پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

وزیردفاع‌عراق: اولویت، جنگ با داعش است

جمعه ۲ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۲
کد مطلب: 387561
وزیر دفاع عراق، روز پنجشنبه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای آمریکایی خود اظهار داشت مبارزه با عناصر گروه تروریستی داعش برای او در اولویت است.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از «رویترز»، پس از گفت‌وگوی تلفنی «چاک هیگل» وزیر دفاع آمریکا با «خالد العبیدی» همتای جدید عراقی خود، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد وزیر دفاع جدید عراق ضمن تأکید بر تعهد خود به بازسازی ارتش، گفته است مبارزه با شورشیان گروه تروریستی داعش در اولویت قرار دارد.

«جان کربی» سخنگوی پنتاگون خاطرنشان کرد هیگل و خالد العبیدی، صبح پنجشنبه حدود ۲۰ دقیقه گفت‌وگوی تلفنی انجام دادند. این نخستین گفت‌وگوی تلفنی بین این دو مقام از زمانی است که خالد العبیدی پست وزارت دفاع عراق را به دست گرفته است.

کربی به خبرنگاران گفت: «وزیر (عراقی) در این تماس بسیار جدی گفته است که تمام قصدش این است که به این گروه تروریستی (داعش) حمله کند. او همچنین تأکید کرده است نیروهای امنیتی عراق امکانات مناسب و تجهیزات کافی را برای انجام این ماموریت دارند و آموزش دیده نیز هستند.»

پارلمان عراق، روز شنبه گذشته با انتخاب خالد العبیدی به عنوان وزیر دفاع موافقت کرد.

وی افزود «العبیدی و هیگل درخصوص جزئیات عملیات بویژه در زمینه آموزش و امکانات مورد نیاز نیروهای امنیتی عراق برای آغاز حمله‌ای بزرگ به شورشیان گروه تروریستی داعش صحبت نکردند بلکه به جای آن درخصوص اولویت‌های العبیدی به عنوان وزیر دفاع گفت‌وگو کردند.»

به گفته سخنگوی پنتاگون، العبیدی در این گفت‌وگو در مورد سفر هیگل به عراق ابراز امیدواری کرده است و این در حالی است که هیگل تصمیمی در این‌خصوص نگرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *