمامي اين جلسه را روي نوار ضبط كردم و يكي دست دبيرخانه شوراي نگهبان است و يكي هم دست خودم كه نمي خواهم فاش شود ولي همه را پياده كرده و جزوه كرده ام. چون اهل وحدت هستم نه تفرقه اندازي. تمام حرفهايي كه در مورد آينده گفتم و روي نوار ضبط شده محقق شد. اگر به نظرات بنده عمل مي شد امروز گرفتار شرارت هاي سال ۸۸ نمي شديم چون براي من اين اتفاقات روشن بود.

احمدي نژاد استاندار من بود، فرماندار من در خوي بود و بخشدار من در ماكو و مي شناختمش ولي سياستش اين بود كه نيروهاي انقلابي حذف و بدنام شوند. و امروز مي بينيم كه سياست ما بي برنامه و روز مره شده است.

برنامه چهارم بدون دولت هم مي توانست ۲۳ درصد اجرا شود

آيت الله هاشمي رفسنجاني با اشاره به برنامه چهارم توسعه گفت: سياست كلي اين برنامه را مقام معظم رهبري امضا كرده و با تصويب مجلس و شوراي نگهبان بايد اجرايي مي شد و اگر اجرا مي شد تمامي مشكلات كنوني كشور وجود نداشت. سيسات خارجي اينگونه نبود. بعد از چند سال آقايان گفتند بايد برنامه چهارم خمير شود. سوال اين است وقتي رهبري امضا كرده و مجلس و شوراي نگهبان تائيد كردند مگر مي شود خمير شود؟ بعد اعلام شد كه ۲۳ درصد برنامه چهارم توسعه اجرا شده است. خب اگر دولت هم نبود اين ۲۳ درصد اجرا مي شد و شايد هم بيشتر چون كشاورز و كارمند و معلم و مردم به كار خودشان مي پرداختند.

آنهايي كه حرفشان را به راحتي حذف مي كنند آيا مي شود به آنها اعتماد كرد

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام به مشكلات اقتصادي كشور اشاره كرد و گفت: بانك مركزي گفت كه ارز مرجع به هيچ كالايي نمي دهيم. يعني مردم مايوس شوند كه واردات نداريم. يعني اينكه رسما اجناس مخفي مي شود و خريداران بيشتر مي خرند و انبار مي كنند. بعد موج عظيمي بلند شد و معاون اول رئيس جمهور گفت: بانك مركزي بيخود گفته است. اينجا دیگر دولت ترسيد. آنهايي كه حرفشان را به راحتي حذف مي كنند آيا مي شود به آنها اعتماد كرد. البته از اين اتفاقات در اين دولت بسيار رخ داده ولي اين نمونه به روزش بود كه گفتم.

دولت به كشورها مي گويد بياييد دعوا كنيم

البته در سياست خارجي هم بد عمل شده است. نداي هل من مبارز مي طلبند كه بياييد دعوا كنيم. بعد مي گويند قطعنامه ها كاغذ پاره است برويد آب زيرش را بخوريد. عهدنامه شوراي امنيت براي لغوش بايد دوباره اجماع شود و اين اجماع براي كشور هزينه زيادي دارد. بايد كلي از ما باج بگيرند.

البته من اينجا يك گريز بزنم و آن اين است كه غرب هميشه دنبال دشمني و جنگ با ايران و ضربه زدن بوده است. نمونه آن هشت سال دفاع مقدس و ۱۰۰۰ ميليارد تومان خسارت جنگ است. با كارهايي كه انجام داديم شوراي امنيت را قانع كرديم كه عراق آغاز كننده جنگ بوده ولي در مورد غرامت با ۱۰۰ ميليارد تومان آن موافقت شد كه البته هنوز پرداخت نشده است.

هيچ دولت ديكتاتوري نمي تواند در دنيا موفق شود

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: براي برون رفت از وضعيت فعلي كشور ۲ راهكار دارم. كه هر شخصي كه رئيس جمهور شود اگر اين دو راهكار را عمل كند قطعا موفق خواهد شد. اولين راهكار اين است كه بايد بداند حكومت براي مردم است. اين نمي شود كه هر كس هركاري دلش بخواهد بكند و به مردم اجازه ندهد اعتراض كنند. مردم صاحب حكومت هستند. خدا هم حق حكومت را تنها به ۱۲ معصوم داد و بعد از آن هر فردي كه مسئول حكومت شد به راي مردم آمد. اگر دولت بر مردم تحميل شود مردم در شرايط خطر همكاري نمي كنند و هيچ دولت ديكتاتوري نمي تواند در دنيا موفق شود.

آيت الله هاشمي رفسنجاني اظهار داشت: انتظار داريم كساني كه صلاحيت دارند بي جهت رد نشوند چرا كه مردم خودشان اصلح را مي شناسند و نمي گذارند كشور خراب شود.

ما با اسرائيل سر جنگ نداريم

وي همچنين در مورد برخي اظهارات در سياست خارجي گفت: راهكار دوم موضوع ترميم سياست خارجي است. ما با اسرائيل سر جنگ نداريم. حالا اگر عرب ها جنگ كردند ما كمك مي كنيم. در زمان جنگ هم پيشنهاد پذيرش قطعنامه از سوي بنده بود. اگر امضا نمي شد تبريز و تهران و اصفهان مورد حمله شيميايي با هواپيماهاي اجاره اي فرانسه و روسيه انجام مي شد و كلي تلفات مي داديم. بعد كه صدام به كويت حمله كرد برخي آقايان گفتند برويم از صدام حمايت كنيم. ما از صدام حمايت نكرديم و حتي پناهندگان كويتي را پذيرفتيم و دنيا به ما اعتماد كرد و تحرميها شكسته شد.

من نمي گويم نمي آيم

هاشمي اظهار داشت: من در كابينه ام از همه طيفهاي سياسي استفاده كردم. كه اين الان هم قابل پياده كردن است. نياز هم نيست من بيايم. البته من نمي گويم كه نمي آيم. ولي مي گويم ضرورت نيست پيرمرد ۸۰ ساله بيايد.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


جهان نيوز ببين چه طوري اب پاكي را رو دستت ريخت
United States
به به آقایان جهان نیوز! چه شده که حرفهای اقای هاشمی را کامل نقل می کنید؟! حالا که به طور کامل نقد دولت است حرفهای این آدم را کامل نقد میکنید؟!
عجب!!!!!!!!!!!!!
درود بر هاشمی
United States
خدا این یار دیرین انقلاب را حفظ کند. درود بر هاشمی
محمد
Iran, Islamic Republic of
عاقبت تقدس سازی همین است.
علي
در مجموع سخنان گرانبهاي ايشان يك مطلب از همه به واقعيت نزديك تر است و ان هم اين جمله ايشان كه ضرورت نيست يك پيرمرد 80 ساله بيايد.بنده هم بعنوان يك شهروند دلسوز ايشان توصيه مي كنم ايشان بجاي فكر كمك به كشور كمي به فكر كمك به اقازاده ها و دختر خانمشان باشند.
United States
لکن من میگویم بیا.
Iran, Islamic Republic of
ایشان توانسته است حرفهای خود را به اثبات برساند دختر خانم و آقازاده هایشان هم اگر در مقابل دیگران نگاه کنیم کار بدی نکرده اند چون ما در کشوری زندگی میکنیم که آزادی حرف اول را می زند استقلال آزادی جمهوری اسلامی پس نمی توان گفت همه بد هستند الحق و والانصاف آقای هاشمی خوش درخشید و به قول معروف باید از تجربیات ایشان استفاده کرد ریشه انقلاب به دست این افراد کاشته شده است پس نباید چشم سفید بود همه چیز را فراموش کرد خدایاورت باشد واقعا که افراد بی تجربه و بی سابقه مملکت را از بین بردند به دادمان برسید همه چیز شده ریا و تزویر!!!
خامنه ای زنده باد هاشمی پاینده باد
علي
Iran, Islamic Republic of
اين هم كه حرف مشايي را مي زنه !
ما با اسرائيل جنگ نداريم؟
Iran, Islamic Republic of
درود برهاشمي با بصيرت ترين سياستمدتر ايران
هادی
فقط هاشمی
تا هاشمی هست نقطه امید هم هست
علي
Iran, Islamic Republic of
ايشان كه مي گفت من در پذيرش قطعنامه نقشي نداشتن چطور شده حالا حرفشو عوض كرده ؟
م
Iran, Islamic Republic of
باسلام
درکشورهای دنیا افرادی که اشتباه می کنندازمردم عذرخواهی می کنند ولی درکشورما بعضا خود وقرزندانشان اشتباه می کنند وبازدنبال قدرت هستند!
United States
در ميان غبار فتنه اشخاص به سختي قابل روئيت هستند اما اهل بصيرت در هرشرايطي تشخيص مي دهند و اين خصوصيت ويژه ايرانيان است .
محسن
میاد اما با حمایت از یک کاندیدای دیگر...
سید مهدی
United Kingdom
مردم اصلح را می شناسند ولی فقط وقتی که نام ایشان یا کاندیدای مورد نظر ایشان از صندوق خارج شود و در غیر اینصورت تقلب شده است.!
United Kingdom
اسراییل دشمن ذاتی ماست. این اسراییل است که با اسلام و ما دشمنی میکند. اصلا این کشور جعلی برای دشمنی با اسلام و مسلمین تاسیس شده. این حرفها یا ساده انگاری است یا سیاسی. دشمن ما هم هرگز ساده انگار نیست و فریب سیاسی بازی را هم نمیخورد ولی ممکن است خود را به سادگی بزند تا در موقع مناسب ما را غافلگیر کند. مصلحت اسلام را خود اسلام بهتر می داند تا امثال بنده و ایشان. هر چه خود اسلام و قرآن در خصوص نحوه تعامل با دشمنان دستور داده همان را باید عمل کنیم . نه تشخیص های مناسبتی خودمان را. اگر همگی واقعا و نه فقط در کلام پیرو رهبر بودیم این همه هزینه برای کشور درست نمیشد. مثلا اگر به دروغ ادعای تقلب در انتخابات گذشته مطرح نمی شد و از مجاری قانونی اعتراض میشد، دشمنان برای همیشه مجبور به عقب نشینی می شدند اما درست ماجرای جنگ احد دوباره تکرار شد و دشمن از همیشه گستاخ تر شد. حالا همان افرادی که عامل گستاخ شدن دشمن و هزینه های سنگین به کشور و مردم شده اند، می گویند دیدید ما این وقایع را پیش بینی میکردیم؟!!!
رضا
Iran, Islamic Republic of
جناب هاشمی این رو هم خودمان می دانیم که با اسرائیل قصد جنگ نداریم اما اگر تخطی کند به فرموده رهبر انقلاب اسرائیل را با خاک یکسان می کنیم در ضمن شما اگر ادعای کشورداری می کنی بهتر است به مدیریت فزندانتان برسید که مطمئناً نتوانستید وقتی نمی توانید از تربیت فرزندتان بر بیایید از عهدی کشور داری برمیاید؟ نه حتما مدیران باسلیقه از نظر شما همان کسانی هستند که از کشورهای بیگانه با فرزندان شما ارتباط برقرار کرده جهت براندازی نظام!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
محمد
«اگر به نظرات بنده عمل مي شد امروز گرفتار شرارت هاي سال ۸۸ نمي شديم چون براي من اين اتفاقات روشن بود.»
توجه به این سخن آقای هاشمی ودیگر سخنان که من بودم .... من ....فلان کار را ...
این ریشه در انانیت ایشان را نشان میدهد که فقط برای جایگاه رهبری خودش را آماده کرده البته ...خونده وبگفته خودش که تمام فتنه واغتشاشات 88 زیر سر خودش بوده وپیش بینی می کرده این بار زهی خیال باطل.
علی
عجب ما تا حالا در مورد رژیم اشغالگر صهیونیست اشتباه می کردیم!!! پس این سخن امام راحل را چگونه توجیه کنیم:
اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود.
سرباز ولایت
جناب آقای هاشمی در اینکه شما سیاست مدار خبره ای هستید شکی نیست ولی گویا فراموش کرده اید که سیاست اگر با بصیرت همراه نباشد، همیشه سیاست مدار ها را به هدف نمی رساند! این موضوع دقیقا در فتنه 88 برای شما اتفاق افتاد. آقای هاشمی ما هم دوست داریم مشکلات کشورمان حل شود ولی نه به قیمت از دست دادن روحیه ظلم ستیزی. نه به قیمت دست دوستی دادن به اسرائیلی که منبع تمام شرارتها و ظلم های عالم است.
و اما در آخر صراحتاً می گویم که : «آقای هاشمی می دانید که تفاوت شما با مقام معظم رهبری چیست؟ این است که شما می دانید و حضرت آقا هم می دانند ولی شما همه مصالح نظام اسلامی و کشور را فدای دانسته هایتان می کنید ولی حضرت آقا خیر.
اللهم احفظ قائدنا الامام خامنه ای.
هما
Iran, Islamic Republic of
خدا را شکر که بالاخره به قول امام عزیز آیندگان دانستند چه کسی جام زهر را به کام امام عزیز ریخته است.اعتراف به این بزرگی را با افتخار اعلام نمی کنند!
کیوان
ریشه همه مشکلات کنونی کشور تحجر و تکبر و خودبینی دولت فعلی هستش که از افراد متخصص در اجرای امور استفاده نکرده است.
ظاهرا دولت آقای احمدی نژاد فقط از افرادی برای پست های کلیدی کشور استفاده کرده است که یا در بخشداری ماکو یا در فرماندرای خوی یا استانداری اردبیل و یا در شهرداری تهران همکار خودش بوده اند و افراد شایسته و لایق سایر دستگاهها و مناطق کشور را نادیده گرفته اند...
خامنه ای زنده باد...هاشمی پاینده باد
محمود
شما که آقای احمدی نژاد را اینقدر میشناختید ،چرا ازبخشداری به فرمانداری وسپس استانداری ارتقاء دادید؟؟؟ای کاش بزرگان ما بیش از این انصاف میداشتند.
Iran, Islamic Republic of
سلام - آیا فرقی بین جمله " ما با اسرائیل ( فلسطین اشغالی ) جنگ نداریم " و جمله " ما دوست مردم اسرائیل ( فلسطین اشغالی ) هستیم " وجود دارد ؟
زنده باد هاشمي