پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۱
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس:

رفع آثار تحریم‌ها۳ سال زمان می‌برد

دوشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۵۰
کد مطلب: 420761
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: رفع آثار تحریم‌های غرب علیه جمهوری اسلامی ایران سه سال زمان می‌برد و طول خواهد کشید.
به گزارش جهان به نقل از فارس، هادی قوامی عصر امروز در جمع مدیران استان خراسان شمالی با انتقاد نسبت به فعالیت بی‌ضابطه موسسات مالی و اعتباری در استان‌های کشور بیان داشت: این فعالیت‌های بی‌ضابطه موسسات مالی باعث ایجاد بی‌انضباطی اقتصادی شده است و عملا آنها در بازار پول یک بی‌‌انضباطی و ناهماهنگی ایجاد کرده‌اند.

وی گفت: بدهی انباشته شده دولتی بانک‌ها از دیگر آسیب‌های حوزه مالی بوده که لازم است در این زمینه تدابیر لازم از سوی دولت انجام شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بسیاری از بانک‌ها دارای دارایی‌هایی هستند تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل‌ها باید برای تامین منابع مالی بخشی از این دارایی‌ها به فروش برسد.

کاهش سود بانکی از اقدامات اساسی در بهبود اقتصاد کشور

وی همچنین کاهش سود بانکی از ۲۲ درصد به ۲۰ درصد را از اقدامات اساسی در بهبود اقتصاد کشور عنوان کرد و گفت: در حالی که تورم در گذشته ۴۳ درصد بوده دولت یازدهم با مدیریت آن را به ۱۷.۵ درصد کاهش بدهد.

قوامی همچنین کاهش سود تسهیلات عقود اسلامی از ۲۸ درصد به ۲۴ درصد و کاهش سود عقود مبادله‌ای از ۲۲ درصد به ۲۱ درصد را از اتفاق خوب در نظام بانکی عنوان کرد.

وی ادامه داد: ما هم در مجلس شورای اسلامی و در قانون تنظیم بخشی از مقررات دولت ظرفیت‌های خوبی را ایجاد کردیم تا از این موقعیت برای مردم استفاده بهینه‌ای شده و در طرح‌ها رونقی اتفاق بیفتد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مذاکرات هسته‌ای کشورمان با غرب در حال انجام است افزود: امیدواریم این مذاکرات نتایج خوبی را به دنبال داشته باشد.

وی در عین حال تصریح کرد: البته برداشته شدن تحریم‌ها نباید انتظارات و توقعات زیادی را در جامعه به‌وجود آورد و به‌طور حتم رفع آثار تحریم زمان‌بر خواهد بود و به تدریج اتفاق خواهد افتاد.

کمک ۵ هزار میلیارد تومانی مجلس به آموزش و پرورش

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی همچنین یکی از اقدامات اساسی مجلس برای کمک به بخش آموزش و پرورش را موافقت با کمک ۵ هزار میلیارد تومانی عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه طرح رتبه‌بندی معلمان هم در دستورکار آموزش و پرورش قرار دارد اظهار امیدواری کرد تا اجرای این طرح به‌نفع جامعه فرهنگیان رقم بخورد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *