پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

تاثیر منفی تحولات عراق بر صادرات قم

پنجشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۲
کد مطلب: 409665
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم، صادرات قم در ۱۰ ماهه سال ۹۳ را بیش از ۱۵۰ میلیون دلار عنوان کرد و گفت: تحولات عراق ۱۰ تا ۱۵ میلیون دلار صادرات قم نسبت به سال گذشته را کاهش داده است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، احمد ذاکری در نشست صمیمی وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعضای ادارات هم خانواده استان قم در بخش صنعت که شامگاه چهارشنبه برگزار شد، به ارائه گزارشی از وضع صنعت در استان پرداخت و گفت: استان قم از نظر وسعت ۷ دهم درصد و از لحاظ جمعیت ۱.۶ درصد جمعیت کل کشور را به خود اختصاص داده است و دارای آب و هوای بیابانی و نیمه بیابانی است.

وی نزدیکی قم با استان تهران و فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره)، زیر ساخت‌های ریلی و جاده‌ای وجود منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان و نیز شاهراه مواصلاتی با ۱۷ استان کشور را از امتیازات قم برشمرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم از وجود ۶ شهرک و ۵ منطقه صنعتی در استان خبر داد و اظهار داشت: در بخش صنعت، معدن و تجارت نزدیک به ۱۱۴ هزار نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه دربخش صنعت استان نزدیک به ۲ هزار واحد فعال وجود دارد، گفت: عمده کالاهای تولیدی استان شامل محصولات پلیمری، کفش ماشینی، آجر و سفال است.

ذاکری با اشاره به اینکه در بخش معدنی قم دارای وسعت کم معدنی در تقسیمات کشوری است، افزود: با این وجود پتانسیل معدنی بالایی وجود دارد و انواه مواد معدنی چون منگنز، مس، سنگ آهن و گچ را دارا است.

وی با بیان اینکه ۱۵۱ فقره پروانه بهره برداری با ذخایر بالغ بر هزار میلیارد تن وجود دارد، گفت: در اشتغال این بخش نزدیک به هزار و ۸۰۰ نفر به طور مستقیم جذب شده‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به اینکه میزان صادرات استان در ۱۰ ماهه سال ۹۳ بیش از ۱۵۰ میلیون دلار بوده است، تصریح کرد: این میزان در مقایسه با سال گدشته ۱۰ تا ۱۵ میلیون دلار کاهش داشته است و آن به دلیل تحولات در کشور عراق است.

وی با بیان اینکه کفش، مواد پلاستیکی، غلات و سرب بیش‌ترین محصولات صادراتی ما را تشکیل می‌دهند، گفت: نزدیک به ۳۱ کشور، هدف صادراتی ما هستند که مهم‌ترین آنها عراق و افغانستان است.
https://jahannews.com/vdch-wnkm23nv-d.tft2.html
jahannews.com/vdch-wnkm23nv-d.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *